• 0

nevenwerkzaamheden naast een vaste loondienst

hoi,

 

Ik zit met een vraag betreft nevenwerkzaamheden. Ik werk zelf in vaste dienst met een contract voor onbepaaldetijd. Ik wil nu hiernaast zelf een eenmanszaak starten op een totaal ander werkgebied dan waar ik nu mee bezig ben.

 

In mijn arbeidsovereenkomst staat dat ik zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de werkgever geen ander beroep uit mag oefenen of een extra baan mag hebben (betaald of onbetaald).

 

De eenmanszaak is nu meer een hobby dan dat het mij echt veel gaat opbrengen. Ik wil geen risico nemen ivm mijn huidige baan.

 

Kan iemand advies geven wat ik nu het beste kan doen?

 

groet,

 

Bert

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vanuit de werkgever bezien is de achtergrond van het verbod op de nevenwerkzaamheden als volgt.

 

De werkgever wil graag dat zijn werknemers zich volledig kunnen inzetten op het werk, d.w.z. niet moe/uitgeput zijn van allerlei nevenactiviteiten waardoor werknemer zijn hoofd er niet volledig bij kan hebben.

 

Werkgever wil niet dat zijn werknemers bijklussen binnen dezelfde branche en zo voor concurrentie zorgen terwijl gebruik wordt gemaakt van kennis en/of (intellectuele) eigendommen van het bedrijf.

 

Advies om open en bloot te overleggen is uitstekend.

 

Succes met je eenmanszaak!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.