• 0

Eigen merk PBM (Persoonlijke - Beschermings - Middelen)

Omschrijving van je concept:

Hallo ik ben Kevin

Ik ben 19 jaar , en mijn idee is om na eigen ontwerp persoonlijke beschermings middelen ( PBM ) op de markt te brengen .

Aan gezien ik wel goed kan ontwerpen en weet waar het product aan moet voldoen heb ik toch nog een boel vragen .

Daarom hoop ik hier aan mijn antwoorden te komen .

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Tot nu heb ik me bezig gehouden met het ontwerpen van het product .

Daar naast Leer ik mij zelf hoe ik een eigen onderneming kan opstarten en onderhouden ,

Dat is ook gelijk een punt waar ik veel vragen bij heb .

Daar bij ben ik ook bezig met de finacie en het kijken naar kosten van productie .

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Al van af kleins af aan zeg ik dat ik later mijn eigen bedrijf zou willen hebben .

Nu vind ik het dan ook tijd om daar aan te beginnen .

Lang heb ik er over nagedacht hoe ik het zou gaan aanpakken .

Maar nu weet ik wat ik wat ik wil gaan doen en ben nu dus op zoek naar die extra info .

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Door eigenlijk kleine verbeteringen in het bestaande product worden kleine maar cruciale punten aangepakt

waar door je juist letsel of blesuren door op kan lopen .

Ook door dat hier door het product uitgebreider word kan ik meer spelen met het uiterlijk .

 

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop dat andere dit ook een goed idee vinden .

Ik zou graag extra informatie willen over het opzetten van een onderneming en dingen die ik

misschien over het hoofd heb gezien .

vooral hoe de financiën in elkaar zitten dat is een moeilijk punt voor mij .

 

Vriendelijk groet

 

Kevin

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo kev555100,

 

Persoonlijke beschermingsmiddelen moeten in ieder geval voorzien zijn van een CE-markering. Op de website van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl) staat meer informatie hierover. In de Europese richtlijn 89/686/EEG, bijlage II staan de fundamentele voorschriften op het gebied van veiligheid en gezondheid waaraan persoonlijke beschermingsmiddelen moeten voldoen.

 

CE-markering persoonlijke beschermingsmiddelen (89/686/EEG) (RVO.nl)

 

Werkgevers moeten PBM's gratis ter beschikbaar stellen aan werknemers. Werknemers zijn (in principe) verplicht om de verstrekte PBM's te gebruiken. Op de website van het Arboportaal staat hier meer informatie over. Zeker interessant om door te lezen.

 

Persoonlijke beschermingsmiddelen (Arboportaal)

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

 

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Dag Kev,

 

Sinds enkele jaren ben ik bezig als ondernemer en heb destijds met dezelfde vragen gezeten als jij.

 

Voor het financiele vlak zou ik je graag willen aanraden om gelijk in het begin een partij te zoeken die je hierbij kan helpen. In mijn geval wordt ik bijgestaan door een kennis bij belastingzaken en regel ik de boekhouding nog zelf zolang dit nog past binnen de structuur en hoeveelheden orders.

 

Ik heb wel een economische achtergrond maar met een paar basis overzichten kom je een heel eind wanneer je verkopen nog niet groot in aantal zijn. Al is het natuurlijk nooit verkeerd om alvast rond te neuzen naar boekhoud programma's. Qua belasting kan ik je echt een professionele adviseur aanraden, want deze betalen zich in veel gevallen direct weer terug.

 

Voor een website kan ik je aanraden om het niet al te duur te maken. Er zijn tegenwoordig veel partijen die schrikbarend hoge getallen rekenen, waarbij de vindbaarheid erg treurig is. Ga daarom altijd in zee met iemand die iig ooit gehoord heeft van SEO en staar je vooral niet blind op glimmende ontwerpen. Mocht je wel een bouwer hebben gevonden maar geen ontwerper, dan kun je tegen een vrij lage prijs een ontwerpwedstrijd doen op bijv. Sitedeals; en ben je slechts €200 kwijt.

 

Een eigen site in Wordpress maken is tegenwoordig niet meer zo moeilijk. Maar sinds je aangeeft dat dit niet je foré is, zou ik je aanraden om iemand in te huren. Afhankelijk waar je zit in Nederland zou ik me richten op een prijs tussen de €500-€1200. Tenzij je iemand hebt in je omgeving die dit voor je kan oplossen :)

 

Te goedkoop kan echter ook nadelen hebben.

 

 

www.foogli.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Pieter

 

heel erg bedank voor je advies ;D

 

heb jij of iemand anders nog een goede website waar ik meer kan leren over het ondernemerschap .

aangezien ik meer technische ervaring heb dan als ondernemer .

