• 0

Transport uit Amerika

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Om die reden zijn er incoterms in het leven geroepen. Hierin wordt namelijk duidelijk afgesproken wie tot waar betaald en het risico draagt.

Verder lijkt je aanname te kloppen omdat ITN voor inland transport wordt gebruikt. Maar zeker weten doe je het niet. Advies is deze spreek even een incoterm af zodat je weet waar je aan toe bent. Of regel het transport vanaf hier met iemand die je duidelijk kan vertellen wat de kosten zijn zonder verdere verrassingen. Ook weet ik bijna zeker dat je in de haven van aankomst ook nog kosten voor je rekening krijgt als je het op deze manier doet.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi Nordin,

 

Dit zegt niet genoeg. Hier staat "vracht inclusief export vergunning (in USA) en andere kosten $ 3900. Op basis hiervan kun je niet aangeven of dit alles gaat zijn.

 

Welke incoterm heb je afgesproken? Hoe moet deze vracht aankomen? Hoe groot is de vracht (ongeveer in kg/cbm).

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Nordin,

 

FOB New York betekend alles betaald tot aan de haven van New York, als ik dat dan lees samen met de zin in je eerste bericht houd dit in:

 

Je leverancier levert tot aan de haven van New York 3 container en vanaf daar is het jouw feest.

 

Ik weet niet of dit je bedoeling is zo niet dan zou ik eens goed doorvragen!

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Het kan best dat je eea FOB New York wil kopen. Maar het zeetransport tot Casablanca is dan verder jouw feest en zal je dan ook zelf verder moeten regelen. Let wel op dat als je eea CFR of CIF Cassablanca koopt dat je dan altijd nog lokale kosten in Marokko moet betalen. Kijk tevens goed naar het verzekerings verhaal ook al koop je CIF. Vaak worden er zeer beperkte verzekeringen afgesloten met zeer weinig dekking

 

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.