• 0

Ben ik nou wel of niet een bedrijf?

Hallo allemaal,

Ik wil een online website opzetten maar ik weet niet zeker of ik dit een bedrijf kan noemen en of ik hiervoor "Income taxes" moet betalen.

Ik ben een fotograaf en ook een film regiseuse. Ik ben hier heel erg goed in en ik wil er nu ook wat mee gaan doen. Ik wil een website opzetten met "How-to" filmpjes waar in ik mensen uitleg over belichting, camera lenzen en nog meer tips en tricks. maar deze filmpjes wil ik graag verkopen op mijn website. Ik maak ook "short-films" van hele goeie kwaliteit, die wil ik ook graag verkopen. Filmpjes maken is een passie van mij.

Ben ik een bedrijf? Moet ik mij inschrijven bij het KVK? en als mensen betalen voor mijn filmpjes, moet ik hierover inkomstenbelasting betalen? De website is meer een hobby maar het zou te gek zijn als mensen mijn "short-films" ook zouden kopen.

Hoe werkt dat in mijn situatie?

* Ik woon voorlopig in Amerika en ik ben hier maar tot Mei. Toch wil ik alvast weten hoe dit werkt want als ik terug kom naar Nederland wil ik meteen beginnen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Inkomstenbelasting betaal je ook als je géén bedrijf bent. Je kunt dan je inkomsten opgeven als 'inkomsten uit overige werkzaamheden'.

Over het wel of geen bedrijf zijn, als het doel is om er geld mee te verdienen en je er ook op die manier mee naar buiten treed is het verstandig om je gewoon in te schrijven als bedrijf. Levert ook voordelen op als BTW die je terug krijgt en dergelijke.

Batterijen en Opladers voor telefoons.
Link naar reactie
  • 0

ik zou eerst onderzoek doen of er überhaupt iemand voor je filmpjes wil betalen.

Mijn appeltaarten vind ik ook lekker, maar als niemand ze wil kopen ....

Ik zou voorlopig geen bedrijf beginnen, maar gewoon een site opzetten, en kijken of je dat "lopend" krijgt. Op youtube staan miljoenen gratis filmpjes met howtos en korte films. Waarom zouden ze voor jou betalen?

edit, eerte hit op YT

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Ik wil een website opzetten met "How-to" filmpjes waar in ik mensen uitleg over belichting, camera lenzen en nog meer tips en tricks. maar deze filmpjes wil ik graag verkopen op mijn website.

je moet wel iets heel bijzonders kunnen beden voordat je je kunt onderscheiden van de 100-en aanbieders die dit ook doen. maar het kan wel, zie ook het aanbod en verdienmodel http://www.webvideouniversity.com van Dave Kaminsky. Voor fotografen weet ik niet, maar er zijn vast vergelijkbare en succesvolle initiatieven.

Ik maak ook "short-films" van hele goeie kwaliteit, die wil ik ook graag verkopen. Filmpjes maken is een passie van mij.

ook hier, er is gegarandeerd markt, maar ook heel veel aanbieders. de meeste aanbieders eten niet eens droog brood. als je echt goed werk levert, is er genoeg te verdienen. voor een quick start, begin collegae te volgen. tip: op mijn twitter pagina staat ook een lijst "videoten", geeft je een eerste start.

succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.