• 0

Je website bij google bekend maken

Aanbevolen berichten

  • 0

Google 'kijkt' naar de inhoud van je website, en vooral de titel van je website (

De titel )

 

Hoe vaker een bepaald(e) woord(encombinatie) te vinden is op jouw site, hoe hoger google je plaatst. Maar, dit is lang niet het enige. Google kijkt ook heel erg naar hoeveel sites er naar jouw site linken. Op internet zal best veel te vinden zijn over hoe google werkt.

 

Let op: google werkt niet meer met -tags, dus negeer de sites die dat beweren, die lopen een paar jaar achter.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Een superlange draad op higherlevel/pionierforum over aanmelden bij google en seo (search engine optimalisation) :

 

http://www.pionierforum.nl/pionierforum/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=3988

Hier worden al veel vragen die je erover kunt hebben beantwoord.

 

Je kunt direct bij google aanmelden, maar ook bij de open directory: www.dmoz.org: dit is een bron die door alle grote zoekmachines gebruikt wordt om nieuwe sites te selecteren die gespiderd worden.

Bij mij duurde het overigens een week of twee voordat mijn site gespiderd was.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Het belangrijkste om opgenomen te worden in Google (en om hoog te scoren) is ervoor zorgen dat er veel (goede: met hoge pagerank) sites naar jouw site toe linken. Je komt dan automatisch in de Google Index, maar dit kan wel een poosje duren.

 

Het linken naar jouw site is verreweg de belangrijkste factor voor zoekresultaten momenteel. Zorg dus dat veel sites naar jou linken.

 

Pagerank is het getal dat jouw site op waarde schat, aan de hand van het aantal backlinks (sites die naar jou linken)

 

Meer info vind je op Google zelf als je pagerank intypt ;)

 

Veel succes!

 

WT

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Het belangrijkste om opgenomen te worden in Google (en om hoog te scoren) is ervoor zorgen dat er veel (goede: met hoge pagerank) sites naar jouw site toe linken. Je komt dan automatisch in de Google Index, maar dit kan wel een poosje duren.

 

Het linken naar jouw site is verreweg de belangrijkste factor voor zoekresultaten momenteel. Zorg dus dat veel sites naar jou linken.

 

Het linken op zich is niet de belangrijkste factor. Een goede pagerank is wel belangrijk maar het gewogen belang ervan wordt inmiddels ruim onder de 50% geschat. Verder is niet alleen de link van belang maar ook de relevantie van de content van site die naar jou linkt t.o.v. de content op je eigen site.

 

Kijk inderdaad eens goed naar de andere draadjes op deze site. Er is een hoop informatie beshikbaar.

 

Wat 'campagne' betreft heb je waarschijnlijk iets over Adwords gelezen. Ook die € 1500 komt daar misschien vandaan. Google maakt namelijk Adwords campagnes voor klanten die meer dan € 1500 per maand besteden.

 

Adwords zijn de kleine advertenties die je naast de zoekresultaten ziet staan rechts van je scherm (en soms er boven).

 

Als je veel tijd en weinig geld hebt is het de moeite waard je te verdiepen in de materie van Adwords. Heb je geen tijd en wel wat geld dan kun je het maken van een campagne uitbesteden.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben op dit moment druk in gesprek (discussie ::)) met de beheerder van onze website die ook de bouw verzorgd. Hij vertel mij het volgende om traffic te genereren op je website.

 

Veel pagina's met tekst aanmaken (wel gericht blijven) en daarin regelmatig (iedere week ) je content verversen. In die content veel woorden vermelden die slaan op hetgeen jij voor staat als bedrijf. Op die manier schijn je beter in de zoekmachines opgenomen te worden.

 

Zelf heb ik een idee aangegeven om een linkenpagina aan te maken (zoals startpagina) en die vol te zetten met url over onderwerpen die te maken hebben met de branche waar jij als bedrijf voor staat. Dit schijnt niet te werken om meer traffic te genereren.

 

Wie kan hier antwoord op geven?

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben op dit moment druk in gesprek (discussie ::)) met de beheerder van onze website die ook de bouw verzorgd. Hij vertel mij het volgende om traffic te genereren op je website.

 

Veel pagina's met tekst aanmaken (wel gericht blijven) en daarin regelmatig (iedere week ) je content verversen. In die content veel woorden vermelden die slaan op hetgeen jij voor staat als bedrijf. Op die manier schijn je beter in de zoekmachines opgenomen te worden.

 

Zelf heb ik een idee aangegeven om een linkenpagina aan te maken (zoals startpagina) en die vol te zetten met url over onderwerpen die te maken hebben met de branche waar jij als bedrijf voor staat. Dit schijnt niet te werken om meer traffic te genereren.

 

Wie kan hier antwoord op geven?

 

Nee, andere sites moeten naar jou linken. ;)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Veel pagina's met tekst aanmaken (wel gericht blijven) en daarin regelmatig (iedere week ) je content verversen. In die content veel woorden vermelden die slaan op hetgeen jij voor staat als bedrijf.

 

Daar heeft hij wel gelijk in :)

 

De Google Spider leest vrijwel alle teksten op je website, dus hoe meer hij vindt over een bepaald onderwerp en hoe vaker die ververst wordt (kan ook automatisch natuurlijk), hoe beter die info naar voren zal komen in de Google index.

