• 0

Hoe gaat verwerking vergoeding arbeid bij verliesgevende VOF, IB aangifte?

Samen met mijn schoonzus heb ik sinds 2009 een VOF. Na jaren investeren blijft deze helaas verliesgevend.

Wij hebben in 2013 beide (50/50) geld uit de onderneming gehaald. Nu vraag ik mijn af of ik deze geldonttrekking kan zien als vergoeding voor arbeid en deze in de jaarrekening mag opnemen in de V&W. In de aangifte IB heb ik de vergoeding voor arbeid ingevuld (50/50) onder het kopje specificatie samenwerkingsverband / winstaandeel in het samenwerkingsverband / vergoeding voor arbeid. En het verlies is dus toegenomen door het opnemen van een post "vergoeding arbeid" in de overige kosten V&W.

Mag dit en is dit de juiste manier?? Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Nee, dat lijkt mij incorrect. Hoe kwam je op het idee om het zo te doen?

Even aannemend dat jullie beiden als eenmanszaak in de VOF zitten, betalen jullie elk belasting over de helft van de VOF winst en is je netto inkomen de dus dat deel van de halve winst dat overblijft na het betalen van de belasting. Om van die winst eerst nog een vergoeding af te trekken klinkt niet juist.

Heb je geen winst, maar verlies, dan heb je dus geen inkomen en zal je daar vast ook geen inkomstenbelasting over betalen. Maar ook dat betekent nog niet dat het verlies verder kan verlagen door een (fictieve) kosten vergoeding op te nemen.

Nb. Ik neem aan dat je die vergoeding niet ook nog ergens apart in je aangifte als inkomen hebt opgegeven?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar