• 0

graag jullie feedback en input op mijn webshop in LED verlichting

Omschrijving van je concept:

Een Webshop voor LED verlichting. We verkopen alleen de meest voorkomende en in de bouwmarkten meest verkochte type LED verlichting, van Inbouwspots tot losse lampen.

 

Mede daarom (en enkele andere redenen) kunnen we de prijzen enigszins onder marktconform houden.

 

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Tsja wat niet, eigenlijk heb ik alles zelf gedaan, Website ontwerp, On-page seo, en begonnen aan het langdurige werk van off-site seo

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik zou LED verlichting graag toegankelijk willen maken voor iedereen. De termen in LED kunnen nog al wat verwarring scheppen en ik wens het toegankelijk te maken voor iedereen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Eerlijk is eerlijk, niet heel veel, er zijn voldoende andere webshops met LED verlichting, en daar probeer ik mij gewoon tussen te worstelen...

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Inmiddels ben ik ruim 2000 unieke bezoekers verder, een mooie mijlpaal in ruim 2 maanden. Maar het levert ook hoofdbrekens op en daar heb ik jullie voor nodig! Namelijk mijn conversie ligt nu ruim onder de 1% en dat is uiteraard niet de bedoeling. Ik heb nog andere webshops en daar ligt het conversie % tussen de 2 en 3% en bij 1 zelfs op 6%.

 

Al het organisch verkeer komt binnen op de juiste trefwoorden, bounce percentage over de laatste 1000 organische bezoekers is slechts 13,1% en de gemiddeld bezochte pagina's ligt op 4,3 p/visits

 

Maar na verloop van tijd wordt je blind voor je eigen fouten, en ik zie het niet, dus vandaar mijn vraag aan jullie. Waar liggen de verbeterpunten op het gebied van conversie?

 

Verder sta ik open voor elke andere feedback, immers velen weten meer dan 1, en zeker de mensen op HL :)

 

Ook al lees ik vaak mee, met posten ben ik hier een newbie, maar desondanks hoop ik op stapels feedback! hoe meer hoe beter

 

Alvast bedankt!

 

 

www.pretmetled.nl uw partner in duurzame LED verlichting

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Verplicht een account te moeten aanmaken is voor veel mensen een (te) grote drempel. Dus als bezoekers afhaken in je bestelproces zou dat een reden kunnen zijn. Kijk eens wat er gebeurt als je ook de mogelijkheid aanbiedt om als "gast" af te rekenen.

 

Verder begrijp ik niet waarom je deze captcha module gebruikt. Heb je de in te tikken code al eens laten voorlezen?

Link naar reactie
  • 0

Vanuit mijn visie een aantal op- en aanmerkingen.

 

Met de ludieke sitenaam, zou ik de bezoekers met je of jij aanspreken, volgens mij mik je ook op de groep, die met je of jij aangesproken willen worden.

 

Dan noem je een aantal malen het woord "behoorlijke investering", dat schrikt af, ik wil ledverlichting en dat wil ik binnen een jaar terugverdienen. En met LED verlichting is dat heel goed mogelijk, een 50W halogeenlampje is een behoorlijke verbruiker, kost je ca. € 25,00/jaar met een gemiddelde brandtijd van 4 uur/dag. Vervang je die door een 9W LED lamp, dan kost je dat € 4,50/jaar. Waarop baseer je de behoorlijke investering?

 

Ik vind dit een mooie slagzin voor je website,

"We verkopen alleen de meest voorkomende en in de bouwmarkten meest verkochte type LED verlichting, van Inbouwspots tot losse lampen. Mede daarom (en enkele andere redenen) kunnen we de prijzen enigszins onder marktconform houden."

 

Je hebt hem zelf geschreven in je bovenstaande vraag, waarom staat het niet op je website.

