• 0

Accountant stemt niet in met meewerkersaftrek...

Beste Lezers,

Ik heb een conflict met mijn accountant nl.: meewerkersaftrek meer dan 20 uur per week, mijn accountant stemt niet in met een meewerkersaftrek van meer dan 20 uur per week, echter is dit wel het geval. Hoe kan ik hem overtuigen?

Hopelijk enige hulp geboden.

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0

Het is jouw aangifte. En jij bent verantwoordelijk voor de inhoud.

Maar uiteraard is het ook zo dat een intermediair de gegevens dermate ongeloofwaardig kan vinden dat hij/zij deze niet onder zijn/haar certificaat wil verzenden.

Dan moet je een andere intermediair zoeken die hier wel in mee gaat. Of de huidige intermediair ervan overtuigen dat het helemaal niet zo raar is als het kennelijk lijkt.

Of gewoon zijn/haar raad volgen, dat kan natuurlijk ook.

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk had ik alle drie de opties zelf natuurlijk ook kunnen verzinnen, echter ga ik voor de eerste. Immers is er helemaal geen meewerkersaftrek toegepast, zo is gebleken na controle door de Belastingdienst. Vreemd!!! en dat voor 6000 euro per jaar inclusief alles. Bedankt!!

Link naar reactie
  • 0

er staan meer accountants op internet en in de goudengids.nl

Ik neem aan dat als jij haar kan overtuigen er toch geen probleem is? Als jij haar niet kan overtuigen dan lijkt mij het ook zo dat jij de belastinginspecteur niet kan overtuigen.....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp U allen, echter heeft mijn accountant GEEN meewerkersaftrek toegepast, terwijl de Belastingdienst er een ambtshalve verrekening aan heeft toegevoegd, na controle over IB 2009, tevens hebben accountant en ik wel over maximaal 20 u/pw gesproken en akkoord bevonden. Maar niet meer dan dat. Daar was geen draagvlak voor (volgens hem).

Uiteindelijk is gebleken dat er dus helemaal geen aftrek door accountant heeft plaatsgevonden.

Foutje van accountant?? Hij geeft het niet toe. (Overigens is hij niet meer mijn huidige accountant). En dat is in mijn visie ook het probleem dat hij dit niet toegeeft.

Link naar reactie
  • 0

Beste Medius,

Als je verhaal klopt dan zal een nieuwe verbeterde aangifte ingediend moeten worden waarin de meewerktaftrek wordt meegenomen. Je kan tot 5 jaar terug herziene aangiften indienen.

De inspecteur zal dan ambsthalve beslissen dat de aangifte wordt herzien. Meestal (bijna altijd) zal de inspecteur dit wel doen.

Jij zou inderdaad de aangifte door een andere accountant/boekhouder kunnen laten indienen van voorgaande jaren. Ik kan me echter ook voorstellen dat deze dit liever niet doet.

Een tussenoplossing om dan uit de impasse te komen is de aangifte onder jouw verantwoordelijkheid indienen via het belastingprogramma van de belastingdienst. Je zou bijvoorbeeld de volledige aangifte over kunnen nemen (want je hebt toch als het goed is een boekwerkje waar alles in staat.) en de meewerkaftrek toevoegen. Ik zou wel adviseren om deze aangifte dan wel te laten reviewen door een accountant/boekhouder om er zeker van te zijn dat er geen gekke dingen in staan.

Groet,

Richard Overweg

Leeg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar