• 0

VraagDeExpert.nl

Omschrijving van je concept:

www.vraagdeexpert.nl is een site waarop mensen een vraag aan een expert zoals een dierenarts, advocaat of automonteur tegen geringe betaling kunnen stellen. Binnen enkele uren krijgen ze het antwoord.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De site is sinds vorige week live, maar nog niet officieel gelanceerd. Voordat ik met de PR begin, zou ik graag van jullie willen horen wat je ervan vindt. Wat kan anders/beter?

 

Ik heb van vrienden en familie al heel wat feedback ontvangen en verwerkt, maar van onbekenden krijg je toch de eerlijkste feedback :-)

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik heb al meerdere bezoekers gehad die een vraag gesteld hebben, maar de meesten gaan niet over tot betaling om het antwoord te ontvangen. Is de prijs te hoog? Ligt het aan het betaalmechanisme?

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn drie alternatieven, die elk hun nadelen (maar ook voordelen) hebben:

- persoonlijk de expert, zoals een dierenarts, benaderen door een afspraak te maken. Maar een consult kost meer dan het stellen van een vraag op VraagDeExpert en je moet tijd vrijmaken (halve dag vrijnemen bijvoorbeeld) om de expert te bezoeken. Ook moet je wellicht enkele dagen wachten voordat de afspraak plaatsvindt. Je krijgt dus niet direct het antwoord.

- google. Het internet is echter enorm, niet altijd overzichtelijk en de informatie op websites is zeker niet altijd betrouwbaar. En sommige mensen zijn niet altijd even handig in het gebruik van google.

- goeievraag.nl. Het is weliswaar gratis, maar het probleem hier is dat iedereen het antwoord kan geven. Je weet dus niet zeker of het antwoord betrouwbaar is.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Naast de uitdaging die ik hier genoemd heb, zou ik graag willen horen wat men van het concept in het algemeen vindt.

 

 

Carter Business Development Blog

http://www.carterbusinessdevelopment.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik lig in het ziekenhuis en ben aan het herstellen.
Eerst dan maar een voorspoedig herstel toegewenst, beterschap!

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
Weet Marietta C. bijvoorbeeld dat zij op jouw site als A. Slagter vermeld staat?
Dat ze advocaat is, klopt dan nog wel. ;D TS begeeft zich behoorlijk op glad ijs.

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels ben ik weer aan het werk. Ik heb de experts gevraagd om hun foto en naam te plaatsen op VraagDeExpert.nl. Enkelen hebben dit reeds gedaan. Zie: http://www.vraagdeexpert.nl/gebruik/ontmoet-de-experts/ De tijdelijke foto's zijn inmiddels weggehaald.

 

Het prijsmodel dat eerder door enkelen van jullie is voorgesteld (waarbij de klant helemaal zelf bepaalt hoeveel hij wil betalen) werkte niet. Schijnbaar wil de consument gemakkelijk een keuze kunnen maken, en niet zelf moeten bepalen hoeveel hij nu zou moeten betalen. Hij wil niet erover nadenken, dus moet het simpel blijven. De vaste prijzen zijn weer terug op de site.

Carter Business Development Blog

http://www.carterbusinessdevelopment.nl

Link naar reactie
  • 0

Het prijsmodel dat eerder door enkelen van jullie is voorgesteld (waarbij de klant helemaal zelf bepaalt hoeveel hij wil betalen) werkte niet. ... De vaste prijzen zijn weer terug op de site.

 

Maar dat prijsmodel werkte ook niet:

Ik heb al meerdere bezoekers gehad die een vraag gesteld hebben, maar de meesten gaan niet over tot betaling om het antwoord te ontvangen. Is de prijs te hoog?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Maar dat prijsmodel werkte ook niet

 

Waarom concludeer je dat het prijsmodel van vaste prijzen niet werkte? Waarop baseer je dat?

 

Het schijnt te liggen aan het feit dat de betreffende pagina niet goed genoeg converteerde. Ik heb wat aanpassingen aangebracht en moet de komende weken zien wat de conversie gaat worden. De conversie in de eerste stap van de 'funnel' ligt nu in ieder geval rond de 10-12%. Dus 10% van de bezoekers stelt een vraag. Natuurlijk zal verdere optimalisatie in die stap nodig blijven zijn.

Carter Business Development Blog

http://www.carterbusinessdevelopment.nl

Link naar reactie
  • 0

Waarom concludeer je dat het prijsmodel van vaste prijzen niet werkte? Waarop baseer je dat?

 

Beter lezen a.u.b. :). Dennis vermeldt dat er heel duidelijk onder, met dubbele punt

 

Het schijnt te liggen aan het feit dat de betreffende pagina niet goed genoeg converteerde. Ik heb wat aanpassingen aangebracht en moet de komende weken zien wat de conversie gaat worden. De conversie in de eerste stap van de 'funnel' ligt nu in ieder geval rond de 10-12%. Dus 10% van de bezoekers stelt een vraag. Natuurlijk zal verdere optimalisatie in die stap nodig blijven zijn.

