• 0

starting up: eenmanszaak/BV, wat regelen

Graag jullie advies voor het volgende:

Bestaande BV waar een medeondernemer eerst als " passieve investeerder" in wil participeren. Hij heeft op dit moment geen PH.

Gezien WW en startsituatie is het aantrekkelijk voor deze investeerder om een eenmanszaak te starten en fiscaal voordeel te behouden in de eerste jaren. Het plan is dat deze persoon over een jaar van passief investeerder naar meewerkende ondernemer overstapt. Ter info: in de BV worden startende activiteiten ontplooit en naar verwachting as in jaar 3 winstgevend. Er vanuitgaande dat de investeerder een VAR verklaring kan overleggen zie ik geen probleem om hem te laten facturen vanuit eenmanszaak voor zijn werk aan de werkmij. Zie ik iets over het hoofd? Wat is de beste manier om dit vast te leggen?

Dank bij voorbaat!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45242-starting-up-eenmanszaakbv-wat-regelen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste Antonis

je vraag lijkt zeer sterk op een klantcasus en daar kunnen we je op HL helaas niet mee helpen. Zie onze huisregels:

Wij hebben gekozen voor een scherpe focus op actief en innovatief ondernemerschap. Dit houdt in dat vragen buiten deze focus niet worden toegestaan en worden gesloten of verwijderd.

Mocht ik ernaast zitten dan ontvang ik graag een PM.

Groet

Joost

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

Aandelen hebben in een bv en arbeid verrichten voor die bv betekent DGA loon!

Var of geen var doet daar niets aan af. Facturen vanuit de eenmanszaak aan de bv zal de fiscus niet skiken bij controle.

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar