• 0

Vragen over de overgang van uitbestede schoonmaak naar eigen beheer

Ik werk in een bedrijfsverzamelgebouw welke de schoonmaak momenteel heeft uitbesteed. We zouden deze voortaan in eigen beheer willen gaan doen.

 

Allereerst heb ik een vraag over de overnameplicht van het personeel van het huidige schoonmaakbedrijf. Zijn wij verplicht om deze medewerkers over te nemen als we het voortaan zelf gaan doen met eigen medewerkers?

 

Ook heb ik een vraag over de arbeidsvoorwaarden voor de nieuwe medewerkers die we willen gaan aanemen om de schoonmaak voortaan te gaan doen.

 

Onze arbeidsvoorwaarden zijn geregeld in een personeelsgids. In de arbeidsvoorwaarden van onze services en security medewerkers staat vermeld dat zij mede verantwoordelijk zijn voor het schoonhouden van het pand waar dus ook schoonmaakwerkzaamheden onder vallen.

 

Is het mogelijk om nieuwe service medewerkers aan te nemen die hoofdzakelijk schoonmaakwerkzaamheden uitvoeren onder dezelfde voorwaarden die nu gelden voor de huidige services en security medewerkers? of moeten de regels van de schoonmaak cao dan worden toegespast?

 

Bedankt voor u reactie!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    5 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.