Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een verkoopplatform voor e-tickets.
Nu is het winstmodel dat wij servicekosten berekenen over de tickets.
De verkopende partij, voornamelijk organisatoren van evenementen, kunnen zelf de tickets aanmaken en de bedragen voor deze instellen. De tickets worden via iDeal betaald en de organisator ontvangt het ingestelde verkoopbedrag exclusief de servicekosten.
Nu heb ik een vraag over de facturering.
Zijn de servicekosten een verkoop van ons aan de klant, of zijn de servicekosten onderdeel van de verkoop tussen de verkopende partij en de klant, en zullen wij deze moeten factureren aan de verkopende partij?
De volgende twee scenario's heb ik kunnen bedenken maar weet niet welke het beste is om te gebruiken.
Scenario 1
De servicekosten is een verkoop van ons aan de klant. Hier hoeft geen factuur voor aangemaakt te worden omdat dit een particuliere verkoop betreft.
De organisator ontvangt het binnengekomen bedrag aan de hand van een verkooprapportage.
Scenario 2
De servicekosten zijn onderdeel van de verkoop tussen de klant en de organisator. Wij maken een factuur op voor de servicekosten voor de organisator met hierop de servicekosten, de ontvangen gelden, en hoeveel er uit betaald wordt.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jicked
Jicked
Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een verkoopplatform voor e-tickets.
Nu is het winstmodel dat wij servicekosten berekenen over de tickets.
De verkopende partij, voornamelijk organisatoren van evenementen, kunnen zelf de tickets aanmaken en de bedragen voor deze instellen. De tickets worden via iDeal betaald en de organisator ontvangt het ingestelde verkoopbedrag exclusief de servicekosten.
Nu heb ik een vraag over de facturering.
Zijn de servicekosten een verkoop van ons aan de klant, of zijn de servicekosten onderdeel van de verkoop tussen de verkopende partij en de klant, en zullen wij deze moeten factureren aan de verkopende partij?
De volgende twee scenario's heb ik kunnen bedenken maar weet niet welke het beste is om te gebruiken.
Scenario 1
De servicekosten is een verkoop van ons aan de klant. Hier hoeft geen factuur voor aangemaakt te worden omdat dit een particuliere verkoop betreft.
De organisator ontvangt het binnengekomen bedrag aan de hand van een verkooprapportage.
Scenario 2
De servicekosten zijn onderdeel van de verkoop tussen de klant en de organisator. Wij maken een factuur op voor de servicekosten voor de organisator met hierop de servicekosten, de ontvangen gelden, en hoeveel er uit betaald wordt.
Alvast bedankt.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag