• 0

Financiering voor android game.

Ik ben al een tijdje van plan een multiplayer android game te maken, ik heb alle "werelden" (maps) af alleen moeten deze gebundeld worden tot 1 game en moeten er servers aangeschaft/gehuurd worden. Ik heb contact opgenomen met een professionele android app developer en die schat de kosten op zoon 5000 euro excl. de servers. Het probleem is dat ik geen 5000 euro klaar heb liggen.

 

Ik wil de app gaan verkopen voor 99cent per download en verwacht binnen een maand de 5000 downloads te halen en het geld dus terug te verdienen.

 

Wat is voor mij de beste manier 5000 euro bij elkaar te krijgen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik wil de app gaan verkopen voor 99cent per download en verwacht binnen een maand de 5000 downloads te halen en het geld dus terug te verdienen.

 

Waar zijn deze verwachtingen op gebaseerd? Op vertrouwen en goede hoop, ervaring of een gedegen onderbouwing?

 

Los daarvan, als het om dergelijke bedragen gaat dan verval je al snel in het FFF-netwerk (Fools, Friends, Family). Voor professionele financiers (banken) is het bedrag vaak niet interessant genoeg om te financieren (te weinig rendement).

 

Maar zo schokkend groot is de behoefte dus niet, al denk ik dat de developer doelde op een bedrag exclusief BTW dan heb je feitelijk dus € 6.000,00 nodig om te financieren. Kun je niet via een persoonlijke lening o.i.d. het geld bij elkaar krijgen?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Eén van de voordelen van HL is dat er altijd wel iemand is die je ideeën kritisch tegen het licht houdt, zodat je ze kunt verbeteren en nog beter beslagen ten ijs gaat.

 

Waarom denk je wel een "developer op afbetaling" te kunnen vinden, in plaats van geld van een bank, familie, vrienden of vreemden?

 

Je bent zelf web developer, dan leer je jezelf toch een app te maken en werk je zelf toch op afbetaling?

 

Ik zou bij een dergelijk plan en bij gebrek aan geld van vrienden, familie of vreemden eerst kijken hoeveel je met persoonlijk krediet kunt loskrijgen en wellicht daarna het plan voorleggen aan de gemeenschap van goedwillende vreemden. Op Kickstarter barst het van game-voorstellen. Wellicht kan je die crowd overtuigen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er is een gezegde en dat luid zo: "Met familie moet je wandelen en niet handelen" en dat hou ik graag aan.

Voor multiplayer games is een hele andere techniek nodig om die te kunnen koppelen aan een server.

Het lijkt me trouwens wel leuk om een keer een kickstarter "mee te maken"

De developers waarmee ik conact heb wonen niet in Nederland en zijn daarom een beetje wantrouwend met afbetaling.

Link naar reactie
  • 0

Verkijk je niet op de 5.000 euro...

5.000 zonder btw is dus 6.000

Daarnaast heb je de servers nog nodig maar waarschijnlijk veel troubleshooting met onvoorziene problemen tijdens het testen.

 

Overigens, een multi level multiplayer game die maar 5.000 euro kost... Ik heb mijn twijfels. Ik zie dat je makers uit het buitenland kent. Houd er rekening mee dat die een hele andere standaard hebben als hier in Nederland. Reserveer geld voor misverstanden en onvoorziene uitgeven want als dit je eerste project is zullen er vast zaken zijn die nog niet bedacht zijn. (reclame/servers/monitoring/enz.)

 

Ik doe dit nu al een tijd en elk project word groter als vooraf gedacht. Calculeer dat dus ook in.

 

Maar om aan geld te komen:

Maak een goede presentatie van je game en zet het op kickstarter. Laat ze voor 99 cent meedoen en als je 8.000 verkopen hebt ga je van start. Haal je de 8.000 niet, dan weet je dat er geen vraag is naar je product.

 

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook met een Android app bezig, niet een game maar wel zoiets. Ik heb daar nu tussen de zes en twaalf maanden in zitten. Daarvoor heb ik een deel van de app gebouwd, en de server software. Ik schat dat ik nog drie tot zes maanden nodig heb.

 

Waarom wil je een Android app maken als dat niet jouw expertise is? Als je software wilt maken dan moet dat je eigen expertise zijn, of je moet een aantal programmeurs in dienst nemen. In de app zelf gaat minimaal twee manmaanden zitten, dan heb je nog geen server en heb je nog niks getest. Server kost ook twee manmaanden, en voor je het weet ben je een manjaar verder. En dan ben ik super-optimistisch, voor je het weet ben je het driedubbele kwijt.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De maps zijn inderdaad ook allemaal in unity gemaakt ze moeten alleen nog allemaal verwerkt worden tot 1 multiplayer game, een groot deel van het werk is dus al gedaan alleen het zware coderen moet uitbesteed worden. En de grens qua budget wat hoger leggen is inderdaad wel slim in dit geval.

Link naar reactie
  • 0

Kan dit onmiddellijk verwijdert worden! ik heb dit al tien talle malen vriendelijk verzocht! dit hele bericht staat zeer slecht in google!

Door jouw reactie is deze draad weer naar boven gehaald.

Vond het toch wel interessant om te lezen. Begrijp ik uit jouw reactie dat je inmiddels een flink stuk verder bent. En zo negatief is deze draad nou ook weer niet.

Hij geeft juist heel goed weer waar een game-developer qua financiering tegenaan kan lopen en lijkt me voor toekomstige game-developers dan ook interessant om te handhaven.

 

Link naar reactie
  • 0

Het probleem is meer dat als je op mij naam in google zoekt dit als 2e komt te staan en ik hier maandelijks vragen over krijg van vrienden en kennissen waar ik liever niet op zit te wachten, ik heb al vele malen gemaild en moderators benadert maar zonder resultaat.

Link naar reactie
  • 0

Waarom praat je ons niet even bij? Ik ben benieuwd hoeveel de app uiteindelijk gekost heeft in het afgelopen jaar. En of je binnen een maand inderdaad 5.0000 betaalde downloads had. En of je al hebt ontdekt dat van die betaalde downloads ook nog eens 30% aan de Google strijkstok blijft hangen (die daarvan ook de BTW afdraagt). Natuurlijk hoop ik op succes voor je, maar ik schat dat het allemaal wat duurder is uitgevallen. In elk geval kunnen veel mensen van je ervaringen leren!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Dat resultaat hangt af van de redelijkheid van je verzoek. Je bent anoniem in dit topic, er hebben diverse mensen gereageerd. Dat lijkt mij voldoende reden om niets offline te zetten.

 

Ten eerste zijn je berichten al in september 2014 geanonimiseerd.

Ten tweede is het 'not done' richting degenen die jou geholpen hebben. Als we zo om zouden gaan met de inzet van alle hulpvaardige HL leden, houden we geen forum meer over.

Tot slot is het topic weer omhoog schoppen wel het laatste wat je had moeten doen.

 

Ik zal er een hangslot op doen.

 

Groet

Joost

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.