• 0

Nieuwe linkbuilding tool voor natuurlijke spamvrije links

Omschrijving van je concept:

Linkbuilding heeft de afgelopen jaren een steeds slechtere naam gekregen vanwege de black-hat tactieken en de enorme misbruik van linksites zoals Startpagina. Daarnaast is het verkrijgen van kwalitatieve en gerelateerde links naar uw site nog altijd een kwestie van het aanspreken van andere site eigenaren per mail. Deze werkzaamheden zijn enorm arbeidsintensief en in veel gevallen wordt deze stap gewoon overgeslagen.

 

Desalniettemin zijn de effecten van het verkrijgen van meer links naar uw website of webshop nog altijd van toegevoegde waarde, mits deze links komen van kwalitatieve websites die gerelateerd zijn aan uw site.

 

Met dit in het achterhoofd heb ik de mij afgelopen tijd, samen met mijn compagnon, ingezet voor het realiseren van een linkbuilding platform die streeft naar natuurlijke linkbuilding, waarbij er een focus ligt op gemak en laagdrempeligheid.

 

Het resultaat: Webcycle

 

Met deze tool zijn de eerste stappen gezet om op een overzichtelijke manier een linkruil te faciliteren tussen website-eigenaren in dezelfde branche. Middels een gemakkelijke php code of Wordpress Plugin kun je de tool op je site zetten, die het plaatsen van links automatisch afhandelt. Het platform gaat uit van een soort pay-it-forward structuur zodat je altijd bent verzekerd van linkpartners die van alle kanten gescreend worden door mede-gebruikers van de tool. Daarnaast loont het om zelf links van anderen te plaatsen zodat iedereen baat heeft bij zowel het plaatsen alsook geplaatst worden.

 

Omdat we in de laatste fase zitten van ontwikkeling mist op het moment van schrijven alleen nog de rapporteer functie. Deze zal in de komende week worden toegevoegd.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Het concept en de werking zijn ontwikkeld en gerealiseerd in samenwerking met mijn compagnon. Ikzelf ben verantwoordelijk voor de concepting, wireframes & tekstuele inhoud van het project.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het concept raakt zoals gezegt een gevoelig vlak op het gebied van seo en is doorgaans erg spam gevoelig. Om deze reden willen we graag weten wat we kunnen doen om dit te voorkomen. Ook zijn we erg benieuwd in welke mate website eigenaren op zakelijk gebied hier iets in zouden zien.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Automatische linkbuilding tools zijn vaak spamachtig en doen meer slecht dan goed. Omdat we er een goede filter op willen zetten willen we dit voorkomen. Dit gebeurt grotendeels al door enkel per categorie linkbuilden te faciliteren. Ook is het mogelijk om strikt ABC-links te bewerkstelligen. Ook worden de links met de php / Wordpress plugin automatisch geplaatst op de site. Zo heb je hier geen omkijken naar en kun je je richten op het vinden van gewenste linkpartners. Daarnaast biedt de tool zelf een overzichtelijk overzicht van de inkomende link naar de website.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Graag ontvangen we feedback op de volgende punten:

 

- Het concept

- De opzet zoals hij er nu staat

- De werking van de tool

- De Layout

 

en evt manieren waarop we dit onder de aandacht kunnen brengen van website eigenaren.

 

 

Alle opbouwende kritiek is welkom.

 

 

www.foogli.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

De opzet zoals die er nu staat is voor zover ik kan zien volledig anoniem. Ik kan ook nergens een verdienmodel ontdekken. Die combinatie vind ik een beetje lastig. Je noemt jezelf een "betrouwbare partner", maar daar is wat mij betreft wat meer informatie voor nodig.

 

Het valt me op dat je alleen ABC-links bewerkstelligt en het vervolgens hebt over goedkeuring door "beide partijen". Ik ben geen expert op dit gebied, maar zijn bij ABC-linking niet 3 partijen betrokken?

 

Loop je teksten nog even na. Die levensgrote "Meldt Meld je direct aan" valt wel heel erg op. En spreek je bezoeker consistent aan met 'je' of 'u', dat leest wat prettiger.

Link naar reactie
  • 0

Dag Pieter,

 

De stijl van de website vind ik er prima uitzien, er zijn nog een aantal schoonheidsfoutjes waaronder het "natuurlijke links" blok.

 

Het concept is over het algemeen prima bedacht, gebruikers geven hun kwalitatief sterke websites op, hierdoor wordt de kans vergroot dat je in een andere ip-range zit. Toch blijft het gevaarlijk sinds de invoering van de laatste Google updates. Google heeft al gauw in de gaten of ze te maken hebben met een blognetwerk, vooral omdat je veelal dezelfde links op alle websites krijgt... :O

 

Succes met je concept!

 

Groet,

Niels

Niels Vos | Online marketing &  Professionele websites voor ondernemers

Meer info: Niels Vos  of vertaalbureau

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.