• 0

Loonkosten in Reeleezee

Hallo allemaal,

 

Ik ben net overgestapt naar Reeleezee en ben mijn administratie aan het invoeren. Lukt allemaal vrij aardig en tot dusver tevreden over het pakket.

 

Ik heb vanaf mijn bankafschrift netto loon op de rekening 1605 (Netto Loon) geboekt. Als ik nu de balans opvraag staan aan de passiva kant nu bij "kort vreemd vermogen" dit bedrag als "Netto te betalen lonen" terwijl het al uitbetaald is.

 

Volgens mij zou deze post niet meer op de balans moeten verschijnen toch? Hoe zorg ik dat deze correct weggeboekt wordt?

 

Alvast mijn dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vermoed dat je een stapje hebt overgeslagen. Uit de loonjournaalposten blijkt dat er een bepaald bedrag aan netto loon betaald dient te worden. Dit bedrag boek je naar rekening 1605 (te betalen netto lonen - creditboeking). Bij de betaling boek je de bankbetaling (creditboeking) tegen 1605 (debetboeking) en 1605 komt dan op € 0,00 uit.

 

Ik vermoed dat de eerste stap (boeken te betalen netto loon) niet naar 1605 is gebeurd. Als dit zo is dan denkt het pakket dat deze schuld nog steeds betaald dient te worden.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Dennis,

 

Ik begrijp denk ik wat je bedoelt. Ik had dus eerst het te betalen bedrag moeten inboeken als verschuldigd en met de post op de bank moeten opgeven dat deze schuld is uitbetaald dmv salaris?

 

Het volgende staat in Reeleezee en dat begrijp ik ook niet helemaal:

 

2014-04-19_18-22-54.png

 

De vier niet leesbare bedragen zijn alle vier hetzelfde.

 

1605 = te betalen netto loon

1001 = liquide middelen, bankboek

 

Deze boeking in memoriaal is dus alleen ontstaan door het bedrag van de bank te boeken op 1605 (te betalen netto loon)

 

Nogmaals dank!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik nu de balans opvraag staan aan de passiva kant nu bij "kort vreemd vermogen" dit bedrag als "Netto te betalen lonen" terwijl het al uitbetaald is.

 

Kun je deze ook eens hier plaatsen?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.