Stoppen met mijn bedrijf?

Aanbevolen berichten

Ik ben al langer actief op dit forum onder een andere naam, hieronder mijn uitleg waarom ik een tweede account heb aangemaakt.

 

Elke ondernemer werkt als het goed is met doelen.

De laatste tijd heb ik onverwacht snel de door mij gestelde doelen gehaald.

Leningen zijn afbetaald;

Ga de komende tijd een aardige buffer opbouwen;

Omzetwens is behoorlijk gehaald;

 

En dan kom je op een punt waarop je nieuwe doelen moet stellen.

Als ik nog groter ga groeien, zal ik vast personeel moeten aannemen, grotere loods moeten huren en meer transportmiddelen moeten aanschaffen.

Behoorlijk grote stappen, zie een hoop nieuwe uitdagingen en problemen met zich meebrengen.

Ik kan alleen niet de drive vinden om dit te gaan doen.

 

Na uitvoerig te hebben gepraat met mijn vrouw, kwamen we samen tot de conclussie, dat ik door dit in een behoorlijk gat ben gevallen.

 

Wat wil ik nu eigenlijk. Wat laat ga ik achter laten als ik dit werk niet meer kan doen? Op kantoor zitten en directeurtje spelen zie ik niet zitten, heb het niet zo op dit soort mensen en wil zelf zeker niet worden. Toch is het werk fysiek te zwaar om nog 25 jaar te blijven doen. En al zou ik dat toch kunnen, wat dan?

 

Willen we er misschien een familiebedrijf van maken? Klinkt leuk, mar vooral voor mijzelf.

 

Een hoop vragen waar we de afgelopen tijd mee hebben zitten worstelen. En eigenlijk willen mijn vrouw en ik heel graag iets achter laten of iets betekend hebben voor wereld. Ik probeer dat nu ook te doen, we sponsoren als bedrijf meer goede doelen dan economisch slim is, maar toch.

 

Iets dat ons allebei ook erg aantrok is het meer werken in de natuur en dan tegelijktijd iets goeds te willen doen.

 

Bovendien zijn we het hele burgelijk gebeuren in Nederland erg zat, met zijn eindeloze regels.

Iedereen moet maar leven zoals de omgeving dat van hem eist.

De sleur van elke dag werken, met als enige doel meer en meer geld te verdienen.

 

Na veel informatie te hebben gezocht over de mogelijkheden, kwamen we erachter dat we onze wensen heel goed zouden kunnen vinden in het werk in ontwikkelingslanden.

Waarbij we een woonboederij voor kinderen kunnen beginnen, om zo hun een toekomst te kunnen geven, buiten het bereik van de criminaliteit van de grote stad.

Ik kan dan toch nog steeds mijn ding als ondernemer doen, want ook nu doe ik alles in mijn bedrijf zelf en het doel is om in een korte tijd zogoed mogelijk een toekomst te kunnen bieden aan deze kinderen.

Mijn vrouw heeft een opleiding en ervaring in het werken met kinderen en wil niets liever dan dit blijven doen.

 

De komende 5 jaar zullen wij informatie gaan zoeken over soortgelijke projecten, de landen gaan bezoeken waarvan wij denken dat men zit te wachten op onze hulp, zorgen voor een budget om het op te starten en zorgen voor een klein vermogen om op te kunnen terugvallen, mocht het helemaal mis gaan of wij om 1 of andere reden gedwongen terug moeten naar Nederland. (Denk aan gezondheid, oorlog of een ernstige thuissituatie)

 

Dit optic heeft verder weinig nut, alleen een beeetje ter verduidelijking van mijn andere topic en wellicht wat vragen waar ik in de toekomst tegenaan zal lopen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.