• 0

Uiteindelijk dus in contact komen met mensen met ruime ervaring, fondsen, etc.

Beste mensen,

 

Ik ben hier nieuw. Ik kijk hier veel, maar heb hier nog nooit een berichtje gezet.

 

Nu zijn er echter bewegingen gaande wat mij noopt om te zoeken naar mensen die, zoals mijn aanheft zegt, ervaring hebben, fondsen hebben, en dan met name met China als export land en onderwerp.

 

Een lang verhaal zo kort mogelijk makend en zonder het achterste van mijn tong te willen laten zien, maar ik heb al 3 bijna 4 jaar een import bedrijf van elektronica, met bergen en dalen aan het werk. Momenteel in een dalletje, maar hard bezig, o.a. met crowdfunding projecten, kapitaal te krijgen om problemen op te lossen en verder door te starten als wel gelijk ook uit te breiden.

 

De ambitie is om meer producten uit China te halen en ons bedrijfje uit te breiden tot een Allround Import Bedrijf van Chinese producten; elektronica, audio, muziekinstrumenten, milieuproducten tot misschien wel zelfs fietsen, ebikes, solarkits en zelfs, als het op termijn gaat lukken met al het voorwerk, elektrische autoos.

 

We zijn tevens bezig om in Europa, met als standplaats Nederland, Chinese bedrijven te interesseren om met hun bedrijf naar Europa te komen, en samen in een Joint Venture een grootmacht te worden en hun producten aan te bieden, dus vrijwel zonder schijven ertussen, direct sales from China, etc. etc.

 

Ik ben nu op zoek naar mensen, betrouwbare mensen, die ervaring hebben, geld hebben, willen investeren (pas op, we doen al mee binnenkort aan crowdfunding hiervoor) en de toekomst mee willen helpen bepalen.

 

Wat wij nu doen daarvan kunnen wij alvast aangeven dat over 3 jaar, maar zeker over 5 jaar, iedereen in Nederland en Belgie en zelfs de rest van Europa zal gaan lopen en gebruiken. Dit is een potentieel van 17.000.000 stuks in Nederland, als we er daar jaarlijks 0.5% van kunnen binnen halen, dan zijn wij al heel erg blij en tevreden, en dan heb je het nog maar over 1 product.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

focus, focus, focus,....

 

"elektronica, audio, muziekinstrumenten, milieuproducten, fietsen, ebikes, solarkits en elektrische autoos"...

 

voor elk van deze producten moet je afzetkanalen vinden. elke keer weer anders dus.

 

naar mijn bescheiden mening: focus op 1 marktsegment en verover dat segment.

daarna pas uitbreiden naar een ander segment.

 

focus, focus, focus!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Hallo Edo,

 

Uiteraard, ben het helemaal met je eens. En eigenlijk doen we dat al....we zijn 3 jaar geleden begonnen met die electronica, die staat al op de rails. Die doen we uitsluitend via het web verkopen.

 

De andere producten, die we stuk voor stuk willen gaan doen, daarvan zal ook een gedeelte alleen via het web worden verkocht en een ander gedeelte via retail en dealerschappen....

 

Maar het klopt, Focus! Bedankt voor je bericht, super!

Link naar reactie
  • 0

Hallo ChineseTrader,

 

Als ik me op een aantal essentiële punten van je beide posts concentreer, lees ik, deels tussen de regels, het volgende:

 

- Je hebt 3 - 4 jaar een webshop in elektronica en die loopt op het ogenblik niet al te best.

 

- Daardoor heb je wat (financiële) problemen en wilt die oplossen door Crowd Funding.

 

- Als je door Crowd Funding genoeg kapitaal bij elkaar krijgt, wil je "doorstarten" en meer producten uit China gaan halen om het assortiment van je webshop te vergroten om daardoor je bedrijf te laten groeien.

 

Tot zover leg je uit waarvoor je geld nodig hebt en dat lijkt me echt niet genoeg om "mensen met ervaring en geld" hiervoor te interesseren. Ik denk dat je eerder naar een bank zou moeten en daar misschien meer kans hebt het benodigde geld te krijgen dan via Crowd Funding.

