• 0

arbeidsovereenkomst met terugwerkende kracht

 

 

Wie kan mij helpen met een antwoord op mijn vragen.

 

Mijn personeel (Jan) is per 31 dec 2004 uit dienst/ontslagen.

Er zijn geen schriftelijke arbeidscontracten aanwezig die hij nu wel nidig heeft voor zijn ww-uitkering aanvraag. Nu wil ik met terugwerkende kracht dus zijn overeenkomsten maken.

Omdat het om een korte periode gaat met veel veranderingen weet ik niet welke data's ik moet opnemen in de contracten.

 

Het gaat om de volgende situaties;

De BV is per 12-9-2003 opgericht.

Jan is per 1-8-2003 in dienst gekomen. De BV was toen in oprichtingsfase. Per 12-9-2003 is hij dga geworden voor 25%. Ook per die datum staat hij ingeschreven in de kvk als bestuurder.

Per 1-8-2004 is hij uit het kvk-register geschreven, evenals de andere bestuurders/aandeelhouders.

Per 13-12-2004 heeft hij zijn aandelen verkocht aan mij. En per 31-12-2004 heb ik hem ontslagen.

 

 

ik hoor het wel van je.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Je kan toch ook namens de B.V. gewoon schriftelijk bevestigen dat deze beste man in dienst was zonder schriftelijke arbeidsovereenkomst?

 

Die beste man is bezig met zijn ww-uitkering aanvraag.

Op zijn aandringen wil hij dus een arbeidsovereenkomst en een ontslag bewijs. dit moet ik nu voor hem gaan opstellen.

Jouw antwoord is redelijk. Ik heb hem dat gevraagd of dat ok is. Hij wil en zal de gegevens nodig hebben waar het UWV om vraagd.

 

Kan iem. mij helpen????

 

Link naar reactie
  • 0

Een verklaring dat de betrokkene van.. tot.. bij e in dienst was met vermelding van salaris en afdracht van IB en sociale lasten volstaat. Als het goed is heb je salarisstroken of ander bewijs dat de sociale lasten betaald zijn. Dat is voldoende onderbouwing lijkt me.

 

Ik zou er niet al te moeilijk over doen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Het gaat om de volgende situaties;

De BV is per 12-9-2003 opgericht.

Jan is per 1-8-2003 in dienst gekomen. De BV was toen in oprichtingsfase. Per 12-9-2003 is hij dga geworden voor 25%. Ook per die datum staat hij ingeschreven in de kvk als bestuurder.

Per 1-8-2004 is hij uit het kvk-register geschreven, evenals de andere bestuurders/aandeelhouders.

Per 13-12-2004 heeft hij zijn aandelen verkocht aan mij. En per 31-12-2004 heb ik hem ontslagen.

 

De overeenkomsten zijn bijna klaar. Alleen heb ik nog een vraag.

Is het mogelijk dat de indiensttredings datum (1-8-2003) eerder is dan de datum van oprichting BV (12-9-2003). Zie Quote

 

Dus tijdens BV I.O fase was de indiensttreding. En is er dus ook loon uitbetaald. Als ik deze data's aan houd is het dan rechtsgeldig.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat om de volgende situaties;

De BV is per 12-9-2003 opgericht.

Jan is per 1-8-2003 in dienst gekomen. De BV was toen in oprichtingsfase. Per 12-9-2003 is hij dga geworden voor 25%. Ook per die datum staat hij ingeschreven in de kvk als bestuurder.

Per 1-8-2004 is hij uit het kvk-register geschreven, evenals de andere bestuurders/aandeelhouders.

Per 13-12-2004 heeft hij zijn aandelen verkocht aan mij. En per 31-12-2004 heb ik hem ontslagen.

 

De overeenkomsten zijn bijna klaar. Alleen heb ik nog een vraag.

Is het mogelijk dat de indiensttredings datum (1-8-2003) eerder is dan de datum van oprichting BV (12-9-2003). Zie Quote

 

Dus tijdens BV I.O fase was de indiensttreding. En is er dus ook loon uitbetaald. Als ik deze data's aan houd is het dan rechtsgeldig.

 

Ja, dat is geen probleem. Op dat moment was de werknemer bij jou persoonlijk (eenmanszaak) in dienst.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.