• 0

Jaaropgaaf: Te verrekenen verliezen uit voorgaande jaren samenvoegen

Dag allemaal, een paar dagen geleden hebben mijn zakenpartner en ik besloten om onze VOF na jaren van verlies op te heffen. Een accountant heeft ons geholpen met het opstellen van de winst- en verliesrekeningen van de jaren 2011, 2012 en 2013. Deze hebben we elk jaar bij de inkomstenbelasting doorgegeven, echter hebben we de verliezen niet per jaar verrekend in onze eigen jaaropgaaf. Hij raadde ons daarom aan om de verliezen per jaar door 2 delen (we hebben elk een 50% belang), en dit bedrag in de huidige jaaropgaaf van 2013 te vermelden onder "te verrekenen verliezen uit werk en woning (box 1) van 2004 t/m 2012". Mijn vraag hierbij is echter:

Dien ik per jaar het verlies van het voorgaande jaar in te vullen (bijvoorbeeld; in de jaaropgaaf van 2012 het verlies van 2011, in de jaaropgaaf van 2013 het verlies van 2012, etc), of dien ik voor de huidige jaaropgaaf van 2013 alle verliezen van 2011, 2012 en 2013 bij elkaar optellen en in de te verrekenen verliezen te plaatsen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groet, michiel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Een accountant heeft ons geholpen met het opstellen van de winst- en verliesrekeningen van de jaren 2011, 2012 en 2013. Deze hebben we elk jaar bij de inkomstenbelasting doorgegeven, echter hebben we de verliezen niet per jaar verrekend in onze eigen jaaropgaaf.

Dus jullie (de vennoten) hebben het negatieve resultaat van de VOF in jullie IB aangiften verwerkt. Ik neem dan aan dat jullie allebei 50% van het verlies meegenomen hebben.

Dat is dan toch prima zo.

Wat is volgens jou dan een “jaaropgaaf”?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar