• 0

VraagDeExpert.nl

Omschrijving van je concept:

www.vraagdeexpert.nl is een site waarop mensen een vraag aan een expert zoals een dierenarts, advocaat of automonteur tegen geringe betaling kunnen stellen. Binnen enkele uren krijgen ze het antwoord.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De site is sinds vorige week live, maar nog niet officieel gelanceerd. Voordat ik met de PR begin, zou ik graag van jullie willen horen wat je ervan vindt. Wat kan anders/beter?

 

Ik heb van vrienden en familie al heel wat feedback ontvangen en verwerkt, maar van onbekenden krijg je toch de eerlijkste feedback :-)

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik heb al meerdere bezoekers gehad die een vraag gesteld hebben, maar de meesten gaan niet over tot betaling om het antwoord te ontvangen. Is de prijs te hoog? Ligt het aan het betaalmechanisme?

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn drie alternatieven, die elk hun nadelen (maar ook voordelen) hebben:

- persoonlijk de expert, zoals een dierenarts, benaderen door een afspraak te maken. Maar een consult kost meer dan het stellen van een vraag op VraagDeExpert en je moet tijd vrijmaken (halve dag vrijnemen bijvoorbeeld) om de expert te bezoeken. Ook moet je wellicht enkele dagen wachten voordat de afspraak plaatsvindt. Je krijgt dus niet direct het antwoord.

- google. Het internet is echter enorm, niet altijd overzichtelijk en de informatie op websites is zeker niet altijd betrouwbaar. En sommige mensen zijn niet altijd even handig in het gebruik van google.

- goeievraag.nl. Het is weliswaar gratis, maar het probleem hier is dat iedereen het antwoord kan geven. Je weet dus niet zeker of het antwoord betrouwbaar is.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Naast de uitdaging die ik hier genoemd heb, zou ik graag willen horen wat men van het concept in het algemeen vindt.

 

 

Carter Business Development Blog

http://www.carterbusinessdevelopment.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Naast de uitdaging die ik hier genoemd heb, zou ik graag willen horen wat men van het concept in het algemeen vindt.

 

Ik vraag me af of het voor de experts wel lonend is om op deze manier te opereren. Zodra ik mijn kennis niet meer vrijblijvend maar betaald ter beschikking stel, ben ik ook direct gebonden aan mijn publiek- en privaatrechtelijke zorgplicht.

Ik kan dan feitelijk geen on-line advies geven zonder een goede inventarisatie. Het lijkt me dat dat voor een advocaat of arts niet anders is.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Op gevoel denk ik dat er zelden een betaling zal gaan plaatsvinden door de enorme hoeveelheid info op internet. Ik zou het omdraaien, experts laten betalen om antwoorden te kunnen geven met de intentie er een prospect irl over aan te houden.

 

 

En waarom afkortingen bij de experts? Ze lijken zo wel gezochte criminelen. Fred S. Sander D.

 

 

Succes!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Dag Norbert,

 

Dank voor jouw reactie. Meerdere professionals hebben zich als "expert" ingeschreven op de site. Hun reactie is tot nu toe erg positief. Je hebt helemaal gelijk wat betreft de zorgplicht. Toch kunnen artsen en advocaten onze klanten verder helpen. Ze mogen inderdaad niet altijd persoonlijk advies geven, maar kunnen wel informatie en algemeen advies verstrekken.

Carter Business Development Blog

http://www.carterbusinessdevelopment.nl

Link naar reactie
  • 1
Ik zou het omdraaien, experts laten betalen om antwoorden te kunnen geven met de intentie er een prospect irl over aan te houden.

 

Het is de HL intimi zolangzamerhand wel bekend dat het zogenaamde "Lead fee" model vanaf volgende week (planning: dinsdag) op HL wordt geïntroduceerd.

Niet exclusieve antwoorden (meerdere reacties mogelijk) kosten € 7,50; exclusieve antwoorden € 22,50. Het is een pilot uiteraard, komt vooralsnog in een apart board

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Zijn de experts die op de site staan gefingeerd of zijn ze echt?

 

Sommige experts die je op www.vraagdeexpert.nl/gebruik/ontmoet-de-experts ziet zijn gefingeerd omdat ik bij de oplevering van de site niet voldoende ingeschreven experts had. Inmiddels wel. Begin volgende maand zullen alleen maar echte experts genoemd worden.

Carter Business Development Blog

http://www.carterbusinessdevelopment.nl

Link naar reactie
  • 0

Sommige experts die je op www.vraagdeexpert.nl/gebruik/ontmoet-de-experts ziet zijn gefingeerd omdat ik bij de oplevering van de site niet voldoende ingeschreven experts had. Inmiddels wel. Begin volgende maand zullen alleen maar echte experts genoemd worden.

 

5 van de 7 zijn in elk geval niet echt, van de andere twee ben ik niet zeker. Die 5 profielen heb ik namelijk op internet terug kunnen vinden. Het blijken mensen met andere namen te zijn die in Amerika of Oostenrijk wonen en waarvan de foto op sites als Flickr, Xing of Linkedin staat.

