Er gaat een B.V. opgericht worden om gezamenlijk een doel te realiseren (joint venture). Nu ben ik benieuwd of er mensen tips hebben hoe dit het beste gedaan kan worden. De situatie is als volgt:
Persoon A: gaat de B.V. besturen
Bedrijf B: brengt software in, haar dienst en wat startkapitaal (vergoeding 50% van de aandelen).
Hoe kan dit het beste geregeld worden bij de oprichting?
- Uitgangspunt is om de aandelen 50/50 te verdelen.
- Hoe kan de software + startkapitaal ingebracht worden in de B.V.? Aangezien de B.V. hiervoor niet betaald.
- Wat zijn de consequenties van een 49/51 verdeling of 50/50 verdeling?
- Zijn er nog andere dingen die handig zijn om rekening mee te houden bij zo'n samenwerking?
Ik kom er zelf niet helemaal uit dus hopelijk kan iemand me helpen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
inside
inside
Goedenavond,
Er gaat een B.V. opgericht worden om gezamenlijk een doel te realiseren (joint venture). Nu ben ik benieuwd of er mensen tips hebben hoe dit het beste gedaan kan worden. De situatie is als volgt:
Persoon A: gaat de B.V. besturen
Bedrijf B: brengt software in, haar dienst en wat startkapitaal (vergoeding 50% van de aandelen).
Hoe kan dit het beste geregeld worden bij de oprichting?
- Uitgangspunt is om de aandelen 50/50 te verdelen.
- Hoe kan de software + startkapitaal ingebracht worden in de B.V.? Aangezien de B.V. hiervoor niet betaald.
- Wat zijn de consequenties van een 49/51 verdeling of 50/50 verdeling?
- Zijn er nog andere dingen die handig zijn om rekening mee te houden bij zo'n samenwerking?
Ik kom er zelf niet helemaal uit dus hopelijk kan iemand me helpen.
Groet
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag