Leike Geplaatst: 14 april 2014 Leike 1 0 Geplaatst: 14 april 2014 Ik wil voor mijn zaak in China producten gaan bestellen Dit kan me een aardige kosten besparing gaan opbrengen. Ben geen handelsbedrijf maar een productiebedrijf. Nu heb ik hier al aardig wat topics gelezen maar is mijn vraag nog niet helemaal beantwoord. Ik citeer van de leverancier PB151-2 FOB Qingdao Unit price USD $38/set PB153-2 FOB Qingdao Unit price USD $122/set The total freight cost by DHL express to Netherlands is USD 1589. And the freight cost by sea is USD 170. The Delivery time for these items will be about 7days. Dat luchtvracht duurder is als zee lijkt me logisch. Vindt het verschil alleen aardig groot. Welke kosten komen er bij als ik het met de boot laat komen. FOB betekent dat ik zelf nog een transport vanaf rotterdam moet regelen en dat de volgende kosten er nog bij komen. 60 euro import service fee 75 euro ad.fee 7 euro eco tax 4 euro espc fee 17 euro lcl chargers 60 euro un reload fee. (Dus tranport rotterdam tot aan de deur +/-150), + 60 + 75 +7 +4 +17+60+ (123 =170USD) = 496 euro Klopt dit rekenvoorbeeld ongeveer, of vergeet ik nog iets. Ja de invoerrechten en BTW, maar die moet ik met het vliegtuig ook betalen. Ik hoef niet het onderste uit de kan qua prijzen met vervoeren Maar 1000USD besparen is maakt het wel aantrekkelijker Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45606-grote-verschillen-in-vrachtkosten/ Delen op andere sites More sharing options...
0 Norbert Bakker Geplaatst: 14 april 2014 Norbert Bakker Moderator 18,2k 37 2033 Geplaatst: 14 april 2014 FOB betekent dat ik zelf nog een transport vanaf rotterdam moet regelen en dat de volgende kosten er nog bij komen. Nope, FOB Qingdao betekent dat je zelf voor het scheepstransport van Qingdao naar Rotterdam (en vervoer verder) moet zorgen. Verkoper levert tot in het ruim van het door jou geregelde schip in de haven van Qingdao. Dat luchtvracht duurder is als zee lijkt me logisch. Vindt het verschil alleen aardig groot. Hetgeen zich dus mede laat verklaren omdat het FOB Qindao versus DAP of DDP Nederland is. Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45606-grote-verschillen-in-vrachtkosten/#findComment-464282 Delen op andere sites More sharing options...
0 Logic4l Geplaatst: 14 april 2014 Logic4l 929 20 Geplaatst: 14 april 2014 om eea goed te kunnen beoordelen is het wel van belang om te weten wat het volume en gewicht is. Ook moet je in het vergelijk meenemen dat de invoerrechten mede over de transport kosten worden berekend. Tevens klopt het dat het verschil tussen lucht en zeevracht echt aanzienlijk kan zijn! Zeker als het zendingen zijn van aardig wat kilo's. Daarnaast hoe kom je aan de kosten in Rotterdam. Het zijn bekende kosten voor z.g prepaid zendingen maar ik weet vrijwel zeker dat het goedkoper en praktischer is om echt FOB te kopen en door een Nederlandse expediteur eea voor je te laten regelen! Maarten Versluis Logic4l B.V. Logic4l Transport Solutions http://www.logic4l.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45606-grote-verschillen-in-vrachtkosten/#findComment-464283 Delen op andere sites More sharing options...
0 Orca0809 Geplaatst: 2 december 2014 Orca0809 3 0 Geplaatst: 2 december 2014 Kosten in Rotterdam kunnen aardig oplopen, ligt er geheel aan waar en met wie de goederen binnen komen. Dit kan je controleren via de verscheper. Luchtvracht is duur maar kan ook goedkoper dan wat jij nu heb. DHL en al die jongens zijn pakket vervoerder en schieten een prijs af die werkelijk totaal uit de lucht gehaald is, om maar in luchtvracht termen te blijven Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45606-grote-verschillen-in-vrachtkosten/#findComment-481961 Delen op andere sites More sharing options...
0 Logic4l Geplaatst: 2 december 2014 Logic4l 929 20 Geplaatst: 2 december 2014 Kosten worden met name bepaald of de goederen prepaid of collect binnen komen. Betaald de afzender de zeevracht kosten dan kan je er donder op zeggen dat je flink langs de kassa mag omdat een gedeelte van die opbrengsten terug naar de afzender gaan. Maarten Versluis Logic4l B.V. Logic4l Transport Solutions http://www.logic4l.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45606-grote-verschillen-in-vrachtkosten/#findComment-481966 Delen op andere sites More sharing options...
0 PGL Frits Geplaatst: 2 december 2014 PGL Frits 16 1 Geplaatst: 2 december 2014 Het volume(gewicht) is inderdaad belangrijk om te weten. Laat het de verscheper nooit prepaid op de boot zetten want dan ga je hier in Nederland (te) veel betalen. Vraag een offerte aan bij een expediteur en dan weet je waar je aan toe bent. Wegtransport - Luchtvracht - Zeevracht - Beurslogistiek - Warehousing www.pglogistics.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45606-grote-verschillen-in-vrachtkosten/#findComment-481967 Delen op andere sites More sharing options...
0 Logic4l Geplaatst: 4 december 2014 Logic4l 929 20 Geplaatst: 4 december 2014 Frits, Bedankt voor de bevestiging! dat roep ik al een tijdje hier op HL. Echter komt men er vaak pas achter als het al op de boot zit....... Maarten Versluis Logic4l B.V. Logic4l Transport Solutions http://www.logic4l.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45606-grote-verschillen-in-vrachtkosten/#findComment-482125 Delen op andere sites More sharing options...
Leike
Leike
Ik wil voor mijn zaak in China producten gaan bestellen
Dit kan me een aardige kosten besparing gaan opbrengen.
Ben geen handelsbedrijf maar een productiebedrijf.
Nu heb ik hier al aardig wat topics gelezen maar is mijn vraag nog niet helemaal beantwoord.
Ik citeer van de leverancier
PB151-2 FOB Qingdao Unit price USD $38/set
PB153-2 FOB Qingdao Unit price USD $122/set
The total freight cost by DHL express to Netherlands is USD 1589.
And the freight cost by sea is USD 170.
The Delivery time for these items will be about 7days.
Dat luchtvracht duurder is als zee lijkt me logisch.
Vindt het verschil alleen aardig groot.
Welke kosten komen er bij als ik het met de boot laat komen.
FOB betekent dat ik zelf nog een transport vanaf rotterdam moet regelen en dat de volgende kosten er nog bij komen.
60 euro import service fee
75 euro ad.fee
7 euro eco tax
4 euro espc fee
17 euro lcl chargers
60 euro un reload fee.
(Dus tranport rotterdam tot aan de deur +/-150), + 60 + 75 +7 +4 +17+60+ (123 =170USD) = 496 euro
Klopt dit rekenvoorbeeld ongeveer, of vergeet ik nog iets.
Ja de invoerrechten en BTW, maar die moet ik met het vliegtuig ook betalen.
Ik hoef niet het onderste uit de kan qua prijzen met vervoeren Maar 1000USD besparen is maakt het wel aantrekkelijker
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45606-grote-verschillen-in-vrachtkosten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag