• 0

Mag mijn holding bijdragen in ziektekosten ?

Ik ben in dienst als directeur van mijn eigen holding (BV).

 

Nu hoor ik weleens dat sommige werknemers van hun werkgever een maandelijkse bijdrage krijgen voor hun ziektekostenverzekering om de premiekosten iets te verlichten.

 

Mijn vraag .. mag ik mijzelf een dergelijke compensatie toekennen, hoe hoog mag deze zijn en in hoeverre is deze fiscaal belast ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op het forum!

 

Premies en eigen risico van je ziektenkostenverzekering kunnen niet belastingvrij worden vergoed door je BV. Wel mag je BV buitengewone ziektenkosten onder voorwaarden belastingvrij vergoeden. Het dient dan te gaan om ziektenkosten die drukken op jezelf en/of gezin. Denk hierbij aan ziektenkosten die niet vallen onder het verstrekkngspakket van het ziekenfonds, particuliere verzekering dan wel de AWBZ. De vergoeding moet worden toegekend voor het einde van het jaar waarin deze gemaakt zijn. Daarnaast mag er geen recht op deze vergoeding bestaan.

 

Succes

 

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

@Camelot: Hartelijk dank voor het snelle antwoord. Het is mij helemaal duidelijk.

 

Door de premieverhoging die nu plaatsvindt ga ik privé voor mijn particuliere ziektekostenverzekering een bedrag betalen van ruim 570,- EUR per maand. Dat is dan weliswaar inclusief een eigen risico van nul en dekking voor mijn partner en kids (4) maar het blijft een fors bedrag. Overstappen en/of wijziging van de huidige polis heb ik al laten uitrekenen maar is in ons specifieke geval niet interessant.

 

Ik vraag mij af wat jullie (als ondernemers) zo gemiddeld betalen, ook een dergelijk hoog bedrag ?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.