 

Dan staat er nog ergens op je website, iets over de problematiek met een enorme variatie aan LED lampen maar er is juist een enorme variatie aan lichtbronnen op de markt, en jij onderscheid je door alleen de meest gebruikte types van LED lampen te verkopen. :)

Link naar reactie
  • 0

De prijzen zijn wel goed, die liggen inderdaad rond de prijzen van andere webshops.

 

Dus dan komt de belangrijke vraag, waarom zou je de LED lampen bij jouw kopen?

 

Nu ben ik de laatste tijd zelf op zoek naar nieuwe LED verlichting en kan je misschien wat punten meegeven waar ik op let, in willekeurige volgorde

 

- Prijs

- Manier van betalen

- Manier van bezorgen

- Voorraad of snelheid van levering

- eventuele sunsidie regelingen

- garantie

 

Tot slot, waarom is een onderwerp en naam belangrijk/verplicht voor een vraag die ik aan jullie zou willen stellen?

 

Ik moet eerlijk toegeven dat uw website niet naar boven kwam in google, dit terwijlik toch eerst heb gezocht op LED verlichtings bedrijven in Den Haag. (dit terwijl je dus nog geen 100 meter van mij vandaan woont)

 

Succes met de webwinkel!

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste allen bedankt voor jullie reacties, dat stel ik zeer op prijs!

 

Verplicht een account te moeten aanmaken is voor veel mensen een (te) grote drempel. Dus als bezoekers afhaken in je bestelproces zou dat een reden kunnen zijn. Kijk eens wat er gebeurt als je ook de mogelijkheid aanbiedt om als "gast" af te rekenen.

 

Verder begrijp ik niet waarom je deze captcha module gebruikt. Heb je de in te tikken code al eens laten voorlezen?

 

Beide punten erken ik en ergeren mij ook enigszins, echter beide zijn standaard zaken in de webwinkel software die ik gebruik en ik kan dat helaas niet veranderen. Maar ik zie ook geen uitstappers in het afrekenproces, dus vooralsnog ogenschijnlijk geen schade. De captcha is inderdaad niet de meest gebruiksvriendelijke, persoonlijk had ik liever geen captcha, maar ook dit ligt voorlopig buiten mijn bereik..

 

Vanuit mijn visie een aantal op- en aanmerkingen.

 

Met de ludieke sitenaam, zou ik de bezoekers met je of jij aanspreken, volgens mij mik je ook op de groep, die met je of jij aangesproken willen worden.

 

Dan noem je een aantal malen het woord "behoorlijke investering", dat schrikt af, ik wil ledverlichting en dat wil ik binnen een jaar terugverdienen. En met LED verlichting is dat heel goed mogelijk, een 50W halogeenlampje is een behoorlijke verbruiker, kost je ca. € 25,00/jaar met een gemiddelde brandtijd van 4 uur/dag. Vervang je die door een 9W LED lamp, dan kost je dat € 4,50/jaar. Waarop baseer je de behoorlijke investering?

 

Ik vind dit een mooie slagzin voor je website,

"We verkopen alleen de meest voorkomende en in de bouwmarkten meest verkochte type LED verlichting, van Inbouwspots tot losse lampen. Mede daarom (en enkele andere redenen) kunnen we de prijzen enigszins onder marktconform houden."

 

Je hebt hem zelf geschreven in je bovenstaande vraag, waarom staat het niet op je website.

 

Dan staat er nog ergens op je website, iets over de problematiek met een enorme variatie aan LED lampen maar er is juist een enorme variatie aan lichtbronnen op de markt, en jij onderscheid je door alleen de meest gebruikte types van LED lampen te verkopen. :)

De domeinnaam heb ik zo gekozen omdat het "lekker bekt", en dus makkelijk te onthouden tijdens een oriëntatie proces, tenminste dat hoop ik. Daarom heb ik ook "Fred met de Pet, uw adviseur in LED" op zoveel mogelijk plaatsen geplaatst, zodat dat zorgt voor een stukje herkenbaarheid.

