• 0

Opzetten van een dienst

Ik ben zelf bezig met een eigen bedrijf, nu ben ik door een vriendin gevraagd om haar te helpen om een dienst op te zetten, aangezien ik het een leuk idee vind, ben ik dat natuurlijk bereid om te doen. Alleen lopen we een beetje vast, ze wil een dienst gaan opzetten waar mensen gebruik van kunnen maken. Ze kunnen haar inschakelen, als een klusjesman geregeld moet worden of als de cv man moet komen dat zij naar het huis gaat om die op te vangen zodat de klant geen vrij hoeft te nemen, etc. We hebben zitten denken aan een abonnementsvorm per half jaar maar wat vraag je voor zoiets? Ik heb zelf rondgezocht op internet en kwam een bureau tegen die het deed voor een aantal Euro's per maand, dat vind ik wel erg weinig. Wie kent meer van deze diensten of maakt er zelf gebruik van? Of wie kan ons wat advies geven?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Martine,

 

Het lijkt mij een leuk idee.

Probeer eerst eens duidelijk te krijgen welke diensten er in het pakket komen. Daarna kun je uitzoeken hoevaak een cv monteur bij iemand op de stoep staat, enz enz.

Daarna kun je terugrekenen hoeveel tijd je er aan kwijt bent.

Misschien moet je wat betreft planning nog wel een stap verder terug nl, dat jij degene bent die de afspraak met de loodgieter, monteur etc. maakt.

Op die manier ben je zelf in staat om efficienter met je tijd om te gaan.

Dat betekend lagere kosten voor de afbener of meer winst voor jullie

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Eehj Martine,

 

Toevallig kom ik net uit de VS. Daar kocht ik een tijdschrift Small Business Opportunities. Het gaat er over 75 diensten die een kleine ondernemer kan aanbieden om ze snel geld te verdienen met weinig investering. Als je een fax. nr mailt, kan ik je de betreffende pagina's wel faxen. Ik was er zelf van onder de indruk. of ga naar http://www.sbomag.com/articals/start.html

 

Groeten,

 

Ralph

Link naar reactie
  • 0

Mijn dank voor jullie reacties.

 

Per keer zou ook een optie kunnen zijn maar hoe bereken je zoiets?

Dan belt er iemand op voor wie je wat moet regelen en uiteraard moet er dan wel iets van een overeenkomst worden afgesloten, en om dat nu per keer toe doen... Iemand een idee, hoe dit aan te pakken?

Het is een kwestie van vertrouwen om iemand in je huis te laten. De een zal dat sneller doen dan de ander. Ik heb al ervaring met zoiets maar dan in de kinderopvang en over het algemeen deden mensen daar niet moeilijk over.

Link naar reactie
  • 0

Strippenkaart voor verleende diensten ?

Gewoon zoveel tijd als het kost zoveel strippen betalen ze.

 

Zoals ik al eerder aangaf moet je eerst weten welke diensten je wilt leveren, anders wordt het gewoon op basis van uurtarief.

 

Met een strippenkaart heb je toch een soort abonnement, men betaald vooruit, je kunt eventueel de kaart een zekere geldigheidsduur geven die duielijk op de kaart staat.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

De strippenkaart van Merkava is mijns inziens inderdaad een beter middel dan een bepaald bedrag per maand omdat je dan voorkomt dat klanten vaker van je diensten gebruik gaan maken dan nodig is, omdat elke extra service toch niets kost. Bovendien genereer je vooraf inkomsten die je weer kunt investeren.

 

Als promotiemiddel zou je een website kunnen laten bouwen met een calculator die de kosten van de klant laat vergelijken met de kosten van jullie diensten.

 

Je zou bijvoorbeeld een potentiële klant het jaarsalaris of het uurtarief kunnen laten invullen waarna je de gemiste inkomsten berekend van het thuisblijven voor de jaarlijkse servicebeurt voor de CV. Dit kun je vergelijken met je eigen tarief per "strip". Ook zou je in de berekening potentiële klanten kunnen vragen wat een extra vrije dag of dagdeel hen waard is. Vaak is voor mensen in loondienst een extra vrije dag meer waard dan de gedervde inkomsten. In dat laaste geval mag je dienst zelfs meer kosten dan de gedervde inkomsten van de klant.

 

Wellicht kun je op je website een gastenboek (uiteindelijk een referentie-boek) zetten die klanten de mogelijkheid biedt om referenties te plaatsen. Zij zijn immers zelf gebaat bij de continuering van jullie diensten.

 

Misschien een aardige aanvulling van jullie diensten in het kader van de toename van online bestellingen: In de (grote!!) plaats waar ik woon zijn slechts twee postkantoren. Het hoofdpostkantoor is elke werkdag open van 8.00h tot 18.00h en op zaterdag tot 13.00h. Onze belstukken moet ik echter bij het bijkantoor ophalen dat op zaterdag dicht is en op werkdagen al om 17.00h sluit.

 

Beetje lastig als je werkt en je belstuk wilt ophalen omdat TPG de pakjes niet meer wil doorsturen aan een andere vestiging en het pakje maar één keer aanbiedt. Het gevolg is dat je een (paar) uur vrij moet nemen om het belstuk op te halen. Voor iemand in loondienst zijn dat dure "kwaliteits"-uren...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.