• 0

Inkomsten berekenen

Hallo,

 

Ik ben pas een koeriersbedrijf begonnen. Een goede vriend van mij heeft al 20 jaar een koeriersbedrijf en af en toe help ik hem als hij en zijn charters allemaal aan het rijden zijn en het dus druk is. Ik heb hier hier erg veel plezier in en van het een kwam het ander.

 

Ik ben nu nog volledig in loondienst (als ICT ér) maar wil langzaam overstappen van loondienst mijn eigen bedrijf.

Ik wil dus eerst minder gaan werken bij mijn baas en meer dagen in mijn eigen koeriersbedrijf gaan werken.

Ik wil dus uit rekenen hoeveel ik moet verdienen als koerier om een dag te compenseren, die ik dus niet voor mijn baas werk, zodat mijn inkomen gelijk blijft.

 

Stel ik verdien nu netto 2000 euro per maand.

Ik ga een dag in de week minder werken dat is dus een vijfde minder. Ik verdien dus 400 euro minder per maand.

Wat moet ik nu dus bruto gaan verdienen in mijn eigen bedrijf om aan deze 400 euro te komen.

Alle kosten aftrek van auto diesel enz. even niet meegerekend. Dit overzicht heb ik zelf wel.

 

Over 400 euro betaal je eerst 21% BTW. Dat is dus 84 euro.

Blijft er 316 euro over wat ik verdient zou hebben.

Betaal ik hier nu ook aan het einde van het jaar inkomstenbelasting over?

Gaat er dus nog zeg maar een derde af? Dus ongeveer 104 euro?

Wat ik dan overhoud van de 400 euro die ik verdiend heb is dus netto 212 euro.

Ik zou dus bijna het dubbele moeten verdienen om uiteindelijk 400 euro netto over te houden.

 

Kan iemand mij vertellen of ik dit juist bereken? Of doe ik iets niet goed?

bedankt alvast.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

De BTW moet je buiten de berekening houden. Je factureert 400 euro exBTW, je inkomsten zijn dan dus 400 euro netto.

De inkomsten moet je inderdaad opgeven aan de belasting. Maar afhankelijk van je privesituatie betaal je hier een percentage belasting over.

Als je net begonnen bent heb je misschien ook nog recht op startersaftrek, zelfstandigenaftrek en investeringsaftrek. Waar je uiteindelijk op uitkomt is dus moeilijk te zeggen.

Daarnaast betaal je via je vaste baan de sociale lasten, ook hier kan nog een verrekening plaatsvinden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.