 

Ik zou niet met gefingeerde profielen gaan schermen maar alleen echte mensen, die daadwerkelijk expert zijn voor vraagdeexpert, weergeven op je site.

Link naar reactie
  • 0
Is de prijs te hoog? Ligt het aan het betaalmechanisme?

 

Je stelt de vraag nu aan leden van een forum waar mensen gewend zijn dat diverse experts (met eigen profielfoto :)) hun vragen kostenloos beantwoorden. Wellicht niet echt een maatgevend testpanel dus.

 

Heb je de vraagstellers zelf al om feedback gevraagd?

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Is het niet gewoon zo dat internet zich niet leent voor diepgravende analyses van complexe vraagstukken per mail of via een site? Een complexe vraag beschrijven met alle voors en tegens, nuances en overige informatie is in geschreven tekst nu eenmaal heel moeilijk. Ook leent het zich niet echt voor "vraag en antwoord", omdat er vaak wedervragen nodig zijn om een goed antwoord te kunnen geven.

 

Zou je concept niet veel beter aanslaan als je de experts de kans geeft "online" of "offline" te zijn, waarbij mensen die een vraag hebben direct via bv. skype of google hangouts rechtstreeks doorverbonden worden met een expert die online is en de vraag inclusief nuances kan beantwoorden?

 

hier op het forum wordt bij complexe vragen al snel offline contact opgenomen of advies gegeven een expert in te schakelen. Niet omdat hier allerlei onwillende mensen zitten, maar vooral omdat veel materie nu eenmaal meer context nodig heeft dan in een tekstvorm snel boven water te krijgen.

 

Conclusie: ik denk dat je betalende klanten, op een enkele uitzondering na, kunt vergeten en je verdienmodel niet klopt. Het idee in essentie lijkt me prima en ook iets waar behoefte aan is, maar de vorm is een beetje 1999

 

 

ps: voor het overige, de site is helder genoeg. Duidelijke uitleg en geen overbodige info

Link naar reactie
  • 0

@Linda, alleen enkele experts op die bewuste pagina zijn gefingeerd, niet allemaal. Bovendien ben jij op de hoogte van deze discussie, maar de gemiddelde bezoeker op mijn site niet. Je zult deze 'voorkennis' even moeten vergeten :-)

 

@Norbert, goed punt! Ik heb de vragenstellers inderdaad hierom gevraagd, maar omdat ik enkel een e-mailadres van ze heb, reageren ze niet altijd op mijn verzoek om feedback. Natuurlijk blijf ik vragenstellers hierom vragen. Het bezoekvolume is tot nu toe echter niet hoog genoeg om iets met de feedback te kunnen. Vandaar mijn vraag op dit forum...

Carter Business Development Blog

http://www.carterbusinessdevelopment.nl

Link naar reactie
  • 0

Dag Robbert,

 

Dank voor de uitgebreide feedback.

 

Ik geloof ook niet dat complexe vraagstukken via deze site voorgelegd kunnen worden. De probleemhebber zal idd direct contact moeten zoeken. Jouw idee om een online chat met de expert te voeren staat bij mij al hoog op het wensenlijstje. Enige voorwaarde hiervoor is dat er voldoende experts in elke categorie moeten zitten zodat in ieder geval minstens 1 expert op dat moment online is om de vraag te kunnen beantwoorden.

 

Op dit moment kan de vragensteller kosteloos een wedervraag stellen mocht het antwoord niet duidelijk zijn (zie ook de tevredenheidsgarantie die op de site vermeld staat). Was dit misschien bij jou niet bekend?

 

Er zijn overigens genoeg vraagstukken die niet complex zijn, maar die toch op een andere manier teveel tijd of geld kosten om op te lossen. De site zou, in mijn ogen, een goed alternatief zijn.

Carter Business Development Blog

http://www.carterbusinessdevelopment.nl

Link naar reactie
  • 0

Heeft iemand nog feedback met betrekking tot de uitdaging waar ik mee zit:

- Ik heb al meerdere bezoekers gehad die een vraag gesteld hebben, maar de meesten gaan niet over tot betaling om het antwoord te ontvangen.

 

Is de prijs te hoog? Ligt het aan het betaalmechanisme?

 

Ik lees op jouw site:

 

Een vraag kun je al voor 6 euro stellen. ... De gemiddelde vraag kost ongeveer 36 euro.

 

Als ik nou eens buiten mijn vakgebied kijk wat er gevraagd wordt zie ik dat bij een willekeurige dierenarts gerekend wordt:

 

[*]consult: € 31,25

[*]telefonisch overleg specialist: € 13,25

 

Dag ga ik geen vraag stellen maar ga ik of langs bij de dierenarts of ik pleeg een belletje. In beide gevallen ben ik goedkoper uit dat de kosten voor en gemiddelde vraag (die dus in prijs kan variëren van € 6,00 tot (veel) meer dan € 36,00. Waar zit jouw usp in de opzet van de site, waarom zou ik het risico lopen dan veel meer kwijt te zijn dan bij een telefonisch overleg met een specialist?