 

 

 

Als ik je vragen lees, en de hoeveelheid vragen, dan denk ik dat je beter kunt beginnen met het schrijven van een ondernemingsplan, dan rollen er vanzelf gerichte vragen uit.

 

Heb je voor je zelf al duidelijk op papier gezet, wat je wil verbeteren aan de huidige PBM's, of hoe je gaat onderscheiden t.o.v. de huidige leveranciers van PBM's.

 

En een hele goede website waarin je heel veel kunt leren over het ondernemerschap is deze. ;) en welkom hier.

 

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard vindt je op dit forum veel goede en interessante informatie :)

 

Daarnaast is het vaak slim om in je omgeving lokale evenementen en andere ondernemers te ontmoeten en advies te vragen. Je zult versteld staan van het feit dat iedereen weer iemand kent voor een specifieke vraag of wens. Omdat we het allemaal hebben moeten leren om het maar zo te zeggen, zijn je vragen eerder gesteld en liggen de antwoorden voor het oprapen :)

www.foogli.nl

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond Kevin,

 

heb je je al eens verdiept in de (goede) ontwerpersopleidingen die er in Nederland zijn?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik had eerder al een bericht geplaats over het willen op starten van een eigen merk in beschermings middelen .

Ik heb nu een bedrijfsplan gemaakt en ga binnen kort naar de kamer van koophandel .

Nu heb ik toch nog een paar vragen :

 

Hoe gaat het in China laten maken van mijn eigen ontwerp ( hoe gaat het in zijn werk )

Hoe gaat het naar Nederland laten komen ( Belasting over het product / en het aan komen in haven vervoer naar mijn pand )

 

Meschien dat mensen hier al ervaring mee hebben en dat willen delen ,

dan zou ik daar heel blij mee zijn ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Ik had eerder al een bericht geplaats over het willen op starten van een eigen merk in beschermings middelen .

Ik heb nu een bedrijfsplan gemaakt en ga binnen kort naar de kamer van koophandel .

Nu heb ik toch nog een paar vragen :

 

Hoe gaat het in China laten maken van mijn eigen ontwerp ( hoe gaat het in zijn werk )

Hoe gaat het naar Nederland laten komen ( Belasting over het product / en het aan komen in haven vervoer naar mijn pand )

 

Meschien dat mensen hier al ervaring mee hebben en dat willen delen ,

dan zou ik daar heel blij mee zijn ;D

 

Gefeliciteerd met je bedrijfsplan, een paar dagen eerder, 17 april jl. kwam je met een vraag over PBM's. Nu heb je al een bedrijfsplan klaar, ik vind dat best snel voor een product als een PBM.

 

PBM's zijn onder te verdelen in heel veel producten.

 

* helmen

* handschoenen

* veiligheidsbrillen

* gehoorbescherming

* werkschoenen

* adembescherming

* valgordels

enz. enz.

 

Heb je al onderzocht met welke PBM je gaat beginnen te produceren.

 

En waarom noem je meteen China als producerend land, gezien de korte tijd dat je met het bedrijfsplan bezig bent geweest, komt het op mij nu over om uit automatisme China te noemen als land om je goederen te laten produceren.

China is natuurlijk goedkoop met zijn arbeid, maar als op een gegeven moment levens of ledematen gaan afhangen van de kwaliteit van de PBM's kan het geen kwaad in Europa te gaan rondkijken of daar niet meer ervaring is met het produceren en certificeren van PBM's.

 

Misschien heb je wel gelijk, maar iets zegt me dat je er nog niet zo veel onderzoek naar gedaan hebt. En als je verder gaat lezen op dit forum, dan zul je zien dat je met het opsturen van je eigen ontwerp naar China niet meteen de beste prijs en de vereiste kwaliteit hebt.

:)

 

 

Link naar reactie
  • 0

bedank voor je snellen reactie ik moet nog een bladzijden afmaken van mijn bedrijfsplan maar hij is ruim af .

ik heb het idee eigenlijk al sinds mijn 17/18 in mijn hoofd zitten dus ik heb er lang over kunnen na denken .

ik ging eigenlijk altijd al uit van China als productie land maar als ik mijn productie in Europa laat doen word daar door mijn product prijs niet te hoog ?

 

mijn plan is om te beginnen met een verbeter de versie veiligheidsbril .

 

maar nog een van mijn eerste vragen als ik mijn product stel in Polen of Duitsland laat maken en ik vervoer het naar Nederland moet ik zodra het product Nederland berijkt belasting betalen over het product ?

en hoe en waar geef ik dat aan en welk papier werk komt hier bij kijken ?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

bedank voor je snellen reactie ik moet nog een bladzijden afmaken van mijn bedrijfsplan maar hij is ruim af .

 

Je moet nog iets afmaken maar hij is ruim af ?????