 

Ik heb lang getwijfeld over jij/je vs. U/uw de laatste vind ik toch een stuk netter staan op een website, maar vinden jullie het wel acceptabel om op een website met je/jij aangesproken te worden?

 

Ik zal inderdaad mijn eigen onbewust gegenereerde slagzin eens ergens gaan verwerken, klinkt best goed :) Dank voor de tip.

 

Het stukje over behoorlijke investering zal ik aanscherpen een aanpassen zodat het meer als USP kan worden ingezet vs. traditionele verlichting!

 

De prijzen zijn wel goed, die liggen inderdaad rond de prijzen van andere webshops.

 

Dus dan komt de belangrijke vraag, waarom zou je de LED lampen bij jouw kopen?

 

Nu ben ik de laatste tijd zelf op zoek naar nieuwe LED verlichting en kan je misschien wat punten meegeven waar ik op let, in willekeurige volgorde

 

- Prijs

- Manier van betalen

- Manier van bezorgen

- Voorraad of snelheid van levering

- eventuele sunsidie regelingen

- garantie

 

Tot slot, waarom is een onderwerp en naam belangrijk/verplicht voor een vraag die ik aan jullie zou willen stellen?

 

Ik moet eerlijk toegeven dat uw website niet naar boven kwam in google, dit terwijlik toch eerst heb gezocht op LED verlichtings bedrijven in Den Haag. (dit terwijl je dus nog geen 100 meter van mij vandaan woont)

 

Succes met de webwinkel!

Bedankt voor je lijstje, ik bedenk me nu dat ik de garantie beter naar voren moet laten komen, dat lijkt me wel een cruciaal punt waar ik veel te weinig aandacht aan heb geschonken. Maar als je je lijstje toetst aan mijn webshop, voldoe ik dan (los van de garantie, die overigens 2 jaar is) aan je verwachtingen?

 

Over je search results, mijn seo inspanningen richten zich niet direct op den haag, en zeker niet op zulke relatieve longtail, op termijn zal ik me daar zeker voor inspannen, maar er zijn op dit moment belangrijkere trefwoorden/short tail keywords waar ik me op focus. Neemt niet weg dat als je iets nodig hebt en ik voldoe aan je criteria, je me nu weet te vinden, bezorging kan in jouw geval binnen 10 minuten :)

 

Nogmaals bedankt voor jullie feedback. Mochten jullie of anderen nog meer te melden hebben, ik hoor het graag!

 

Gr RTM

www.pretmetled.nl uw partner in duurzame LED verlichting

Link naar reactie
  • 0

Even nog korte feedback: Ik zou op de homepage meteen je meest verkopende / beste deals neerzetten met prijs. Zo weet ik meteen als bezoeker wat voor lampen je aanbiedt. Dus een top 3 van elk van de categorieën. Zo verleid je mensen om meteen te klikken. En als het er niet bijstaat gaan ze waarschijnlijk wel zoeken.

 

Succes met je shop!

Zonder vallen geen opstaan.

Link naar reactie
  • 0

Even nog korte feedback: Ik zou op de homepage meteen je meest verkopende / beste deals neerzetten met prijs. Zo weet ik meteen als bezoeker wat voor lampen je aanbiedt. Dus een top 3 van elk van de categorieën. Zo verleid je mensen om meteen te klikken. En als het er niet bijstaat gaan ze waarschijnlijk wel zoeken.

 

Succes met je shop!

 

Hoi Jasper, Ja dat had ik zelf ook al bedacht, of overwogen, echter mijn huidige design laat dat niet direct toe, of het moet ergens onder de fold zijn en dan heeft het weer minder toegevoegde waarde in mijn optiek, maar ik ga er toch nog eens stevig over nadenken, hoe dat beter naar voren te laten komen. Bedankt voor je meedenken!

 

Aan alle anderen, ik heb overal een button geplaatst met de nadruk op de garantie termijn van 2 jaar, hopelijk neemt dat wel een drempel weg :)

www.pretmetled.nl uw partner in duurzame LED verlichting

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.