• 0

importen China

Hallo,

 

Ik ben een beginnend ondernemer en ik wil graag producten uit China gaan importeren.

 

Ik heb dit echter nog nooit gedaan en daarom heb ik een paar vragen :

 

1: Wat is de beste en goedkoopste manier om dit gaan importeren ( het gaat om een doos van ongeveer 50 bij 50 bij 50 ) ?

2: Er word door de chinezen gevraagd om een courier account number, maar wat kunnen zij hiermee en wie bepaalt dan de verzendmethode ?

3: Waar zou ik nog meer rekening mee moeten houden ?

 

Alvast bedankt en met Vriendelijke groet: Onne vd Velde

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je al de zoekfunctie gebruikt. Er zijn honderden topics geweest over importeren?

 

Dus vraag 3 moet je maar even beginnen met lezen. Als je specifieke vragen hebt dan kan je die natuurlijk gerust stellen.

 

mbt je vraag 1 en 2

 

1 Goedkoopste manier hangt mede af van het gewicht wat is dit? Maar er vanuitgaande dat het niet heel zwaar is < 15 kgs is een couriers of post zending het goedkoopst. Zending is nog te klein voor luchtvracht

2 Hiermee kunnen zij onder jullie account boeken en krijgen jullie dus ook de kosten belast.

 

Vergeet daarnaast niet dat de goederen aangegeven moeten/zullen worden bij de douane.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Heel erg bedankt,

 

Ik ben inderdaad nieuw op dit forum en zal dus moeten lezen.

Wat betreft vraag 1 en 2. Het pakket is inderdaad onder de 15 kilo.

 

Maar als de Chinezen mijn account number hebben, wie bepaalt dan de verzendmethode ik of hun ?

 

Vriendelijke groet Onne vd Velde

Link naar reactie
  • 0

De tarieven in China liggen meestal lager dan in Nederland. Verzenden via Hong Kong is nog gunstiger dan direct vanuit China. Daarom zitten er in Shenzhen veel transportbedrijfjes die dergelijke dozen de grens overbrengen naar Hong Kong en van daaruit verzenden. Dat komt vaak een stuk gunstiger uit dan de Nederlandse UPS tarieven met wat korting die je via je klantnummer krijgt. Je kan ze via Google wel vinden of je kan me via pm contacteren, dan geef ik je de gegevens van een bedrijfje in Baoan, Shenzhen dat mijn pakketjes voor me verzendt. Sowieso kan het aanvragen van een klantennummer bij bvb. UPS in Nederland geen kwaad. Vraag dan wel gelijk naar hun kortingsprogramma, dat scheelt behoorlijk op hun standaard list prices.

Link naar reactie
  • 0

Hou er ook rekening mee dat bij courierbedrijven als UPS of DHL Express er ook gemeten wordt met "volumetrisch gewicht". Dat berekenen ze door lxbxh / 5000 te doen. Vervolgens kijken ze welk gewicht hoger is, de echte fysieke kilo's of die volumetrische kilo's. Meestal wordt dat die laatste... ook in jouw geschetste voorbeeld: 50cm x 50cm x 50cm = 125000 cm³ / 5000 = 25 kg. Zo wordt je doos dus gelijk een stuk duurder. Bij die kleine transportbedrijfjes kijken ze voor elke verzending welke courier het gunstigste uitvalt (tenzij jij een voorkeur opgeeft). Overigens wordt bij luchtvracht lxbxh gedeeld door 6000 zodat je bij luchtvracht minder kilo's af moet rekenen. Maar niettemin heb je wel een paar honderd kilo nodig voor dat interessant wordt en dan kan je al beter uitwijken naar zeevracht. Zelf gebruik ik dan ook het liefste zeevracht, maar dan moet je natuurlijk wel 5 weken op je spullen wachten vanuit China. Maar eens je voldoende kapitaal hebt en telkens op tijd nieuwe voorraad laat verschepen is dat natuurlijk wel te plannen.

Link naar reactie
  • 1

Hoi,

 

Ok, hier dan even een rekenvoorbeeld van een recent zendinkje:

 

5 dozen / 74 kilo uit Shenzhen naar mijn pakhuis in Duitsland.

 

De UPS website rekent me daarnet voor 'Express Saver' een list price van RMB 16.815

Ik krijg een staffelkorting gebaseerd op mijn wekelijkse omzet bij UPS. Laten we even uitgaan van een weekomzet van 476-1428 euro, dan krijg ik 72% korting op Express Saver en dat wordt 74% bij 1428--3333 euro, dan 76% bij 3333-6190 euro en daarboven wordt de korting 78%.

 

Laten we voor de lol even zeggen dat ik plotseling de maximale korting scoor : 78% op de list price, dan wordt dat voor deze zending 3699 RMB (circa 594 USD).

 

Ik heb voor die zending RMB 2368 (380 USD) betaald in China.

 

Het bedrijfje waar ik mee werk heeft een website: www.sh-world.com/en/ en heeft een pakhuis in Baoan. Mijn leveranciers zitten vrijwel allemaal in Baoan en zij kunnen kleine snelle leveringen dus eenvoudig afleveren in het pakhuis daar. Als een leverancier ergens anders zit, dan kan er heel goedkoop binnen China verzonden worden per post of sf-express. Dan gaat het om 20 rmb (3,25 USD) voor een doos van het type waar de topicstarter het over heeft. Aangezien ik naar een paar trade shows ben geweest in China word ik platgespamd met reclamemails van dit soort transportbedrijfjes. Er is daarin dus een erg ruime keuze, ook Google kan daarmee helpen. Voor mij werkt zelf betalen prima omdat ik een bankrekening in China heb en daarmee gratis RMB-betalingen kan doen naar hen. Maar de topicstarter kan natuurlijk wat extra USD overmaken naar zijn leverancier en die de transportkosten van zo'n transportbedrijfje in RMB laten afrekenen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.