neuzen en kreuzen.

Aanbevolen berichten

Ik zie dat we newbies geen kneuzen meer kunnen geven, dat is heel goed!

Maar waarom kunnen we newbies geen reuzen geven? Ik vind dat altijd wel leuk, als iemand hier een eerste bijdrage levert en dan iets goeds zegt, dan wil ik graag een reus geven. Geeft zo iemand ook een goed gevoel als binnenkomer. Kunnen we niet een scriptje maken dat iemand op de eerste drie bijdragen automagisch een reus geeft?

 

 

 

 

Link naar reactie

Ik ben er ook 1000% mee eens. Dat prefereer ik nog sterker. In tegenstelling wat ik nog al eens zie dat gerenommeerde experts (al dan niet moderator) met een simpel antwoord vanuit hun losse mouw met een klein zinnetje al een bedank-reus krijgen.

 

Is er al eens gedacht over het afschaffen van kneuzen? Dat zal wel eens gebeurd zijn maar wat hebben die voor meerwaarde en ze worden maar zeer sporadisch objectief afgegeven. Een niet anonieme noem ik derhalve subjectief.

 

 

Link naar reactie

Volgens mij moeten reuzen en kneuzen niet gebruikt worden voor normale discussie, voor een inhoudelijk goed of slecht antwoord. Dat zien mensen zelf wel. Ik gebruik reuzen en kneuzen (die laatste eigenlijk niet) op een meta niveau, als iemand iets post wat moedig is of op een andere manier boven de discussie staand goed is. Ik heb Norbert een reus gegeven voor zijn post over Boris, niet omdat ik het met Boris of Norbert zo eens ben, maar omdat ik het goed vond dat Norbert dat postte op HL.

 

Verder komt de discussie regelmatig terug, en je moet weten dat reuzen en kneuzen vooral niet te serieus genomen moeten worden. Om die reden vind ik dat er alleen in heel extreme gevallen kneuzen gegeven zouden moeten worden.

Link naar reactie

het heetste hangijzer op HL... ;D

 

ik gebruik het ook wel eens maar wat mij betreft mag het afgeschaft worden, ook reuzen berusten toch nogal eens op vriendjespolitiek en de reuscount-teller heeft voor mij geen waarde , ik beoordeel de persoon liever op wat hij zegt.

(ik heb ook eens een reus gehad voor een juiste voetbaluitslag... :P)

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

Ik mis overigens een reactie (maar nog beter een actie) van het modteam.

 

Op persoonlijke titel: voor deze mod is het reuzen en kneuzen systeem geen issue dat hoog op de agenda staat.

We hebben 2 weken geleden uitvoerig modoverleg gehad en daar was zelfs helemaal geen agendapunt; simpelweg omdat er tot op dat moment ook geen signalen waren dat er met het huidige systeem iets mis was of voor verbetering vatbaar.

Ik, en ongetwijfeld ook mijn medemods, volgen deze discussie met belangstelling vanaf de zijlijn, en zullen eventuele tips en suggesties van harte overwegen en bespreken in het eerstvolgende modoverleg.

 

het heetste hangijzer op HL...

 

Was dat het maar ;)

 

Ik ben toch een paar maanden hier niet geweest.... met deze discussie voel ik mij wel weer helemaal "thuiskomen" in een soort warm-bad zelfs :-)

 

Dat is een bekend fenomeen

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Op persoonlijke titel: voor deze mod is het reuzen en kneuzen systeem geen issue dat hoog op de agenda staat.

 

Ik kan me toch voorstellen dat het kneuzen (of ook reuzen) item toch de mods tijd kost, wanneer dat weer eens uitbundig bedreven wordt. Dus ik dacht mede aan een versimpeling. Ten eerst de genoemde kneuzen afschaffen.

 

Ten tweede zou men erover kunnen denken om een soort " like it" button te plaatsen (a la Facebook) en alleen een telling op de betreffende post bij te houden. Het controleren van de tekst is dan niet nodig en de drempel veel lager . Het is dan meer bestemd voor de poster zelf om te vernemen of zijn post extra gewaardeerd wordt. Ik zie dikwijls dat de gemiddelde topics makkelijk door tientallen zo niet honderden bezocht wordt. De kans van een groter aantal beoordelingen maakt het dan nog objectiever.

 

Indien men de huidige verzamelde karma niet makkelijk wil afstaan kan hiervoor eenmalig een kleurcode balkje (oorkonde, award, lintje) als geschiedenis-verdienste permanent bij de naam geplaatst worden.

 

Voor zover laat ik het hierbij, met de aanname dat deze ideeën al eens eerder geopperd kunnen zijn. Ik heb dit niet onderzocht.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.