 

ik ging eigenlijk altijd al uit van China als productie land maar als ik mijn productie in Europa laat doen word daar door mijn product prijs niet te hoog ?

 

Dit zijn dus dingen die je moet uitzoeken in je plan ???

 

 

 

 

 

Verder zou ik eens bellen met de belastingdienst , die kunnen je waarschijnlijk heel duidelijke info geven over import vanuit Duitsland, Polen of China.

 

Succes ermee,

en let een beetje op je spelling, dit is zakelijk niet acceptabel !!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Kev555100,

 

Ik denk, dat je je vooralsnog niet alteveel zorgen moet gaan maken wat er allemaal bij komt kijken als het product klaar is. Begin eerst eens met je product op papier perfect te maken, bereken grof wat het met die verbeteringen moet gaan kosten en probeer in te schatten of de markt er dat voor wil betalen.

 

De volgende stap is dan, dat je moet onderzoeken welke mogelijkheden je hebt om jouw ontwerp / verbeteringen te beschermen tegen namaak.

 

Pas als je dat allemaal gedaan hebt, en je er nog steeds van overtuigd bent dat het een succes wordt, is het zinvol er over te gaan nadenken waar en door wie je het laat produceren en welke admisinstratieve rompslomp er bij komt kijken om het product op de markt te brengen. Natuurlijk is China ideaal om het daar te laten produceren. In de meeste gevallen liggen de kostprijzen daar veel lager dan hier in Europa. En als je het goed aanpakt krijg je ook uit China een product van uitstekende kwaliteit.

 

Concentreer je dus eerst op je product en als dat op papier perfect is kun je pas aan de volgende stappen gaan denken.

 

Veel succes !

 

René

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

mijn plan is om te beginnen met een verbeter de versie veiligheidsbril .

 

maar nog een van mijn eerste vragen als ik mijn product stel in Polen of Duitsland laat maken en ik vervoer het naar Nederland moet ik zodra het product Nederland berijkt belasting betalen over het product ?

en hoe en waar geef ik dat aan en welk papier werk komt hier bij kijken ?

 

Alvorens je gaat produceren: zorg dat je veiligheidsbril voldoet aan de wettelijke eisen:

 

Europese Normen Oogbescherming:

[*]NEN-EN - 165 Termen en definities

[*]NEN-EN - 166 Algemene specificaties, zoals design, classificatie, minimale eisen, specifieke optionele eisen, markeren, gebruiksaanwijzing

[*]NEN-EN - 167 Omschrijving van alle optische beproevingsmethoden

[*]NEN-EN - 168 Omschrijving van alle niet-optische beproevingsmethoden

[*]NEN-EN - 169 Filters voor lassen en aanverwante technieken: doorlatingsfactoren en aanbevolen gebruik

[*]NEN-EN - 170 Ultravioletfilters: doorlatingsfactoren en aanbevolen gebruik

[*]NEN-EN - 171 Infrarood filters: doorlatingsfactoren en aanbevolen gebruik

[*]NEN-EN - 172 Zonlichtfilters voor industrieel gebruik

[*]NEN-EN - 175 Middelen voor oog- en gezichtsbescherming tijdens lassen en aanverwante processen

[*]NEN-EN - 207 Filters voor oogbescherming tegen laserstraling

[*]NEN-EN - 1731 Oog- en gezichtsbescherming van geweven draad

[*]NPR-CR - 13464 Leidraad voor de keuze, gebruik en onderhoud van beroepsmatige oog- en gezichtsbeschermers

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

@ Norbert:

 

Volledig correct. Maar hij wil blijkbaar een verbeterde versie of modificatie van een bestaande bril op de markt brengen. Hij moet dus in eerste instantie opletten, dat de "verbeteringen" niet in strijd zijn met de voorschriften.

 

Verder kan hij het beste dit product laten produceren in een fabriek die reeds veiligheidsbrillen voor de europese markt produceert. Deze fabrikanten zijn volledig op de hoogte van de eisen die gesteld worden en het bespaart veel tijd en kosten voor recherche en tests.

 

Maar zoals gezegd, hij zal eerst zijn idee volledig uit moeten werken en geen tijd verdoen met zich nu al druk maken over de administratieve kant van de zaak.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal

 

Bedankt voor jullie goeden advies .

 

ik ben al redelijk ver met het ontwerpen en ga het binnenkort omzetten naar een 3D CAD tekening .

Het product is niet in strijd met bepaalde regels en is volledig eigen ontwerp .

Daarbij ga ik nog eens extra rond zoeken op Google naar mogelijkheden van productie in eigen land of het buitenland .

Maar eerst houd ik mij bezig met het ontwerp .

 

Sorry nog voor mijn slechte spelling ik ben er op dit moment extra aandacht aan aan het besteden .

 

Vriendelijke groet

 

Kevin

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.