 

Als je écht goede teksten schrijft zullen anderen trouwens vanzelf naar jou willen linken. Als je bijvoorbeeld een opvallend artikel schrijft en dat wordt door enkele weblogs opgepikt, zul je dat direct merken in je ratings.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook gestaart met een soort gelijk project. Het kan ook interessant voor jou. Kijk even op www.reedit.nl

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

Waar ben je nou helemaal mee gestart? Want ik mis even de link met dit topic.... :S

 

Edit: Ow wacht ik zie het al; je hebt een "project" opgestart waarbij je linkpagina's opbouwt. Hier doe je jouw klanten echter niet heel veel plezier mee hoor;

 

Doe niet mee aan uitwisselingsprogramma's van koppelingen die zijn bedoeld om uw positie in de zoekresultaten of uw PageRank te verbeteren. Het is met name van belang dat u geen koppelingen aanbrengt naar webspammers of naar "achterbuurten" van het internet, aangezien zulke koppelingen uw rangschikking negatief beïnvloeden.

 

Dit komt uit de kwaliteitsrichtlijnen van Google. http://www.google.nl/intl/nl/webmasters/guidelines.html#quality

 

Aangezien jouw linkspagina's er puur en alleen op gericht zijn om de zoekresultaten te beïnvloeden ben je niet goed bezig en voor je het weet gaat Google strafpunten uitdelen aan de sites die op die pagina's staan gelinkt. Ik raad wat jij doet dan ook sterk af.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Het scheelt ook als je content door Google gelezen kan worden, dus geen dynamic HTML direct gepositioneerde DHTML layers, geen frames, geen obscure databases, maar gewoon HTML (en tegenwoordig wordt zelfs javascript geindexeerd lijkt het)

Link naar reactie
  • 0

Tsja ik zal je zeggen dat ik de website van onze onderneming niet eens heb aangemeld bij google (de website bestaat nog geen twee weken), maar hij is wel te vinden onder valeas als derde of vierde link.

 

Ik zou niet weten hoe dat komt, maar het kan zijn dat het inderdaad te maken heeft met de content. De pagina is volledig HTML met Javascript af en toe. Maar ik maak geen gebruik van frames en dat heeft zeker effect op het te vinden zijn in google dat weet ik wel zeker.

 

Hoe dan ook ik zal zeker wel gebruik gaan maken van Meta tags, omdat sites niet alleen worden gevonden door Google, je maakt ook nog bij veel meer andere websites kan op een klik. Maar goed dat is uit mijn ervaring.

 

Succes!

Op zoek naar een webdesigner? - Martijn Wessels Webdesign

Link naar reactie
  • 0

Hoe dan ook ik zal zeker wel gebruik gaan maken van Meta tags, omdat sites niet alleen worden gevonden door Google, je maakt ook nog bij veel meer andere websites kan op een klik. Maar goed dat is uit mijn ervaring.

 

Succes!

 

Natuurlijk maak je ook bij veel andere sites kans op een klik. Maar bedoel je hier andere zoekmachines mee of sites waar links op staan naar jullie site?

 

Je metatags moet je gewoon altijd goed voor elkaar hebben. Echter het marktaandeel van Google in Nederland is zodanig hoog in verhouding tot alle andere zoekmachines, dat als je daar actief iets mee wilt doe je daar ook zou moeten beginnen. Afhankelijk van de (al dan niet) niche waarin je opereerd en de concurrentie moet je niets uitsluiten...

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Waar ben je nou helemaal mee gestart? Want ik mis even de link met dit topic.... :S

 

Aangezien jouw linkspagina's er puur en alleen op gericht zijn om de zoekresultaten te beïnvloeden ben je niet goed bezig en voor je het weet gaat Google strafpunten uitdelen aan de sites die op die pagina's staan gelinkt. Ik raad wat jij doet dan ook sterk af.

 

Google is niet de enige zoekmachine. Ik gebruik bijvoorbeeld Copernic Agent. Het gaat uiteindelijk om gevonden worden op internet. Wat wij proberen te bereiken met het 'Link Exchange project' op www.reedit.nl is, stap voor stap tot een optimale positionering van de websites van de deelnemers te komen.

 

Wij zullen van start (on line) gaan als wij minimaal 100 aanmeldingen binnen hebben. De bedoeling is dat wij 10 volwaardig portals gaan beheren. Wij werken met mensen die graag iets schrijven. Deze zullen zorgen voor een afwisselend content en wij hopen hiermee verschillende doelgroepen meet te kunnen bereiken.

 

De inkomsten, vooral aan het begin, zullen we gebruiken om deze portals meer bekendheid te geven. Het wordt dus niet alleen gevonden worden door zoekmachines, maar wij zullen gaan proberen mensen naar de portals te trekken en aanmoedigen om op je bedrijfslogo te klikken, enzo.

 

Als je alvast begint met mensen af te raden, dan zullen de grote alleen maar groter worden. Jij en ik dan? :-\

 

 

 

 

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

Je metatags moet je gewoon altijd goed voor elkaar hebben. Echter het marktaandeel van Google in Nederland is zodanig hoog in verhouding tot alle andere zoekmachines, dat als je daar actief iets mee wilt doe je daar ook zou moeten beginnen. Afhankelijk van de (al dan niet) niche waarin je opereerd en de concurrentie moet je niets uitsluiten...

 

Uiteraard is in Nederland het marktaandeel van Google het grootst, maar dat verklaard niet waarom ik zonder me bij google aan te melden toch in google verschijn als je valeas intoetst.

Bovendien gebruiken heel veel mensen ook startpagina.nl of één van de dochters, misschien is dat ook zeker een aanrader om proberen op te komen.

Met andere woorden raad ik aan om zowiezo metatages te gebruiken zoals OkiDoki al aangeraden heeft ook al gebruikt google dat niet op de manier zoals een paginabeheerder zou willen.

Op zoek naar een webdesigner? - Martijn Wessels Webdesign

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.