• 0

Afboeken Saldo Prive Ontrekkingen - Prive Stortingen

Beste forumleden,

De posten privé onttrekkingen (po) en privé stortingen (ps) lopen cumulatief door op dit moment. Hoe moet je deze op de balans afboeken? Moet dit via een memoriaalboeking met tegenrekening Algemene Reserve (Eigen vermogen)?

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste Masenko,

Ik ga er vanuit dat je een eenmanszaak hebt.

Als een jaar voorbij is dan saldeer de je de posten resultaat boekjaar en de privé-opnames op één rekening en die noem je kapitaal bij een eenmanszaak ipv algemene reserve/eigen vermogen.

Dit doe je door een memoriaalboeking te maken in periode 1 of bij voorkeur periode 0 als dit kan van het volgende boekjaar.

Groet,

Richard Overweg

Leeg

Link naar reactie
  • 0

Beste Richard,

Dank voor de snelle reactie.

Het gaat inderdaad om een eenmanszaak.

Resultaat lopend boekjaar saldeer ik normaal gesproken inderdaad (maar dan heet die post algemene reserve).

Op de post kapitaal kan ik niet direct met memoriaalboekingen werken volgens het boekhoudpakket. Zie bijlage voor verduidelijking van de posten in het boekhoudpakket.

Neem aan dat het geen probleem is dat als altijd (niet uitgekeerde) winst naar Algemene reserve is gegaan dat ik deze saldo's po en ps hiermee ook verreken?

Schermafbeelding_2014-03-31_om_10_31_37.thumb.png.0c7e27587bbc99ca7d9a1d50cf1f89cf.png

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar