• 0

Gezocht: Nederlandse reseller EAN-nummers

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarschijnlijk zijn er wel adressen te vinden, waar je goedkoper een EAN code kunt kopen.

Je kan je alleen afvragen hoe uniek deze code dan is.

Mijn advies? Ga naar een vertrouwd adres (zoals GS1).

 

suc7

Hans Bertram

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je een EAN code willen kopen. Het kopen garandeert alleen dat je een uniek nummer hebt van de officiële organisatie die de codes uitgeeft. Een grote producent heeft baat bij een goede herkenbaarheid van zijn producten maar als kleine speler die een incidentele barcode nodig heeft is die uniciteit niet nodig.

 

Je kan er gewoon zelf een verzinnen en de kans zo klein mogelijk maken dat iemand anders in de zelfde tak van sport dezelfde code gebruikt. Ik ken een groot bedrijf dat voor zijn huismerk 777 (Bolivia) met een aantal nullen als begincode heeft en de rest verzint. Zelfs in Bolivia zelf is er geen bedrijf dat 777 met 5 nullen heeft omdat de nullen bij bedrijven cijfers worden. De kans op een conflict is dus (vrijwel) nihil.

 

Mijn tip: Gewoon gezond verstand gebruiken en zelf een goede code verzinnen.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet wat jij duur vind, maar GS1 Nederland is voor een paar barcodes, zoals jij dat omschrijft, helemaal niet zo duur... Als je een pakket neemt van 10 barcodes om mee te experimenteren, betaal je, indien je omzet tot 11 miljoen euro per jaar slechts € 50,- (excl. btw) instap/entreekosten en daarnaast € 50,- (excl. btw) contributie per jaar. Ik geloof dat je niet voor dergelijke bedragen elders barcodes kunt aankopen.

 

Daarnaast ben je dan zeker van een unieke code. Eventueel kun je een pakket hoger gaan zitten, dan zie je op 100 barcodes, maar zijn wel andere voorwaarden qua omzet weer aan verbonden. Zolang je experimenteert lijkt met dat dat niet nodig is.

 

Zie alle tarieven bij GS1 Nederland

Link naar reactie
  • 0
Je kan er gewoon zelf een verzinnen en de kans zo klein mogelijk maken dat iemand anders in de zelfde tak van sport dezelfde code gebruikt. Ik ken een groot bedrijf dat voor zijn huismerk 777 (Bolivia) met een aantal nullen als begincode heeft en de rest verzint. Zelfs in Bolivia zelf is er geen bedrijf dat 777 met 5 nullen heeft omdat de nullen bij bedrijven cijfers worden. De kans op een conflict is dus (vrijwel) nihil.

 

Mijn tip: Gewoon gezond verstand gebruiken en zelf een goede code verzinnen.

Dat "verzinnen" van EAN-barcodes doen enkele ondernemers *kuch* scriptkiddies inderdaad ook. Het gevolg daarvan is dat je een EAN-nummer kunt krijgen met de landcode van Nederland plus het producentnummer van Ahold voor een huismerk van Albert Heijn.

 

Verzonnen EAN-nummers ondermijnen daarmee een van de belangrijkste pluspunten van een universeel Europees artikelnummer (EAN): de mogelijkheid om het land van herkomst en de producent of importeur voor de EU te traceren.

 

Ik heb hier nog een script liggen dat EAN-nummers voor je kan koekenbakken. Doet er 1.000 in minder dan 10 ms. Toen ik dat op een ander forum postte, vond een ondernemer *kuch* die ze voor 10 euro per stuk verkoopt dat ik zijn business *kuch* kapot maakte. Jammer dan joh, de opbouw van een EAN is nu niet bepaald een bedrijfsgeheim.

 

Ze werken prima op bol.com

En dát is de reden waarom verzonnen EAN-nummers toch gretig aftrek vinden. Wie in de prijsvergelijkingen van Google Shopping of Beslist.nl het onderspit delft of wie niet kan tippen aan de concurrerende verkopers op Amazon of bol.com, kan zijn assortiment "omnummeren". Ander, uniek EAN-nummer erop en een product wordt onvergelijkbaar met andere producten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.