• 0

Winkelpand verwarmen

Ik ben in de opstartfase van mijn eigen winkel.

Nou heb ik een pand gehuurd, met een winkelruimte van 130m2.

In dat stuk is geen radiator, alleen zo'n luchtgordijn.

Eerlijk gezegd vind ik het voor mijzelf nogal koud. Ik doe veel zittend werk, ook als ik m'n winkel open heb.

 

Ik ben op zoek naar goede methoden om zo'n winkelruimte te verwarmen.

Voor klanten zal het niet zo'n probleem zijn, aangezien zij meestal op buiten gekleed zijn, maar ik wil toch een aangenaam klimaat.

 

Het pand heeft overigens 3 jaar leeg gestaan. Zou het weer compleet moeten opwarmen ofzo? Ja, bleu misschien, maar ik ben nieuw in de wereld van winkelpanden ;D

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zou de bal even terugkaatsen naar de verhuurder. Aangeven dat je het niet warm genoeg vindt in de ruimte. Wat de mogelijkheden zijn?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Zou de bal even terugkaatsen naar de verhuurder. Aangeven dat je het niet warm genoeg vindt in de ruimte. Wat de mogelijkheden zijn?

 

Lijkt mij een hele goede. Als jij de beste man/vrouw van drie jaar leegstand kunt verlossen zal hij tot veel bereid zijn ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Zou de bal even terugkaatsen naar de verhuurder. Aangeven dat je het niet warm genoeg vindt in de ruimte. Wat de mogelijkheden zijn?

Ik heb ook geen idee hoe hoog normaal de thermostaat staat in een winkel.

Ik heb dat nu op 21 gezet. Thuis heb ik het dan behaaglijk.

Ergens vind ik het vreemd dat het allemaal uit dat luchtgordijn bij de deur moet komen.

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik denk er over om een kacheltje er bij te pakken, een oliegevulde radiator.

Ik ben alleen een beetje huiverig voor de energierekening ::)

 

En brandgevaar, niet te vergeten. Niet door de radiator zelf, maar vooral de (over)belasting van de elektrische installatie en bedrading. Veel verzekeraars zijn erg huiverig voor deze vorm van verwarming.

 

( En mocht door overbelasting brand ontstaan en daarbij geconstateerd worden dat de elektrische installatie van de opstaleigenaar niet deugdelijk was, dan keren veel verzekeraars niet uit! )

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ergens vind ik het vreemd dat het allemaal uit dat luchtgordijn bij de deur moet komen.

een luchtgordijn is bedoeld om kou buiten te houden en de warmte binnen. Je zal dus nog een voorziening moeten hebben die warmte kan toevoegen. denk dan aan een gewone radiator (is er (gemeenschappelijke) CV?) of anders kan je ook straalpanelen gebruiken, passen in systeemplafonds en kan je boven je werkplek positioneren.

(stuk energiezuiniger als die energievretende oliekacheltjes)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Beste Saskia,

 

Er bestaan ook infrarood stralings-panelen. Geschikt voor montage in bestaande systeemplafonds. Die werken perfect als het plafond niet al te hoog is.

Ik had deze ook in van onze showrooms.

 

Met vr. gr.

 

Ron

Link naar reactie
  • 0

Elektrische ventilatorkacheltjes (met zo'n gloeispiraal) zou ik zeker afraden...

 

Heb er jaren terug in het eerste pand een paar gebruik. Stootte er per ongeluk ééntje van de werkbank af, ventilator slaat vast in gloeidraad en het ding vliegt direct in brand. Gelukkig op de kale betonvloer, dus geen schade.

 

In de winkel lijkt me dat toch wat riskant, je stoot zo wat om...

www.castorinterieur.nl - Meubels op maat

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 78 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.