• 0

kan hostingsbedrijf mij aan "overeenkomst" houden

Ik heb al twee jaar een website online staan dat gehost wordt door een klein bedrijfje. Ik heb nooit een contract of niks ondertekend ik ben gewoon begonnen met betalen voor het hosten na het ontvangen van een factuur.

 

Nu wilde ik de hosting opzeggen, maar het bedrijfje zegt dat ik de hosting voor 21-03-2014 had moeten opzeggen en dat ik nu moet betalen voor het hosten van de website tot 21-03-2015.

 

Kan ik hier iets tegen inbrengen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hebt ooit een overeenkomst gesloten met het bedrijf. Dat begon met het verstrekken met jouw gegevens en het door hen opstarten van de dienstverlening. Heb jij ergens in dat proces aangevinkt dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden van dat bedrijf? Ik vermoed namelijk dat zij zich daarop beroepen.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Kijk in de overeenkomst vooral naar het volgende:

- de domeinregistratie gaat veelal per jaar omdat dat steeds met een jaar wordt verlengd. Daarvoor zou de termijn dan tot 21-03-2015 gelden.

- hosting is veelal per maand of twee maand op te zeggen. Dat staat los van de domeinregistratie.

Dus wellicht moet je nog een jaar domeinregistratie betalen en nog 2 maand hostingkosten, mist je inmiddels formeel hebt opgezegd.

Link naar reactie
  • 0

De hosting is bij een klein bedrijfje die ook mijn site hebben gemaakt. Ze zeiden we hosten ook sites, wil je gebruik maken van onze diensten? Ik zei ja host maar en stuur maar een factuurtje. Ik heb dus nooit ergens iets aan gevinkt.

 

De website registratie is gedaan bij een ander bedrijf en is al opgezegd. Het bedrijf zegt dat ik een overeenkomst met ze ben aangegaan doordat ik ze betaald heb en dat ik als bedrijf hosting niet maandelijks op kan zeggen.

Link naar reactie
  • 0

Ja hoor, dat kan wel. Daar is zelfs een wet voor. (of is dat alleen bij consumenten?)

 

Dat is consumentenrecht.

 

Dat het bij sommige bedrijven mogelijk is om per maand of 2 maanden op te zeggen wil nog niet zeggen dat dat de regel is.

Het is gewoon een les, als je ergens iets afneemt, in dit geval hosting, doe je er zelf verstandig aan te checken hoe het zit met opzegtermijnen.

 

Over hoeveel geld hebben we het eigenlijk?

Link naar reactie
  • 0

Gewoon even een praktische vraag: hoe betaalde je voorheen voor de kosten van hosting en domeinregistratie? Ging dat per maand, kwartaal, of heel jaar tegelijk?

 

Domeinnamen gaat normaliter per jaar, dat wordt voornamelijk bepaald door SIDN waar het hostingbedrijf per jaar een vergoeding per domein aan betaalt.

 

Hosting gaat in de regel in kortere periodes (maand, kwartaal) en is bij de meeste bedrijven ook opzegbaar binnen een vergelijkbare periode. Nu ken ik ook wel gevallen waar het per heel jaar gaat, en ook per heel jaar opzegbaar is - meestal zijn dat goedkopere pakketten waarbij maandelijks factureren de moeite niet is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.