• 0

Gewenste domeinnaam geregistreerd bij domeinhandelaar

Hallo allemaal,

Ik zit momenteel met een dilemma. Ik zou graag een "merk+watch.com" (zie bijv. icewatch.com) domein kopen, echter is deze al in het bezit van een domeinhandelaar. Dit bedrijf, hugedomains.com, vraagt voor mijn gewenste domein een kleine 3.000 dollar (waar het in december nog een kleine 1.500 dollar bedroeg). Nu heb ik al een aantal adviezen gelezen over het toevoegen van een verbindingsstreepje (wat in mijn geval overigens ook niet mogelijk is) en het kiezen van een SEO vriendelijke naam.

Ik heb echter bij het bedenken van de merknaam een aantal waarden gekozen waarmee ik de doelgroep wil aanspreken, in combinatie met een fysieke functie van het horloge. Wanneer ik een centraal woord wil pakken dat zowel de waarden als de functie beschrijft, kom ik dus op het woord uit waarvan de domeinnaam bezet is door de bovengenoemde handelaar.

However, wanneer ik het voor mekaar krijg om de ontwerpen van de horloges goed te laten fabriceren ben ik best bereid een bepaald bedrag voor een goede domeinnaam neer te leggen. Mijn vraag hierbij is of mensen ervaringen/tips hebben met het overkopen van domeinnamen. Met name omdat de prijs in deze korte tijd zo aanzienlijk is gestegen vraag ik me af in hoeverre hier onderhandelingsmogelijkheden toe zijn.

Alvast bedankt!

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

• 0

Als je een domeinhandelaar na een tussenpoos opnieuw om een prijs vraagt, ben je blijkbaar zeer geïnteresseerd. Dat alleen kan de prijs al opdrijven.

Naar mijn mening wordt de waarde van een domeinnaam gemaakt door de exploitatie ervan. Doe je dat goed, dan kan ook een afwijkende domeinnaam uiteindelijk meer waard blijken dan de naam die

Voor 3000 euro kun je heel wat waarde verhogende activiteiten ontplooien...

Kijk eens welke alternatieve domeinen je zelf kunt vinden. Met woorden verwisselen of toevoegen kom je vaak een heel eind, en vergeet niet dat er tegenwoordig zat alternatieve TLD's zijn. Een .com is echt niet heilig hoor...

• 0
Dit bedrijf, hugedomains.com, vraagt voor mijn gewenste domein een kleine 3.000 dollar (waar het in december nog een kleine 1.500 dollar bedroeg).

Weet je wat je kan uitgeven aan een nieuwe naam. ;D (PM verzonden)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Als je een domeinhandelaar na een tussenpoos opnieuw om een prijs vraagt, ben je blijkbaar zeer geïnteresseerd. Dat alleen kan de prijs al opdrijven.

Naar mijn mening wordt de waarde van een domeinnaam gemaakt door de exploitatie ervan. Doe je dat goed, dan kan ook een afwijkende domeinnaam uiteindelijk meer waard blijken dan de naam die

Voor 3000 euro kun je heel wat waarde verhogende activiteiten ontplooien...

Kijk eens welke alternatieve domeinen je zelf kunt vinden. Met woorden verwisselen of toevoegen kom je vaak een heel eind, en vergeet niet dat er tegenwoordig zat alternatieve TLD's zijn. Een .com is echt niet heilig hoor...

Ik heb de handelaar nog niet om een prijs gevraagd, maar wanneer ik mijn gewenste domein invoer kom ik bij de handelaar terecht waar direct een prijsindicatie komt te staan. Weet je toevallig of je de eerste keer wel om een genuanceerde prijsopgave kan vragen bij dergelijke aanbieders?

Natuurlijk is 3.000 ontzettend veel geld voor enkel het kopen van een domeinnaam. Ik ben al met flink wat woorden aan het mixen geweest, maar ik denk dat het sowieso lastig wordt wanneer ik twee engelstalige woorden wil combineren met een .com of andere internationale TLD's!

• 0

Ik denk dat domeinnamen steeds minder belangrijk worden.

Daar heb ik een week geleden wat big data van gedistilleerd gezien. Ik meen in verband met mobiel zoekgedrag en afkomstig van Google. Wat me verbaasde was het grote aandeel van mensen die nog steeds domeinnamen invoeren. Misschien dat iemand anders dat ook gezien heeft en de bron nog weet te vinden...

...neemt niet weg dat een onderscheidende merknaam op den duur beter is dan een beschrijvende combinatie van , wat de indruk wekt dat het niet je eigen merk is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Bedankt voor de tips! Hoe denken jullie over de .eu extentie (met name voor bezoekers buiten de EU)?

Hoe groot is de kans dat de .com wordt verkocht of dat er een website mee wordt uitgebracht. Zeker met wat ik van het geheel begrijp een vrij specifieke naam is. Bestaat er al iets met .nl.

Persoonlijk zou ik de naam vergeten, een nieuwe naam bedenken en dan .nl en .com claimen. Leuke website erop, een tekstschrijver een opdracht geven om een pakkende tekst te schrijven, dan heb je misschien minder bezoekers maar wel meer kopers. :)

• 0

.eu zou ik niet kiezen als extensie, zeker niet als je je wereldwijd wilt profileren. Ik kan niet in je portemonnee kijken en ik weet niet hoe goed je domeinnaam is, maar als ik dit écht de domeinnaam is die jij wilt hebben dan zou ik 'm kopen. Overigens handel ik wekelijks in domeinnamen en ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit de vraagprijs betaald voor een domeinnaam. Wat zou een reden kunnen zijn voor de verhoging in prijs van de domeinnaam? Is er iets gebeurd in de markt dat zo'n verhoging rechtvaardigt?

