• 0

Waar mijn laatste geld in investeren?

Beste mede ondernemers,

 

Ik ben onder mijn eigen naam op HL actief, maar heb voor deze vraag om begrijpelijke redenen een ander account gemaakt.

 

Drie jaar geleden heb ik mijn goedlopend Internet bedrijf verkocht. Ben met diverse nieuwe web concepten aan de slag gegaan maar helaas krijgen die geen tractie. Er is nog geld in de onderneming maar dat eet ik steeds verder op om van te leven. Gezien mijn leeftijd (46), 15 jaar ondernemer en weinig diploma's is de tent sluiten en een baan in loondienst zoeken ook niet heel aantrekkelijk.

 

Daarom ga ik het nog één keer proberen, maar dan wel in een heel andere branche.

De vraag is alleen welke.

 

Er is nog zo'n 30.000 euro over om mee te werken.

Ik zoek iets waar ik dat geld in kan stoppen om daarna met heel veel uren draaien een normale boterham te verdienen.

Zo heb ik bijvoorbeeld gedacht aan het kopen van een elektrische bestelauto om een 'eco vriendelijke' bezorgdienst te starten.

De auto heb ik dan al, hij rijdt bijna gratis (3 euro per tank) en met heel veel uren draaien kan ik aan de slag.

 

Ik voel me nergens te goed voor, wil ook best schoonmaak, inpak of horeca werk doen. Als ik maar ergens met hard werken mijn eigen broek op kan houden. Die 30k zou me dan net het voordeel op andere startende ondernemers moeten geven.

 

Als iemand nog een idee heeft in welke machine of concept ik het beste mijn laatste geld kan investeren dan hoor ik dat heel graag.

 

Ik wil gewoon iets doen om het naderende onheil af te wenden.

Het voelt nu alsof ik een konijntje ben dat in de koplampen van de aanstormende auto zit kijken.

En dat voelt niet fijn :(

 

Dank voor alle hulp alvast

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Er zijn ondertussen al veel vakmensen/ambachten verdwenen, waarbij alleen de niche spelers & grote jongens zijn overgebleven.

 

 

Dat is een kans hoor. En niet eens laaggeschoold. In het begin van de eeuw kwamen er een boel Italiaanse terrazzowerkers naar Nederland. Die zijn er niet meer. Van de jongere generatie heeft slechts een klein deel het vak van vader op zoon overgenomen. Dus dan werkt de markt.

 

Wat schaars is (en gevraagd blijft), wordt duurder.

 

Wat is schaars en leuk?

 

Koeriers en schoonmakers zijn niet schaars...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Grote dank voor al jullie advies.

Ik denk dat ik begin te begrijpen wat jullie willen zeggen.

 

1) Het is prima om op tijd de bakens te verzetten.

2) Het is handig dat er nog wat geld is maar dat is niet het belangrijkste.

3) Het gaat om een goed nieuw bedrijfsidee, dat heeft niks met het geld te maken.

4) Ik moet rustig blijven en wachten op dat goede idee, dat is beter dan zomaar ergens invliegen.

5) Een klein bedrijfje, een ambacht bijvoorbeeld, klinkt romantisch maar is net zo goed hard werken en gedoe.

6) Ik moet mezelf niet te klein maken en meteen kiezen voor handwerk.

7) Ik kan beter iets zoeken wat aansluit bij mijn ervaring van de afgelopen 15 jaar in de marketing/IT wereld.

8) Het is altijd handig om iets met je handen te kunnen, dus daar ga ik sowieso mee aan de slag. Maar meer voor erbij.

 

Als ik nog iets mis hoor ik het graag.

Soms duurt het bij mij even voordat dingen doordringen.

 

Link naar reactie
  • 0

Jeetje, ik schrik een beetje van de laatste twee reacties.

Ben er even stil van.

 

Het is goed dat jullie mij een spiegel willen voorhouden maar hier kan ik niet veel mee.

Ik heb met het geld uit de verkoop van mijn eerste bedrijf geprobeerd in het zelfde vakgebied iets nieuws op te zetten.

Daar heb ik helemaal niks 'stouts' of zo mee gedaan, en voel me best wel aangesproken met de uitspraak "Nu zal ik braaf zijn, desnoods schrob ik plees!"

 

Nu die nieuwe concepten niet lopen wil ik tijdig bijsturen.

Ik kan ook doorgaan met het bedrijf regelrecht tot aan een faillissement maar zo zit ik niet in elkaar.

Daarom dacht ik er goed aan te doen het roer om te gooien en vroeg daarvoor wat hulp op dit forum.

 

Natuurlijk voel ik me niet lekker na een paar mislukte concepten, als ondernemer voelt het alsof je persoonlijk faalt.

Maar op tijd je verlies nemen, nederig worden en weer klein opnieuw beginnen vind ik niet verkeerd.

 

Ik romantiseer echt niks, maar een wat eenvoudiger bedrijfje zou denk ik wel goed bij mij passen.

 

 

 

Ik zal dan maar bekennen dat ik je expres een beetje uit de tent gelokt heb ;) om te kijken of er misschien nog wat mee naar boven kwam met dit gewroet.

Ik kan me zo goed voorstellen dat het een heel moeilijk gevoel is om te incasseren dat je na een klapper een aantal flops hebt en als ik kijk naar de reacties hier proberen we je er allemaal vanaf te houden dat dát je motief is om bepaalde keuzes te maken.

Je erkent dan ook: "Natuurlijk voel ik me niet lekker na een paar mislukte concepten, als ondernemer voelt het alsof je persoonlijk faalt."

In mijn eigen ervaring kan de neiging dan zijn om dat te willen goedmaken, om te gaan onderhandelen (met het universum, met de wereld, met jezelf) en dat is heel menselijk. Het is alleen ook een belabberd uitgangspunt.

Ik denk dat als je zo'n uitzoom-ritueel doet (dit is dat in feite ook al een beetje toch) zich dingen gaan aandienen die je nu nog niet ziet.

Ik wens je heel veel wijsheid! Het zijn interessante tijden om te ondernemen.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Er zijn ondertussen al veel vakmensen/ambachten verdwenen, waarbij alleen de niche spelers & grote jongens zijn overgebleven.

 

 

Dat is een kans hoor. En niet eens laaggeschoold.

Volgens mij zitten we helemaal op 1 lijn.

Ik wilde alleen aangeven dat met (alleen) hard werk sommige beroepen niet meer lonen, dan moet je meer meebrengen dan een 'aanpak' mentaliteit. Vakmanschap (noem ik ook niche) is niet voor iedereen weggelegd en kost veel tijd om te verkrijgen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.