• 0

Lounge overnemen in Spanje

Zou het een goed idee zijn om een zaak te runnen in Spanje? ik zelf vind van wel.

Ik wil graag een zaak ''overnemen'' in Spanje maar vraag me dan ook natuurlijk af of ik dan ook in Spanje moet wonen?

Zelf denk ik dat ik deze zaak ook vannuit Nederland kan runnen maar toch wel af en toe aanwezig moet zijn in Spanje.

 

Dat zou dan geen probleem kunnen zijn, maar of dat wel mogelijk is en of niet te moeilijk word of is.... daar ben ik niet zo zeker van van wegen weinig ervaring van zaken in het buitenland..

 

Zou het de moeite waard zijn? zou het moeillijk zijn als je wel genoeg vrije tijd hebt/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Er zijn (rijke) mensen die zoiets kunnen doen. Die hebben behalve genoeg geld ook andere mensen in dienst die als zaakwaarnemer optreden en de boel dagelijks in de gaten houden. Als je dat allemaal niet hebt en hoopt dat de bank of investeerders je avonturen willen financieren, dan wordt het lastig.

 

Maar het is een mooie droom. Waarom niet naar Spanje emigreren en daar lounge-ondernemert worden?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

zelf ben in financieel onafhankelijk, alleen ik wil in Nederland blijven wonen, maar om een lounge in Spanje over te nemen lijkt me geweldig.

 

Maar dan is de vraag of ik wel iemand kan vinden die daar de boel in de gaten kan houden, of ik moet zelf misschien paar keer per maand aanwezig zijn.

Link naar reactie
  • 0

om te beginnen dat je iets hebt voor je zelf niet alleen in Nederland maar ook in Spanje, Spanje is heel populair onder de jongeren vooral in de streken Costa Brava , Lloret de mar ect.

 

In de zomer is het daar leuk om te zijn voor jongeren en het is er druk druk druk, en er zijn ook behoorlijk veel Nederlanders.

 

Is het niet mooi om daar dan iets te hebben wat van jouzelf is?

Link naar reactie
  • 0

 

Een lounge runnen, in Spanje, zonder ervaring in het runnen van dit soort ondernemingen, ongetwijfeld zonder ervaring met de Spaanse wet/regelgeving en gebruiken, zonder lokaal netwerk....en dat allemaal het liefst gewoon vanuit Nederland...

Ga gewoon 4x per jaar naar de costa en smijt in een leuke loungebar flink met geld, dan behandelen ze je daar ongetwijfeld alsof je eigenaar bent en dat bespaart jou een zeker fiasco...imho.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Na de 2/3 maanden per jaar dat er een hoop nederlandse jongeren je tent volledig afbreken is het heel mooi om iets daar te hebben.

 

Wat ga je de andere 10 maanden doen? Kijken naar een lege loungebar...?

 

Waarom wil je in Spanje iets hebben wat van jezelf is, terwijl je in NL wilt blijven wonen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil niet een loungebar in Spanje om te laten zien dat ik eigenaar ben, en ik denk dat het me mooi lijkt omdat het in een land is waar mooi weer is , zon zee strand.

 

Natuurlijk is dit voor maar een seizoen, zomerseizoen. juni juli augustus.

 

als je een naam opbouwd en populair wordt, en in die zomerseizoen eens flink kan verdiennen, waarom niet?

 

De rest van de 9 maanden gewoon leeg laten staan en wachten tot de volgende zomer. ik wil in Nederland blijven omdat ik namelijk hier ook een paar zaakjes moet rond hebben en waarschijnlijk een hotel moet gaan runnen(als alles goed gaat hier).

 

Vandaar dat ik eigenlijk wel in Nederland moet blijven, maar goed paar keer per maand kan ik er wel aanwezig zijn die 3 zomermaandjes.

Link naar reactie
  • 0

Dan zou ik dit weekend nog naar Spanje vliegen.

Volgende week een pand kopen in loret.

Aannemer de boel laten slopen en volledig lounge inrichten.

Grote bar, dansvloer, geluidsinstallatie en een groot terras uiteraard.

 

Vergeet de brandmeldinstallatie niet!

 

Vacatures de wereld in gooien, personeel aannemen, die kunnen wel zelf ergens een slaapplek vinden.

 

en met een beetje geluk kan je 1 Juli open

Link naar reactie
  • 0

Dat is een optie natuurlijk, daar in de buurt staat een moderne kant en klare lounge bar, ( ik vind hem niet verkeerd uit zien0, ik vind hem zelfs heel mooi en modern eruit zien.

 

In ieder geval die staat dus klaar om overgenomen te worden.

 

Alle vergunningen staan erop en vergunning van de Spaansewet/regering had de eigenaar ook...

Dus ik denk dat ik niet veel hoef te doen, misschien alleen personeel zoeken? en natuurlijk papieren tekenen, uiteraard doe ik dat niet zelf maar met behulp van mijn boekhouder.

Link naar reactie
  • 0

maar er zijn natuurlijk ook nadelen...

 

En dat zijn alle ca. 53.000 leden van HL roerend met jou eens.

En als je nu alle voor- en nadelen op papier hebt uitgeschreven en eens langs wat deskundigen bent geweest, weet je of het zinvol is om iets te starten in Spanje, af en toe eens langs gaan en je banksaldo te zien groeien of dat je het hele idee gewoon beter kunt vergeten zodat je banksaldo wat stabieler blijft en je niet diep in de rooie cijfers gaat belanden. :)

Link naar reactie
  • 1

Spanje....momenteel....begin er niet aan. Zeker zonder kennis van regelgeving e.d.. Ik heb er gewoond en heb nog regelmatig contact mensen die daar een zaak hebben/hadden, en het is drama momenteel. Tenzij je echt op een toplocatie zit, dan kun je wat verdienen. Als ik je berichten hier lees; (nog) niet aan beginnen. Ga er eerst eens een tijdje vertoeven en praat met lokale ondernemers.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.