• 0

Juridisch aspect bij een 'giveaway' website?

Beste HL'ers!

 

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Ik zal de situatie eerst kort beschrijven om jullie een beter inzicht te geven tot de situatie.

 

Ik heb een website waarop ik maandelijks één prijs weg ga geven, om kans te maken op deze prijs moet je een korte survey invullen dat wordt aangeboden door een CPA netwerk. Zodra je één survey hebt ingevuld, hoef je alleen maar je naam en e-mail adres achter te laten zodat ik aan het einde van de maand contact op kan nemen met de winnaar. De bezoeker heeft vanaf dat moment kans om de prijs te winnen. Het is voor de bezoeker dus geheel gratis om mee te doen met de 'giveaway', diegene hoeft geen persoonlijke informatie zoals adres en telefoonnummer achter te laten en het kost maximaal 5 minuten om mee te doen. De website is in het Engels en toegangbaar voor de gehele wereld.

 

Mijn vraag: Met welke juridische aspecten moet ik rekening houden? Ik weet dat Nederland regels heeft voor het organiseren voor kansspellen, maar bij deze website hoef je zelf niets te betalen, plus je laat geen persoonlijke gegevens achter. De bezoeker kan dus eigenlijk alleen maar winnen.

 

Iemand advies, tips, opmerkingen? Alvast hartelijk bedankt voor de moeite en ik kijkuit naar jullie reacties.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

... je laat geen persoonlijke gegevens achter. De bezoeker kan dus eigenlijk maar winnen.

 

Grappenmaker. Mensen moeten hun mailadres achterlaten bij jou. Dat is één. Surveys in een CPA-kader is een affiliate-opzet waarvoor je ook persoonlijke gegevens moet achterlaten. Dat is twee. Het is allemaal Get Rich Quick en dus verspilde energie.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.