• 0

Verkoopstrategie importbedrijf?

Hallo Higherlevel bezoekers,

 

Ik heb een importbedrijf dat producten uit China importeert. Per vliegtuig importeren is geen probleem, alleen willen wij nu ook fietsproducten per container importeren en verkopen aan detaillisten. Probleem is dat het twee maanden duurt voordat de betreffende producten in China zijn geproduceerd en verzonden zijn naar Nederland. Wij willen contracten / te ondertekenen offertes gaan opstellen en aanbieden aan deze detaillisten. Mijn vraag is of dit wel realistisch is aangezien de detaillisten twee maanden moeten wachten op hun goederen. Mochten jullie dit niet haalbaar vinden, zijn er mensen met goede ideeen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Colin Richardson

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kleine/snelle orders kan je met opslag via de lucht laten komen. Grote rders met korting via zeevracht. Overweeg om met je verdiende geld een voorraad aan te leggen. Dan heb je als tussenhandel de meeste toegevoegde waarde.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Toelichting op ons probleem:

Wij importeren zijde en andere kledingproducten per vliegtuig, het importeren van fietssloten kan eigenlijk alleen per zeecontainer. Mijn vraag is nog steeds of het dan realistisch is om contracten af te sluiten met detaillisten aangezien de order pas twee maanden later geleverd kan worden.

Link naar reactie
  • 0

Tja, ik zou het gewoon proberen. Maak een aanbieding en ga lang bij de handel.

 

Eerlijk gezegd, als je toegevoegde waarde uitsluitend bestaat uit het noteren van de order en het plaatsen van de bestelling in het buitenland, loop je al snel het risico dat iemand anders je handeltje overneemt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

DE fietsen handel in Nederland wordt gedomineerd door enkele grote inkoopcombinaties en groothandels (b.v AGU).

Deze bedijven kopen zeer grote hoeveelheden fietsen an accesoires in Taiwan, China, Korea, Vietnam, enz.

Fietssloten zijn er ontzettend veel, dus dan wordt terecht de vraag gesteld waarom deze detaillisten bij jou willen kopen als de prijs hoger is, er lange levertijden zijn, en jij een onbekende leverancier bent ?

Link naar reactie
  • 0

Misschien is dat contract nog niet eens de belangrijkste vraag; de vraag is of ze die sloten wel zouden willen afnemen.

Daar komt bij; importeren jullie die andere materialen uit interesse en passie voor zijde en kleding en lijken de sloten een quick buck?

Of heeft zijde en kleding gewoon een leuke marge en lijken die sloten ook een leuke marge te beloven?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een passie voor ondernemen, niet specifiek voor een bepaald product. Ik run dit bedrijf samen met een Chinese man die verstand heeft van zaken doen op de Chinese manier. Hierdoor kunnen wij zeer goede prijzen krijgen van de fabrikanten (voor westerlingen wordt vaak een te hoge prijs gevraagd door de fabrikant). Een aantal detaillisten heeft ook al zeer positief gereageerd op onze prijzen en fietssloten. Ik heb verstand van zaken als het gaat om producten welke ik in handen heb en gelijk kan verkopen maar niet met de verkoop van producten die er twee maanden over doen om in mijn bezit te komen, vandaar mijn vraag op dit forum.

 

Link naar reactie
  • 0

dit hoeft helemaal geen probleem te zijn. Verkopers van kerst en sinterklaas artkelen werken 10 maanden vooruit. In de mode is het meen ik een jaar. Nu denkt men al na over de winterkleuren van 2006, dan het ontwerp, dan laten maken....

 

zorg dat jezelf inzicht krijgt in de trends Die voor fietsen mider snel veranderen dan voor mode of gimicks), laat proef modellen, foto's plaatjes maken en maak je klanten duidelijk dat ze welis waar een paar maanden moeten wachten, maar doordat je niet voor eigen rekening en risico de fietsen laat maken, je zonder risico opslag kan verkiopen, dus goedkoper! en dat als je klant mee wil doen hij wel in de betreffende regio de eerste is die je fietsen kan aanbieden: maak het voor hem aantrekkelijk ipv de nadelen te benoemen

Link naar reactie
  • 0

Lijkt mij ook geen probleem hoor die 2 maanden. Het gaat erom dat die detailisten dan gewoon goed moeten inkopen op het juiste moment en dat is niet jouw probleem.

 

Wat wel belangrijk is dat je ze iets aanbiedt wat bijzonder of van een goed merk is. Daarbij een goede prijs kwaliteit verhouding dan zit je naar mijn idee goed. Waar onderscheid jij je in als je kijkt naar de andere aanbieders?

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Dat hangt van het soort product af. In de kledingbranche bijvoorbeeld wordt altijd een seizoen vooruit ingekocht. Kerstspullen worden bijvoorbeeld ook al lang van te vorden ingekocht. Dat is op zich het probleem niet. Belangrijker is de leveringstermijn af te spreken en dat die ook wordt nagekomen. Bij bijvoorbeeld vuurwerk is het erg lastig als je container op 1 januari de haven binnenkomt...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.