 

De usp zit in ieder geval niet in de prijs. Dan moet je je afvragen hoe jij wel kunt concurreren met een consult bij een dierenarts.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0
Is de prijs te hoog? Ligt het aan het betaalmechanisme?

 

Voordat ik gemiddeld 36 euro voor het beantwoorden van een vraag betaal aan een website die ik niet ken en die nog geen authoriteit heeft opgebouwd moet er echt wel heel wat gebeuren. Misschien moet je de eenvoudige vragen gratis houden, en de complexere betaald - dan kun je laten zien hoe goed je experts zijn.

Link naar reactie
  • 0

Dag Dennis,

 

Dat is goede feedback, dank hiervoor.

 

Het stellen van een vraag op de site kost vanaf 6 euro, aan een dierenarts in het bijzonder vanaf 18 euro. De kosten lopen op als je een uitgebreider antwoord wilt hebben en/of veel haast hebt.

 

Een telefonisch consult kost gemiddeld ook 18 euro (soms meer, soms minder). De voorwaarde van een dergelijk consult is dat je ingeschreven moet staan bij die dierenarts. Bovendien is men enkel zeer beperkt telefonisch bereikbaar (bijvoorbeeld tussen 8.30 en 9u). De meeste dierenartsen bieden niet eens een telefonisch consult. Als je dan een consult op afspraak wilt, dan kost dat gemiddeld 37 euro (soms meer, soms minder). Buiten kantooruren, dus 's avonds en in het weekend, loopt dit tarief gemakkelijk op tot 65 euro of zelfs meer.

 

Als je de dierenarts persoonlijk wilt bezoeken, zul je eerst een afspraak moeten maken die meestal na enkele werkdagen plaatsvindt. Vervolgens moet je er naartoe rijden met je huisdier. Veel gedoe allemaal.

 

De besparing ligt dus soms heel duidelijk in de prijs, maar ook in het gemak en de responssnelheid.

 

Voor alle duidelijkheid, deze website vervangt niet alle consulten op afspraak, maar ik geloof wel dat er veel vragen zijn die gemakkelijk op VraagDeExpert.nl beantwoord kunnen worden.

 

Dit nu wetende, wat zou je me aanraden?

Carter Business Development Blog

http://www.carterbusinessdevelopment.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Peter,

 

Hier heb ik ook aan gedacht. De autoriteit is inderdaad een issue op dit moment. Het probleem van gratis is dat mensen ook vragen gaan stellen die niet serieus zijn. Je krijgt dus 'vervuiling' op de site.

 

Bovendien, iets wat gratis is, wordt vaak gezien als iets van lage kwaliteit. Oftewel, als het te mooi is om waar te zijn, kan niet goed zijn.

 

Of denk je er toch anders over?

Carter Business Development Blog

http://www.carterbusinessdevelopment.nl

Link naar reactie
  • 0

Dit nu wetende, wat zou je me aanraden?

 

Het gaat er niet om dat ik dit nu weet, het gaat erom hoe je dit communiceert naar de klant. Als ik met een googlesearch bij de eerste dierenarts die bovenkomt kan vinden dat deze € 13,25 rekent voor een telefonisch consult met een specialist dan ga ik niet het risico lopen dat ik gemiddeld € 36,00 moet betalen voor een vraag. Jouw prachtige uitleg doet daar niets aan af, als internetgebruiker ga ik dat allemaal niet tot mij nemen. Het enige wat ik zie is een instaptarief van € 6,00 en een gemiddelde prijs van € 36,00 - die € 6,00 is acceptabel, die € 36,00 is een no-no. En nogmaals, jouw uitleg over de redelijkheid van die prijs komt gewoon niet aan bij de gemiddelde gebruiker.

 

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Het gaat er niet om dat ik dit nu weet, het gaat erom hoe je dit communiceert naar de klant. Als ik met een googlesearch bij de eerste dierenarts die bovenkomt kan vinden dat deze € 13,25 rekent voor een telefonisch consult met een specialist dan ga ik niet het risico lopen dat ik gemiddeld € 36,00 moet betalen voor een vraag. Jouw prachtige uitleg doet daar niets aan af, als internetgebruiker ga ik dat allemaal niet tot mij nemen. Het enige wat ik zie is een instaptarief van € 6,00 en een gemiddelde prijs van € 36,00 - die € 6,00 is acceptabel, die € 36,00 is een no-no. En nogmaals, jouw uitleg over de redelijkheid van die prijs komt gewoon niet aan bij de gemiddelde gebruiker.

 

Dank, Dennis, ik ga kijken hoe ik dit anders ga communiceren.

Carter Business Development Blog

http://www.carterbusinessdevelopment.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.