 

Maar als de pagina niet goed converteerde, en het dus kennelijk niet sec aan de prijsstelling lag, hoe weet je dan wel dat het pay what you want model niet werkte? Kennelijk werkte de pagina gewoon niet goed, toch? Zo ja, dan kun je feitelijk nog geen conclusie trekken over het vaste fee versus pay what you want model.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Norbert, ik kan lezen...

 

Wat ik wil zeggen is dat je prijsmodellen (en de prijs zelf) en de dynamiek van conversies niet door elkaar zou moeten halen. Je kunt namelijk een effectief prijsmodel hebben met marktconforme prijzen en een passend aanbod, maar als je website slecht ontworpen is, dan maak je nog steeds weinig omzet.

 

Ik zeg nu dat het zelf helemaal bepalen van de prijs voor de consument te ingewikkeld is. Ik heb gezien dat klanten ofwel afhaken ofwel de minimale prijs (1,20 euro in mijn geval) willen betalen. Het werkt blijkbaar niet.

Carter Business Development Blog

http://www.carterbusinessdevelopment.nl

Link naar reactie
  • 0

Norbert, ik kan lezen...

 

Laten we het er dan maar op houden dat je een retorische vraag aan Dennis stelde en dat ik dat kennelijk verkeerd interpreteerde.

 

Ik zeg nu dat het zelf helemaal bepalen van de prijs voor de consument te ingewikkeld is. Ik heb gezien dat klanten ofwel afhaken ofwel de minimale prijs (1,20 euro in mijn geval) willen betalen. Het werkt blijkbaar niet.

 

Maar trek je die conclusie niet veel te snel als je pagina's of website kennelijk niet goed genoeg werkten? Eerlijk gezegd lijkt het er nu meer op dat je de voorkeur geeft aan het normale vaste fee model en daar eerst mee wilt experimenteren nu de conversie problemen zijn verholpen. Dat is uiteraard heel begrijpelijk en je goed recht, maar de kennelijke verantwoording/verklaring dat het andere model niet werkte of te ingewikkeld was lijkt me nogal voorbarig.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

De prijsstrategie is pas interessant als je weet of er in de markt behoefte is aan de door jou geboden oplossing, zodanig dat men bereid is ook de portemonnee ervoor te trekken. Zoals je zelf eerder al ontdekte, wil men wel informatie, maar er niet voor betalen. Dus in dat stadium van de propositie zou je het eerst moeten (onder)zoeken.

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Eén van de issues is dat er zoveel gratis informatie online is, dat mensen niet willen betalen voor alleen een antwoord. Mensen willen wel betalen, maar dan willen ze ook op het "spreekuur" komen, dwz face to face contact met de expert.

 

Exact mijn ervaring. Met daarbij nog als toevoeging dat veel on line vragen (ook op dit forum) net als een ijsberg maar 10% van de werkelijke case omschrijven: 90% zit onder de oppervlakte en komt alleen boven water als er de ruimte is om gericht de L.S.D.-en. En daarvoor is telefonisch of - nog beter - face to face contact veel efficiënter en effectiever.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik las zojuist deze interessante thread over het Pay As You Want prijsmodel. Logowerkplaats heeft dezelfde ervaring als ik, schrijft hij/zij: "Ik merk dat het voor mensen onduidelijk is, krijg eigenlijk altijd een vraag over hoeveel er nu betaalt moet worden."

 

Dat is dus ook mijn ervaring geweest.

 

Daarnaast schrijft Logowerkplaats: "Hierom heb ik een tabel gemaakt met wat richtprijzen. Met het Pay what you want principe ga ik in ieder geval door."

 

Ook dit hebben we gedaan, maar in ons geval bleef de door de klant bepaalde prijs zeer laag (2 euro ongeveer) of men liep weg.

 

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de propositie juist is. Ja, je kunt via Google soms antwoorden vinden, maar dit geldt niet voor iedereen. Het is bekend dat laagopgeleiden in het algemeen minder vaardig zijn in het gebruik van Google dan hoogopgeleiden (zie Knowledge Gap Hypothesis). Daarnaast kan het soms lang duren voordat je het antwoord vindt, omdat je in eerste instantie niet op de juiste pagina's aankomt. Bovendien weet je niet zeker of de informatie die je gevonden hebt betrouwbaar is.

 

Dus, ja, mensen willen betalen als ze face to face kunnen contact hebben met de expert, maar ik denk ook als ze telefonisch contact (zoals het telefonische spreekuur met de dierenarts) of online contact kunnen hebben. De toegevoegde waarde, en dus de prijs, neemt hiermee wel af als je van de ene communicatievorm naar de andere overgaat.

 

Is er iemand die het hiermee eens is, of in ieder geval denkt dat het concept met enige tweaking succesvol kan zijn?

Carter Business Development Blog

http://www.carterbusinessdevelopment.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.