• 0

Doorlopende factuur nummering reeleezee

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee de facturen zijn niet doorlopend genummerd.

Voorbeeld; 1 2 3 7 8 10

 

Wel oplopend niet doorlopend.

Tussenliggende nummers zijn andere boekingen welke tegenwoordig de zelfde nummerreeks gebruiken.

Er is geen onderscheid meer in boekingsbonnen en facturen.

Het betreft niet alleen mijn administratie maar alle daar gevoerde administraties.

 

De situatie is onherstelbaar en ik maak mij toch wel zorgen wat hier de consequenties van kunnen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Beste Event-express,

 

Heb je al gekeken hoe lang het probleem speelt...

Wellicht is het gebeurd bij een recente update.

Heb je de vraag ook al voorgelegd aan je leverancier?

Zij zouden hier een oplossing voor moeten vinden.

 

Groet,

Richard

Leeg

Link naar reactie
  • 0

 

De situatie is onherstelbaar en ik maak mij toch wel zorgen wat hier de consequenties van kunnen zijn.

 

Het is niet fraai, maar je zorgen maken is nu ook weer niet nodig. Doorlopende nummering is een belangrijk element van een goede, betrouwbare administratie.

Belangrijkste wat je nu moet doen is voor jezelf vastleggen wat er gebeurd is, feitelijk hoef je daar niet veel voor te doen want het is vrij eenvoudig terug te vinden in je administratie, het is bij jou niet zo dat er gewoon nummers zijn verdwenen maar je kunt die factuurnummers terugvinden op de verkoopbon boekingen, die boekingen zullen vermoedelijk voor een belangrijk deel ook naar je omzetrekeningen leiden.

Het bewijzen van je doorlopende nummering word dus iets complexer omdat je niet gewoon een stapel verkoopfacturen kunt laten zien maar je dus ook bewijsdocumenten van die verkoopbonnen moet toevoegen om je doorlopende nummering sluitend te maken.

 

dan nog een tip tot slot.

Ik werk zelf niet met Reeleezee maar In januari heb ik naar aanleiding van een vraag ook hier op HL even naar de facturering en boekingsbonnen gekeken, wat met toen is opgevallen is dat als je bij de boekingsbonnen in het veld referentie een korte omschrijving of een eigen nummer invult dan word je factuurnummering niet meer onderbroken. Dat zou je dus als "lapmiddel" kunnen gebruiken om het in de toekomst te voorkomen.

(link naar andere onderwerp)

 

Verder zou ik ook inderdaad contact opnemen met Reeleezee over het vallen van gaten in de nummering en waarom ze dit zo doen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.