• 0

E-Commerce Businessplan

:-\

 

Mijn zwager die een winkel heeft in sportschoenen vroeg mij of ik een businessplan/commercieelplan kon schrijven voor een webwinkel.

Aangezien ik langere tijd bij een grote E-commerce site heb gewerkt weet ik er inderdaad wel wat vanaf. Ben inmiddels hier ook al mee begonnen, maar het is zeer complex en volgens mij ben ik het wiel opnieuw aan het uitvinden. Is er iemand die een draft heeft, of iets wat ik als richtlijn kan hanteren.

 

Alvast bedankt voor de moeite, hoor het graag.

 

Groet,

 

alex

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kost het niet meer tijd om een businessplan te schrijven dan een bestaande winkel van website met shop te voorzien ???

 

Vind ik ook, soms moet je dingen gewoon doen, even op je onderbuik afgaan. Zoek een leuke webshop, installeer het, maak wat foto's van de schoenenwinkel.

 

Bedenk een leuk concept rondom de winkel, even wat uit mijn mouw:

- een agenda voor hardloop evenementen. Als je een schoen online koopt, krijg je gelijk een inschrijf bewijs voor een hardloop wedstrijd.

 

- Een schoen op maat laten maken, eigen kleurtjes en streepjes er op kunnen laten maken,.

 

- tijden van hardloop wedstrijden bij kunnen houden.

 

Ik weet, zeg het wat makkelijk, uitvoering is altijd moeilijker, maar begin ergens mee, neem van mij aan, dit kan leuk werken.

 

- initieer een schoen ontwerp wedstrijd.

 

- bedenk een mogelijkheid waar hardlopers elkaar kunnen ontmoeten, zeg dat je iedere zondag om 11:00 gaat hardlopen in zandvoort en dat je daar een daar van start gaat,. Sta er dan ook. de eerste keer zijn er misschien twee mensen. De vierde keer loop je met 25 man.

 

Natuurlijk wel met de schoenen van die winkel:-)

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties....

 

Ben het wel met jullie eens dat het Webshop principe overal te verkrijgen is en makkelijk te vertalen is naar deze winkel.

 

Maar de bedoeling is dat ik door middel van een plan, het gehele e-commerce traject intern moet verkopen. Dan pas zullen ze gaan besluiten om er eventueel aan te beginnen. Ze zien de toegevoegde waarde wel, maar ze zijn eigenlijk nog een beetje onzeker.

 

Indien er toch iemand is die weet waar ik zo'n businessplan vandaan kan halen, hoor ik het graag. Indien nodig wil ik er ook wel voor betalen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

sportschoenen zijn in veel gevallen wel echte artikelen die je wilt aan passen voor je ze koopt. Een hardloopschoen bv moet wel goed passen om problemen te voorkomen .Advies lijkt me ook erg belangrijk voor een schoenenwinkel.

Een website kan ter ondersteuning perfect uitkomst bieden, hoewel ik me afvraag of je met een eshop daadwerkelijk veel omzet binnen haalt.

Link naar reactie
  • 0

Het is ook voor een groot gedeelte customer service....! Een extra kanaal voor de vaste afnemers. Tevens geeft het je bedrijf meer "smoel" naar de buitenwereld.

 

Zelf ben ik van mening dat het juist wel veel omzet zou kunnen genereren, mits de propositie natuurlijk heel goed is.

 

Maar het blijkt zeer lastig te zijn om aan zo'n businessplan te komen. Geloof dat ik toch maar aan het werk moet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.