• 0

FundingUtah.com: interessant initiatief?

"FundingUtah.com is now in beta testing mode. Utah entrepreneurs can post their business summary and even have their own blog (about their startup company). Interested angel investors can learn about businesses that are seeking capital and can initiate contact with the entrepreneurs."

 

Zie ook de site: http://www.FundingUtah.com

 

Via Business Opportunities Weblog.

 

Is dit misschien ook een interessant initiatief voor Nederlandse ondernemers?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hai Decorum,

 

Je hebt absoluut een punt. In Nederland is natuurlijk de Nebib de bekende partij die ondernemers en informal investors bij elkaar brengt.

 

Een initiatief als dit gaat veel verder en de interactie tussen de partijen is veel groter. Ik denk zeker dat Nederlandse ondernemers intresse hebben hierin. Zeker ondernemingen met internationale plannen.

Ik hou de website in de gaten. Bedankt voor de tip.

 

Jan Willem

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is juist tegengesteld. Ik heb ook een hoop ervaring in Silicon Valley, en wat me juist opvalt is het feit dat de minder goede plannen op dit soort sites worden gepresenteerd. De Stars en de Cash Cows, oftewel de echt veelbelovende plannen nooit zomaar openbaar worden gepubliceerd (die vinden hun weg wel).

 

Daarnaast is de amerikaanse markt toch veel opportunistischer dan de europese. Ik denk dat een site als "Funding Nederland" geen succes zal worden.

 

Ben benieuwd!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Hai Venture,

 

Ja daar heb je ook wel weer gelijk in venture. Goede plannen blijven inderdaad buiten de publiciteit. Ikzelf ben nu ook druk bezig met een financiering voor een onderneming en bemerk dat het netwerk van dit forum me al behoorlijk heeft geholpen. Veel advies en persoonlijke gesprekken gehad. Het heeft tot resultaat dat een eventuele financierder waarschijnlijk gevonden wordt in eigen netwerk.

 

Toch denk ik dat een dergelijk initiatief in Nederland ook kans van slagen kan hebben juist omdat je meer met eventuele finacierders kan communiceren waardoor een band ontstaat, een basis voor een financiering.

 

Met vriendelijke groet Jan Willem

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

De echte band tussen ondernemer en financier ontstaat niet op een website, weblog of per e-mail. het helpt zeker om met elkaar in contact te komen, maar de klik kan alleen maar bij persoonlijk contact gebeuren.

 

ik sluit een mogelijk succes niet uit, ben zelfs benieuwd, maar ik ben toch sceptisch. als de realiteit aangeeft dat ik ongelijk heb, zal ik dat onmiddelijk en openlijk toegeven.

 

daarnaast zijn er meerdere gremia etc. waarop vraag en aanbod bij elkaar kunnen komen. misschien niet zo gestructureerd, maar toch.

 

Wie van jullie herinnert zich First Tuesday nog?

Hoeveel deals zijn daar gesloten?

Hoeveel van de bedrijven die daar financiering hebben gevonden bestaan nu nog?

 

Het blijft een spannend avontuur.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Zo'n initiatief bestaat al in Nederland: http://www.allstart.nl/. Staat op de geweldige linkpagina van dit forum. Ben er zelf niet zo positief over. Het vinden van de juiste "partner" is een vrij subtiele aangelegenheid. Er zijn te veel boefjes op het internet.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 274 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.