• 0

Van plan naar onderneming...

Experts & ondernemers,

 

Ik heb een vraag. Ik ben nu zo'n 2 jaar een mini-ondernemer met een klein eenmanszaakje, gewoon om zonder al teveel risico wat ervaring op te doen in het ondernemersschap. Heel leuk en aardig, maar ik kan er m'n boterham niet mee verdienen.

 

Nu ik bijna ben afgestudeerd loop ik daarom al een tijdje rond met een serieus idee. Dat heb ik uitgewerkt in een businessplan dat binnenkort op haalbaarheid getoetst gaat worden. Ook heb ik al gesprekken gehad met potentiële partners die mijn idee wel zien zitten en me kunnen ondersteunen, zowel met ondersteunende handelingen als met cash (waarschijnlijk).

 

Maar nu ben ik langzamerhand op het punt gekomen dat het plan omgezet moet gaan worden in een onderneming en de eerste operationele handelingen verricht moeten gaan worden. Ik heb alleen nog steeds het idee dat ik van de 1m duikplank naar de 10m ben gegaan en ik nu wijfelend voetje voor voetje richting de rand loop. Ik heb aan de ene kant een rotsvast geloof in het idee dat ik heb, maar aan de andere kant heb ik mijn twijfels over mijn eigen business-savvy. Om de een of andere reden zie ik enorm op tegen de hoeveelheid regels/wetten waar ik mee te maken krijg als 'echte' ondernemer met een 'echte' BV en ik ben daarom ook denk ik op zoek naar een vorm van ondersteuning bij het snel (maar goed) opzetten van mijn onderneming. Het gaat dan niet eens zozeer om geld, maar vooral kennis.

 

Mijn vraag is dan ook, bij wie kan ik terecht? Zijn er bepaalde richtingen waarin ik kan zoeken (HL is al heel nuttig geweest, maar ik denk dat ik eens met iemand moet praten die ik 100% kan vertrouwen en verstand van zaken heeft)? Ik heb gekeken naar een bedrijf als Syntens, maar ik heb ook begrepen dat die niet met innoverende starters werken? Zijn er andere bedrijven die volgens dezelfde constructie (vrijwel gratis) werken?

 

alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hai Dentist,

 

Dit is een heel herkenbaar verhaal. vond de stap naar serieus ondernemerschap ook heel groot. Het kwam ook omdat ik heel erg jong was en nog steeds eigenlijk wel ben.

 

Op zich is syntens wel een vertrouwde partij, maar kijk ook is op ondernemersklankbord.nl, daar ben ik onlangs zelf op gestuit. Ook staan de leden van dit forum garant voor de beantwoording van vragen.

 

Ook een tip is om mee te doen aan verschillende ondernemerswedstrijden: www.newventure.nl en www.ing.nl. Op die manier krijg je vrijwel altijd feedback en wordt er tijdens de wedstrijd altijd een geheimhoudingsverklaring getekend.

 

Anders wil ik ook wel naar je plannen kijken, uiteraard gratis

 

MVG Jan Willem

 

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Zit in Groningen. Vriendin loopt op het moment stage bij Syntens, vandaar dat ik daar terecht kwam. We zijn beiden nog redelijk jong, vandaar dat dat het 10m-gevoel misschien wel groter maakt.

 

Overigens is het een HL-er die mijn businessplan gaat beoordelen (die zal ondertussen ook wel weten wie ik ben ;)) & dat is natuurlijk al een hele geruststelling (op financieel gebied moet er nog veel geschaafd worden m.i., maar da's niet mijn sterke kant), maar vooral die omzetting van 'het plannetje in m'n hoofd' naar 'de serieuze onderneming', het loslaten van de handen zeg maar..

 

Aan de andere kant, goede voornemens zijn d'r natuurlijk niet voor niks ;)

Link naar reactie
  • 0

Citaat uit Starting up uitgegeven door New Venture:

 

"Victory usually goes to those green enough to underestimate the monumental hurdles they are facing"

 

Aldus ene Richard Feynman

 

Ik heb zelf heel veel bij kleine bedrijfjes gewerkt en mij vaak verbaast over de onwetendheid van de ondernemers, als zij hadden geweten welke hordenrace zij moeten lopen vraag ik mij af of ze eraan begonnen waren.

 

Toch heb ik zelden een ondernemer gesproken die de effort niet vind opwegen tegen de opbrengsten in ruime zin.

 

Oftewel Go for it

Link naar reactie
  • 0

Hehe, das op zich wel een bekende. Ken redelijk wat ondernemers in mijn naaste omgeving en het aantal regeltjes en de partij overige horden die me te wachten staan zullen me waarschijnlijk ook niet weerhouden. Wat dat betreft ben ik me bewust van m'n onwetendheid. Ik moet alleen wat meer gestructureerd onwetend worden.

Link naar reactie
  • 0

Hai Dentist,

 

Bij mij is pas een klant binnen komen lopen via www.ondernemersklankbord.nl

 

Hij zat in het zelfde schuitje als jij en heeft via deze stichting van oud-ondernemers een ideaal klankbord gevonden! Deze ervaren ondernemers begeleiden je van een zeer bescheiden vergoeding een of enkele jaren.

 

Ga eens kijken op de site!

 

gr.

 

Avi

www.aimin.nl

Link naar reactie
  • 0

ik denk dat je teveel met twijfel rond loopt. als je plan zo goed is voorbereid raad ik je gewoon aan lef te tonen. Niet denken aan die plank!.......mensen met lef komen meestal het verste.......twijfelaars zijn er niet in de ondernemingswereld........succes met wat komen gaat!...........

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.