• 0

Probleem met VAR voor starter

Al tijden loop ik met het idee om voor mijzelf te beginnen. Nu ben ik gevraagd om voor een overheidsinstantie te komen werken, in eerste instantie op basis van uren. Later zullen deze werkzaamheden, het maken van ontwerpen, als produkten op de markt gezet worden.

Ik verwacht naast deze opdracht nog wel een aantal kleine opdrachtjes te doen voor een aantal andere opdrachtgevers.

 

Navraag bij de KvK en een dagje surfen op dit forum leert mij dat ik dan voorlopig een probleem heb met de Verklaring Arbeids Relatie(VAR).

 

Omdat ik deze week al een offerte moet uitbrengen en ik toch wel erg graag wil dat het doorgaat begint de paniek enigszins toe te slaan.....

 

 

Kan iemand mij helpen met de volgende vragen:

 

Op welke manier kan ik werken op uren voor de opdrachtgever zonder een werkgever/werknemer relatie te hebben?

 

Ik las in een aantal topics dat een eigen BV oplossing biedt? Is daarbij alleen het startkapitaal een probleem of ook nog andere zaken?

 

Ik begreep van de KvK dat meerdere opdrachtgevers niet voldoende is om een werkgever/werknemer relatie te voorkomen als 1 opdrachtgever de belangrijkste bron van inkomsten is?

 

Als de opdrachtgever produkten formuleert ipv op urenbasis te werken, biedt dat uitkomst?

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag JAW,

 

Een hoop vragen, kan me voorstellen dat meer starters met deze vragen zitten. Voor de voorwaarden voor het krijgen van een VAR en een uitleg kun je het beste even kijken op http://www.belastingdienst.nl/var/

 

Nog een tip:

Vraagt de overheidsinstantie je om de VAR? Zo niet, dan heb je die misschien niet eens nodig. Je bent namelijk niet verplicht om een VAR aan te vragen...

 

U heeft een vacature voor een jurist? Of u wilt tijdelijk ondersteuning van een jurist? Neem dan nu contact met ons op!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je info.

 

Ik heb de VAR inmiddels aangevraagd, mocht er door de opdrachtgever om gevraagd worden dan heb ik hem alvast.

 

Na wat gesprekken met andere mensen die in een vergelijkbare situatie zaten ben ik al wat meer gerustgesteld.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.