• 0

Financiering studiekeuzewebsite

Hoi,

 

heb al een jaartje of twee met het idee lopen stoeien voor een nieuwe en betere studiekeuze website maar er nooit iets concreets mee gedaan omdat ik teveel obstakels zag, obstakels waarvan ik nu denk dat die overbrugd kunnen worden.

 

De grootste studiekeuze site op afstand is www.studiekeuze123.nl en wordt geheel gefinancierd door het Ministerie van OCW (240k per jaar). Uit een onderzoek van ResearchNed in 2009 in opdracht van Studiekeuze123 blijkt dat 20% van respondenten aangeeft dat Studiekeuze123 een "(sterke) invloed" heeft gehad op de studiekeuze met een score van 43 (op een schaal van 100) voor kwaliteit, ofwel 80% geeft aan dat de site geen (sterke) invloed heeft gehad.

Van de bezoekers van Studiekeuze123 die zijn gestopt met hun opleiding geeft 74% aan dat ze een verkeerd beeld hadden van de opleiding toen ze begonnen. Zo zijn er nog wel meer cijfertjes die aantonen dat er ruimte is voor een betere studiekeuze website.

 

Ik denk dus dat het een stuk beter kan en heb uiteraard hier ook enkele ideeën voor (en deze basaal uitgewerkt). Wil natuurlijk niet alles openbaar gooien wat ik denk dat beter kan maar om toch een idee te geven; het doel van een studiekeuze site in mijn optiek is informatie leveren om toekomstige studenten een goede studiekeuze te laten maken, huidige sites leveren echter data en geen informatie. Als je studies wil vergelijken krijg je te zien dat bijv. Bedrijfskunde aan de Erasmus 0.2 punt hoger scoort op Algemene Vaardigheden dan de UvA, ik ken geen student die daarom zou kiezen voor Erasmus. Kan beter ;D

 

Heb nagedacht over hoe dit in een commercieel jasje gestopt zou kunnen worden maar zie daar geen heil in. Ook gezien het maatschappelijk nut en ter voorkoming van belangenverstrengeling lijkt subsidie mij de enige manier van financiering. Ik ben echter geheel onbekend met subsidie-aanvragen en zit met de volgende vragen:

 

[*] Is het mogelijk, en gebruikelijk, dat de overheid 2 'dezelfde' diensten subsidieert? Ofwel, is het überhaupt mogelijk om subsidie aan te vragen als Studiekeuze123 al zoveel subsidie ontvangt en dit een concurrerende dienst zou zijn.

[*] Heeft er iemand hier ervaring met gesubsidieerde onderwijs projecten die hier samen met mij verder over zou willen sparren en uitwerken?

 

Vragen zijn uiteraard meer dan welkom :)

 

Robert

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Worst case scenario: zowel de huidige site als degenen die 'm subsidiëren gaan meteen in het defensief als je suggereert dat de huidige favoriet niet goed werkt. Dat is niet ongebruikelijk in een subsidiesituatie.

 

Best case scenario: de subsidieerder heeft ook kritiek op de resultaten en wil graag meewerken aan alternatieven.

 

 

En theoretische discussie is overigens een ander verhaal dan een real-life demo dat je het beter kan. Maar daar had je nou net dat geld voor nodig.....

 

::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Lijkt me verspilde energie.

 

Stichting Studiekeuze123 is een gezamenlijk initiatief van het hoger onderwijs - verenigd in de Vereniging Hogescholen, VSNU en NRTO - en de studenten-organisaties ISO en LSVb. Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap zorgt voor de financiering.

 

Alle vested interests onder één parapluutje. Dan kun je je intelligentie beter voor iets intelligents gebruiken. :P

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat het een initiatief is van de vested interests, wil niet zeggen dat ze er enorm aan hechten.

Ze hebben het met liefde in de lucht gegooid, want er was niks.

 

Ik zou zeggen, bel het ministerie en vraag ze hoe ze hier mee om zouden gaan.

 

Terzijde: heb je overwogen om naar Studiekeuze123 te aan met de mededeling "Jongens dit kan zoveel beter en ik kan jullie helpen"?

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.