• 0

Gemiddeld bedrag verzekeringen

Goedemorgen,

 

Ik zit met het volgende. Voor mijn Businessplan moet ik een sluitende begroting maken. Nu loop ik aan tegen de kosten van een verzekering. Deze zijn echter nergens online te vinden en wil niet direct een verkoopmedewerker over de vloer hebben hier. Wat betalen jullie voor jullie verzekeringen, en wat is normaal/gemiddeld?

 

B.V in ICT dienstverleningbranche, met personeel.

 

Groet,

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemorgen,

 

Ik zit met het volgende. Voor mijn Businessplan moet ik een sluitende begroting maken. Nu loop ik aan tegen de kosten van een verzekering. Deze zijn echter nergens online te vinden en wil niet direct een verkoopmedewerker over de vloer hebben hier. Wat betalen jullie voor jullie verzekeringen, en wat is normaal/gemiddeld?

 

B.V in ICT dienstverleningbranche, met personeel.

 

Groet

 

Dit is net zoiets als vragen wat de gemiddelde omzet van een onderneming is... van teveel factoren afhankelijk om er een antwoord op te geven waar je iets aan hebt.

 

Wat wil je eigenlijk verzekeren?

 

[*]bedrijfsaansprakelijkheid;

[*]bestuurdersaansprakelijkheid;

[*]verzuim (je hebt immers personeel - hoeveel?);

[*]etc. etc. etc.

 

En voordat de mensen die verstand hebben van verzekeren zich gaan melden, wat voor een omzet verwacht je te gaan draaien (premies zijn vaak omzetafhankelijk).

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Een paar ruwe indicaties op basis van standaard ICT dienstverlening aan MKB (ex leveren en installatie/montage hardware)

 

[*]Bedrijfaansprakelijkheid: € 181,50 per jaar voor zaak- en letseschadedekking inclusief werkgeversaansprakelijkheid € 1.250.000,- per gebeurtenis / € 2.500.000,- per jaar. In combinatie met beroepsaansprakelijkheid betaal je minder: circa € 121 per jaar

[*]Werkgeversaansprakelijkheid verkeersrisico's (WEGAM+overige vervoermiddelen): € 121 per jaar

[*]Bestuurdersaansprakelijkheid: m.i. niet nodig voor deze beperkte bestuurdersactiviteiten. Voor startende bedrijven bovendien duurder (vanaf 300-450 per jaar)

[*]Beroepsaansprakelijkheid: afhankelijk van verzekerd bedrag per aanspraak vanaf € 650 per jaar

[*]Verzuim: afhankelijk van wachttijd en arbeidsvoorwaarden (70% of 100% aanvulling eerste jaar) premies vanaf 1,5-2% over de loonsom.

 

(De vermelde premies van € 181,50 en € 121 zijn geldende minimumjaarpremies bij diverse verzekeraars van resp € 150 en € 100, vermeerderd met 21% assurantiebelasting)

 

 

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Oh dank Norbert! Ik ging uit van 500,- per maand maar dat is dus (veel te) veel. Dank voor deze schatting, dit bedrag ga ik verwerken in de Liquiditeit begroting.

 

Graag gedaan. maar denk ook nog aan evt inventarisdekking (4-5 promille over de nieuwwaarde van meubilair en apparatuur) en wellicht arbeidsongeschiktheidsverzekering voor de DGA('s)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe zit het trouwens met de verzekeringen voor die 3 parttime werknemers?

 

Die zijn gewoon verzekerd. Dit zit verdisconteerd in de voornoemde premies. Zowel risicotechnisch als verzekeringstechnisch is er geen onderscheid tussen full time of part time werknemers, bepaalde tijd en onbepaalde tijd en student of niet. Een werknemer is een werknemer. Je betaalt je premie over omzet en/of loonsom.

 

Het enige dat - naar keuze - kan is bepaalde oproepcontracten buiten de verzuimverzekering houden omdat de impact van verzuim van die werknemers erg beperkt is qua omvang en duur loondoorbetaling. Idem voor het niet verzekeren van loondoorbetaling in het 2e jaar zolang al het personeel nog op jaarcontract zit (maar dat kan soms bijten bij gedeeltelijke ziekte van iemand die je wel zou willen behouden)

 

Binnen een goede aansprakelijkheidsverzekering zijn medewerkers die niet op de loonlijst staan (stagiairs en vrijwillig meewerkende familie of kennissen) ook meeverzekerd.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.