• 0

Conflict: Vriend verkoopt webshop en koper wilt ontbinden?

Conflict:

 

Een vriend van mij verkoopt partijen sokken via zijn webshop en deze heeft hij verkocht aan een koper die interesse heeft getoond in de webshop en de domeinnaam staat inmiddels netjes op zijn naam etc.

Hij heeft de betaling contant voldaan met ondertekening van het contract.

Nu wilt hij niet meer verder met de webshop en eist zijn geld terug, kan dit zomaar?

Mag hij zomaar het contract ontbinden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

wat staat er in de overeenkomt, waarom wil zij de koop ongedaan maken etc.... ik denk dat je iets meer informatie moet geven, ook voor een algemeen antwoord

 

Omdat volgens de koper er geen juiste inlichtingen zijn gegeven over de kwaliteit van de sokken.

Mijn vriend heeft alles mondeling uitgelegd op zijn kantoor en het is eigenlijk woord tegen woord.

 

Link naar reactie
  • 0

Tja, tenzij er sprake is van dwaling of oneerlijke handelspraktijken lijkt het mij een hopeloze zaak. Dit voor zover er iets zinnings te zeggen valt over deze casus zonder de onderliggende bescheiden te kennen.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Wat versta je onder oneerlijke handelspraktijken?

 

Omdat volgens de koper er geen juiste inlichtingen zijn gegeven over de kwaliteit van de sokken.

Zou een oneerlijke handelspraktijk kunnen zijn.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

mmmm. mijn reactie is weg....

 

Nog een keer; probeer in ieder geval een rechtszaak te vermijden... Misschien kan je (wel of geen gelijk) iets compenseren...

 

 

Waarom? Je hoeft toch niet op je kop te laten sch*ten omdat maar geen rechtszaak aan te gaan.

Link naar reactie
  • 0

mmmm. mijn reactie is weg....

 

Nog een keer; probeer in ieder geval een rechtszaak te vermijden... Misschien kan je (wel of geen gelijk) iets compenseren...

 

 

Waarom? Je hoeft toch niet op je kop te laten sch*ten omdat maar geen rechtszaak aan te gaan.

 

Omdat het een rekensom is... helaas is dat soms voor een ondernemer verstandiger ..... Ik spreek hier dan ook als ervaren ondernemer en niet als advocaat.

 

De uitdrukking dat bij veel geschillen vaak de advocaten er alleen beter van worden komt niet uit het niets

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.