• 0

“Met de BTW-aangifte ben ik in 10 minuten klaar”

Carina Boon is een veelzijdige ondernemer. Ze heeft in Den Haag een praktijk voor definitieve ontharing, ze verkoopt gezondheidsdrankjes op basis van aloë vera, ze werft mensen die deze producten ook willen verkopen én ze verzorgt lessen conditietraining op muziek.

 

Er gaat niets boven het ondernemerschap, vindt Carina. “Je hebt vrijheid, je bent zelfstandig. Dit past echt bij mij.” Hoeveel uren ze precies werkt, weet ze niet. “Zelf tel ik alleen de uren dat ik met mijn vak bezig ben. De klusjes erom reken ik niet mee.” Ze kijkt even naar Pieter, haar man. “Pieter, hoeveel uur werk ik volgens jou?”

“Te veel”, antwoordt hij. Ze denkt even na. “Zestig uur per week, schat ik.”

 

Elke zondagochtend doet Carina haar administratie. “Daar ga ik echt voor zitten en dan ben ik in twee of drie uur klaar. Vroeger deed ik mijn administratie eens in de maand. Dat was vervelend, want dan was ik er heel lang mee bezig. Nu zorg ik dat ik het goed bijhoud.” Al haar gegevens verwerkt ze in Excel-bestanden. “De kasbetalingen, de betalingen via de bank, alle inkomsten en natuurlijk de BTW.”

 

Voor de ontharingsbehandelingen geldt een BTW-tarief van 21 procent. Maar voor de producten die Carina verkoopt, heeft ze met verschillende BTW-tarieven te maken, hoog en laag. “Het is simpel. Op alles wat je slikt zit 6 procent BTW en op alles wat je smeert zit 21 procent.”

 

Elk kwartaal doet ze BTW-aangifte. “Dat is niet veel werk. Daar ben ik 10 minuten mee bezig. Als je administratie op orde is, is de BTW-aangifte alleen maar een kwestie van getalletjes invoeren.”

 

Doe je btw-aangifte voor 1 mei! En nog een zakelijke tip: maak gebruik van de herinneringsservices van de Belastingdienst: http://www.belastingdienst.nl/btwoptijd

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beetje gratis slinkse reclame maken voor een mobiele T...... (jammer hoor). ;)

 

Ik vind eerlijk gezegd het een vreemde blogpost. Binnen 10 minuten klaar........

Het gaat erom wat je ervoor moet doen voordat het verzonden kan worden.

 

Het lijkt me dat een definitieve aanslag IB ook binnen 10 minuten opgelegd kan worden. Zullen we daar reclame voor maken?

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Wát een sluikreclame op deze vrijdagmiddag.

Telefoon ligt aan de oplader, en T-Mobile komt er dit keer positief uit inderdaad (wel 4 puntjes bereik én 3G :P).

 

[ontopic]

 

Je bent inderdaad zo klaar met je aangifte INDIEN je, zoals aangegeven in de blogpost, alles vantevoren netjes bijgehouden of uitgezocht hebt. Daar is geen tijdspan aan te hangen en lijkt me nogal varieren per ondernemer.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

ik vrees dat dit spotje door een echte marketing jongen (of meisje) is gemaakt, die de vraag heel letterlijk heeft genomen Het online invullen van je btw formulier zal inderdaad niet meer dan 10 minuten kosten. Het doen van 3 maanden administratie zal bij niemand in 10 minuten gedaan zijn.

Het is een beetje als zeggen dat een muurtje stucen maar een uurtje duurt maar er niet bij vertellen dat je eerst de hele kamer leeg moet opleveren. al het behang van de muur moet, de muur soms ook nog voorbehandeld moet worden en dat het ook nog 24-48 uur moet drogen voordat je weer kunt behangen of schilderen.

 

Je zegt 3 dagen maar ik neem aan dat je niet drie dagen 12 uur per dag bedoeld maar wel elke avond een paar uur, dat lijkt me als je maar eens in de 3 maanden je administratie bijwerkt niet heel raar.

Link naar reactie
  • 0

" Elke zondagochtend doet Carina haar administratie. “Daar ga ik echt voor zitten en dan ben ik in twee of drie uur klaar. " en dan ook nog eens elk kwartaal vele inlog pogingen omdat de belastingdienst zo vaak onbereikbaar is. Plus als het dan eindelijk lukt verbinding te krijgen, 10 minuten voor het online invullen van het formulier. Dat laatste moet je inderdaad heel snel doen, want als de verbinding slecht is, kun je weer opnieuw beginnen. ;D

 

Veel plezier met je administratie, komende zondag. ;)

Link naar reactie
  • 0

Mwah..., met die onbereikbaarheid valt het bij mij wel mee. Tientallen aangiftes gedaan en nog nooit last van gehad. Wellicht komt dat omdat ik een wat rustiger moment kies?

 

Maar inderdaad, die administratie voorafgaand aan die tien minuten kost inderdaad me al snel een halve dag per kwartaal. Iedere zondagochtend is mij teveel van het goede, maar regelmatig bijwerken is toch beter dan alles opsparen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.