• 0

IB Belastingdienst dubbel

Hallo mede forumleden,

 

Ik heb me werkelijk suf gezocht op internet, en bij de belastingtelefoon kom ik er niet doorheen. Ik hoop dat één van jullie me kan helpen.

 

Ik heb een eenmanszaak vaarvoor ik IB aangifte moet doen, daarnaast heb ik ook nog een vaste baan. Ik had mij particuliere aangifte al zeer vroeg in het jaar ingevuld en verstuurd. Nu ben ik bezig met mijn zakelijke aangifte: Daar wordt gevraagd naar alle zakelijke inkomsten/uitgaven etc maar het hele particuliere gedeelte (waar ik dus aal aangifte van heb gedaan) moet daar ook worden ingevuld. Kan ik deze velden nu gewoon leeglaten en aangeven dat ik naas de inkomsten van de eenmanszaak geen overige inkomsten heb gehad, of moet ik de hele riedel nogmaals invullen?

 

Alvast bedankt!

Succes maak je zelf.....

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Helaas zul je het deel dat je al ingestuurd had nog een keer moeten invullen. Je kunt namelijk maar 1 aangifte indienen. Voor ondernemers staat in de regel vanaf half februari de ondernemersaangifte klaar waarin je ook de gegevens m.b.t. loondienst, hypotheek etc, kwijt kunt.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

je moet de hele riedel nog een keer invullen want je hebt een onjuiste of in elk geval onvolledige aangifte ingediend en aangifte doen in delen is niet mogelijk. Je doet maar 1 aangifte per jaar ofwel als particulier (Al dan niet met inkomsten uit overig werk) ofwel je doet ondernemersaangifte en neemt in die aangifte dan ook alle andere zaken waaronder loon mee. Als je een ondernemersaangifte hebt gekregen van de belastingdienst ben je verplicht die in te dienen.

 

Door het indienen van deze aangifte zal je eerdere particuliere aangifte komen te vervallen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.