 

Je bent "tevens bezig ........ Chinese bedrijven te interesseren om met hun bedrijf naar Europa te komen en samen een Joint Venture grootmacht te worden ........" Ik lees nergens dat je het geld dat je via Crowd Funding wilt gaan ophalen hiervoor gebruikt zal gaan worden.

 

Als er iets moeilijk is, is dat het aangaan van een Joint Venture met Chinese bedrijven. Dat hebben velen al eerder geprobeerd maar een Chinees koopt liever hier een bedrijf op en opereert vanuit een bedrijf waar hij de volle macht over heeft dan dat hij (een deel van) het bestuur aan een ander overlaat. Het liefst stelt hij een exclusieve importeur aan die op eigen kosten voorraad houdt en bovendien een borgsom betaalt om er zeker van te zijn dat de importeur ook werkelijk hard voor hem werkt. Borgsommen vanaf USD 50.000,- en een contractuele verplichting voor een afname van USD XXX.000 per jaar behoren niet tot de uitzonderingen.

 

Chinese bedrijven zijn er niet in geïnteresseerd enkele stuks per klant te verkopen. Die denken nog steeds in grote aantallen of in containerladingen. Bovendien zal een chinees nooit een voorraad aanleggen om op klanten te wachten die uit voorraad willen kopen. En al helemaal niet in een vreemd land. Er wordt niet in voorraad geïnvesteerd. Wat verkocht is, wordt geproduceerd en wat geproduceerd wordt, is al verkocht. Dat is een gouden regel in China. En zeker voor elektronica. Niets verouderd zo snel als elektronica (en mode).

 

Je schrijft verder "en hun producten aan te bieden, dus vrijwel zonder schijven ertussen, direct sales from

China, etc. etc."

 

Dat doen ze nu al. Grote orders worden via ALIBABA, Global Market etc. en kleinere orders via ALIEXPRESS en soortgelijke platformen binnengehaald. Dat alles zonder veel schijven ertussen. Inmiddels kent iedereen deze platforms en ik vraag me af, wat je aan meerwaarde te bieden hebt met een dergelijke Joint Venture.

 

Waarop je planning voor over 3 -5 jaar gebaseerd is weet ik niet maar het lijkt me eerder een greep in de lucht dan goed met feiten onderbouwd.

 

Je schrijft verder in je 2e post: "De andere producten, die we stuk voor stuk willen gaan doen, daarvan zal ook een gedeelte alleen via het web worden verkocht en een ander gedeelte via retail en dealerschappen...."

 

Je wilt dus de bestaande groothandelaren voor deze producten concurrentie maken. Dan moet je van zeer goeden huize komen om daarmee kans van slagen te hebben.

 

Je bent erg ambitieus en bruist van ideeën maar zorg er eerst voor, dat je de webshop uit de problemen haalt, focus je daarop en dan stap voor stap verder (zoals Edo al adviseert).

 

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Ook jij hebt je punt en daar ging en gaat het mij mede om, waarom ik mijn post gemaakt hebt. Ik wil zoveel mogelijk reacties, daar leren we van.

 

Mijn webshop heeft een kleine dip maar is dus juist te wijten aan het succes, te veel verkoop, niet genoeg liquide middelen om voorraad te houden, waardoor mensen te lange levertijden krijgen, etc. etc. Dat lossen we op, sterker, dat is al bijna opgelost.

 

Ik ga jouw post nog een paar goed lezen, zitten prima punten in, waar ik wat aan heb, zeker, zoals Edo schrijft, focus, gaan we doen.

 

Bedankt!!

Link naar reactie
  • 0

focus is nu je middle name ;D

 

Ik zou daar nog aan willen toevoegen:

 

Het vaste citaat dat ik op alle "wat heb je als ondernemer nodig om succesvol te zijn" vragen op HL antwoordt, omdat het mijn rotsvaste overtuiging is en blijft::

Focus, focus,focus, visie, drive, focus en focus. En oh ja, had ik focus al genoemd?

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.