• 0

.eu zou ik niet kiezen als extensie, zeker niet als je je wereldwijd wilt profileren. Ik kan niet in je portemonnee kijken en ik weet niet hoe goed je domeinnaam is, maar als ik dit écht de domeinnaam is die jij wilt hebben dan zou ik 'm kopen. Overigens handel ik wekelijks in domeinnamen en ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit de vraagprijs betaald voor een domeinnaam. Wat zou een reden kunnen zijn voor de verhoging in prijs van de domeinnaam? Is er iets gebeurd in de markt dat zo'n verhoging rechtvaardigt?

Ik zou zo geen directe reden aan kunnen wijzen voor de prijsverhoging! Ik heb zojuist de handelaar gemaild met de vraag of er over de prijs te onderhandelen valt. Ik hou jullie op de hoogte!

• 0

Dat zou ik toch anders aanpakken. Niet vragen of er over de prijs te onderhandelen valt, maar zeggen dat bedrag X hetgene is wat je er voor wilt betalen. Als er niet akkoord mee gaan dan komen ze meestal vanzelf met een tegenbod. Ohja, niet te hoog inzetten he ;-)

• 0

Helemaal eens met de Posts van jochem8. Inclusief dat het niet slim is om te vragen of je kunt onderhandelen :)

Wij hebben ook diverse domeinen in de 1.500 à 3.500 range gekocht, uiteindelijk is een goede naam het ook wel waard. Met onderhandelen kom je, juist ook bij domeinhandelaren (hun opportunity cost speelt ze al snel parten denk ik) - een heel eind. Gewoon vanuit een neutrale Gmail of hotmail mailen dat je 'voor een projectje' een leuke naam zoekt en of de domeinnaam te koop zou zijn voor xx euro (waarbij xx dan 1/6 van de vraagprijs is). Vergeet er niet bij te zetten dat als het niet mogelijk is je dat ook graag hoort en dat je dan iets anders gaat verzinnen. Dan krijg je echt wel een opening en met een beetje geluk voor 60% van de vraagprijs :)

• 0

Helemaal eens met de Posts van jochem8. Inclusief dat het niet slim is om te vragen of je kunt onderhandelen :)

Wij hebben ook diverse domeinen in de 1.500 à 3.500 range gekocht, uiteindelijk is een goede naam het ook wel waard. Met onderhandelen kom je, juist ook bij domeinhandelaren (hun opportunity cost speelt ze al snel parten denk ik) - een heel eind. Gewoon vanuit een neutrale Gmail of hotmail mailen dat je 'voor een projectje' een leuke naam zoekt en of de domeinnaam te koop zou zijn voor xx euro (waarbij xx dan 1/6 van de vraagprijs is). Vergeet er niet bij te zetten dat als het niet mogelijk is je dat ook graag hoort en dat je dan iets anders gaat verzinnen. Dan krijg je echt wel een opening en met een beetje geluk voor 60% van de vraagprijs :)

Bedankt Jeroen!

Ik heb inderdaad wel benadrukt dat ik het voor een klein project wil gebruiken en er geen grootse plannen mee heb. Wanneer ik meer hoor laat ik het jullie weten!

• 0

Er komen binnen niet al te lange tijd enkele honderden nieuwe toplevel domain extensies uit, welke niet meer land gebonden zijn, maar eerder een bepaalde categorie aanduiden. Misschien zit daar iets interessants voor je bij? Met Google is er genoeg over te vinden.

Zelfstandige loonslaaf

• 0

Er komen binnen niet al te lange tijd enkele honderden nieuwe toplevel domain extensies uit, welke niet meer land gebonden zijn, maar eerder een bepaalde categorie aanduiden. Misschien zit daar iets interessants voor je bij? Met Google is er genoeg over te vinden.

Ja, maar we weten nog helemaal niet hoe deze gTLD's gaan ranken in de zoekmachines dus ik zou niet alleen hier op gokken.

• 0

.eu zou ik niet kiezen als extensie, zeker niet als je je wereldwijd wilt profileren.

Dat kan natuurlijk verkeren. Als je dienst of product specifiek vanuit europa geleverd wordt, ook al is het wereldwijd beschikbaar, dan hoeft .eu geen slechte keuze te zijn.

Met nieuwe top level domains zou ik voorzichtiger zijn, je weet nooit of die in enige mate aanslaan.

EU is echter wel een (g)tld dat zich in zekere mate bewezen heeft, en kan daarmee de moeite waard zijn. Wel even kijken wat er nu op de overeenkomstige .com staat: vermoedellijk gewoon wat generische adverteties, maar als het daadwerkelijk in gebruik is voor een of andere website moert je voorzichtiger zijn wat verwarring betreft.

• 0

De .eu TLD is inderdaad niet zo'n slechte optie als anderen denken. Wel hangt het van je product af en -zoals ik uit je verhaal opmaak- wil je op een internationale markt horloges aan gaan bieden. Dan is het wellicht verstandiger een .com TLD te pakken in verband met de betrouwbaarheid!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar