25/2 InnovatieSquad Meeting te Breukelen

Aanbevolen berichten

ik ben een jonge (16 jaar maarliefst ;) ), startende ondernemer (6 maanden actief). nu vraag ik me af: is deze meeting bedoeld voor de diehards, of voor iedereen? ik moet nog veel leren, en dit lijkt me misschien wel een goede gelegenheid om weer eens wat bij te leren.

op HL ben ik nog niet zo heel actief omdat ik de meeste mensen niet kan helpen, hehe, *zelfmedelijden*. maar in ieder geval: wat is de bedoeling?

Technisch innovator.

Link naar reactie

De bedoeling (citaat Merkava :) : "De bedoeling is om eens te brainstormen over de toekomst van dit forum en hoe we het ontstane netwerk nog beter kunnen gaan benutten.

 

Dus denk erover na, op de 25e kun je zelf ideeen aandragen om Higherlevel naar een top level forum op te stuwen. "

 

Volgens mij hoef je geen die-hard te zijn om HL een goed initiatief te vinden, dat je een warm hart toedraagt. Wil je dit & wil je meedenken en meewerken om HL opeen hoger plan te krijgen (of als je gewoon mede-ondernemers wilt ontmoeten en drank & eten leuk vindt ;) ) : KOM !

 

Het is geen elitaire club, geen diehards. We zijn gewoon de mensen die je hier tegenkomt.

 

Anders gezegd over HigherLevel :

"What it is, is up to us"

 

Dus niet wachten tot anderen iets gaan organiseren of bedenken. Doe mee. Kom.

 

Link naar reactie

Het moet niet zo moeilijk zijn ergens een laptop op te stellen met een cam, toch?

 

Voor 1 persoon werkt dat wel maar als er meer mensen virtueel aanwezig willen zijn dan staat er straks een tafel vol met notebooks en webcams in Breukelen ;D

 

Het protocol voor videoconferencen H.323 is zowiezo een draak op een gedeelde internet verbinding laat staan met meerdere verbindingen. Het OpenH323 project heeft hier gelukkig wel een oplossing voor: een conference server (MCU) die vier streams tegelijk laat zien. Meer mensen kan maar de vier mensen die praten worden getoond. Denk ook niet dat veel meer kan qua bandbreedte (Nils hoeveel gigabit is je verbinding?)

 

Heb een tijd geleden eens gespeeld met deze software en wil, als er meer virtuele deelnemers zijn, wel kijken of ik het aan de praat krijg.

Link naar reactie

Dennis wilde het ook wel virtueel kunnen volgen. Dus dan hebben we er al twee.. Is skype niet mogelijk met webcam en dan gezamelijk gesprek? Dat is redelijk simpel lijkt me.

 

Ronald, was jij niet bezig (meen ik mij te herinneren van HLLOG) met een video-via-internet-vergaderen ding? Kan dat eventueel ons helpen?

Link naar reactie

Het moet niet zo moeilijk zijn ergens een laptop op te stellen met een cam, toch?

 

Voor 1 persoon werkt dat wel maar als er meer mensen virtueel aanwezig willen zijn dan staat er straks een tafel vol met notebooks en webcams in Breukelen ;D

 

Het protocol voor videoconferencen H.323 is zowiezo een draak op een gedeelde internet verbinding laat staan met meerdere verbindingen. Het OpenH323 project heeft hier gelukkig wel een oplossing voor: een conference server (MCU) die vier streams tegelijk laat zien. Meer mensen kan maar de vier mensen die praten worden getoond. Denk ook niet dat veel meer kan qua bandbreedte (Nils hoeveel gigabit is je verbinding?)

 

Heb een tijd geleden eens gespeeld met deze software en wil, als er meer virtuele deelnemers zijn, wel kijken of ik het aan de praat krijg.

 

@Willemj bedankt ! van dat aanbod maken we graag gebruik ;D

Dus als jij dit onder het hoede wil nemen, en laat even weten of je tegen problemen aanloopt.

Link naar reactie

Dennis wilde het ook wel virtueel kunnen volgen. Dus dan hebben we er al twee.. Is skype niet mogelijk met webcam en dan gezamelijk gesprek? Dat is redelijk simpel lijkt me.

 

Ronald, was jij niet bezig (meen ik mij te herinneren van HLLOG) met een video-via-internet-vergaderen ding? Kan dat eventueel ons helpen?

 

Wij hebben hier inderdaad en oplossing voor ontwikkeld. Dit zou ik graag aan willen bieden om voor dit evenement te gebruiken. Het is zelfs mogelijk om tot 8-10 personen hier gebruik van te laten maken (in conference situatie) , maar dan moet er natuurlijk wel genoeg bandbreedte aanwezig zijn. Voor 4 personen moet het goed te doen zijn over een goede DSL verbinding.

 

Nils heb je een webcam op kantoor die we kunnen gebruiken?

 

Ik zou graag even offline over de details willen overleggen met iemand die wat afweet van de infrastructuur bij Nils. Wie kan me daar iets meer over vertellen?

 

Groeten,

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Ik heb contact gehad met de betrokken personen en dit moet zeker gaan lukken. Ga er maar vanuit dus dat die verbinding gelegd is en dat er dus ook virtueel mee vergaderd kan worden!

 

Ronald

 

Dat is mooi mensen !

Als we innovatie hoog in het vaandel hebben, is dit de manier om te vergaderen ;)

Link naar reactie
Als we innovatie hoog in het vaandel hebben, is dit de manier om te vergaderen

 

Ach technisch is het niet echt innovatief, eerste keer dat ik het deed was in 1998 met dedicated Intel hardware en twee ISDN lijnen. Wel duur praten met het kantoor in Belgie met zo'n systeem :)

Link naar reactie

Zojuist even met webwolff aan de telefoon gezeten.

Ik zal morgen wat ideeen op het forum zetten.

 

Op 25 februari zou het leuk zijn als we een goede spreker kunnen vinden die iets heeft met jonge ondernemers (ik bedoel jong van geest) en wel van tegendraads houd.

 

Ik denk bijvoorbeeld aan iemand als Adam Curry, Maarten de Bruijn, Victor Muller enz.

Link naar reactie

Perry Smit biedt het volgende aan voor de sessie van 25/2 :

 

Waarom organiseren we geen new business brainstorm/workshop sessies voor bakkers?

 

Ik zou ook op mijn website een online workshop kunnen inrichten, wil ik al lang doen, maar kom daar niet aan toe. Ook eigenlijk iets dat misschien meer bij higherlevel hoort.

 

Oftewel, vanuit het forum innovatie en nieuwe ideeën genereren we concepten die we in een kleinere groep (mogelijk betaald) verder uitwerken. Uiteindelijk kan een compleet ondernemersplan worden uitgewerkt. Een soort Jo maar dan voor volwassenen:-)

 

mmm het is maar een idee:-)

 

Ik wil het wel op 25/2 presenteren:-)

 

Perry

 

Link naar reactie

OK,

 

Wie zijn erbij:

 

Snark (heeft een mailtje gestuurd)

WebWolf (ook)

Merkava

Venture Capital

Jelmer

Annedien

WillemJ

jwkeus

Decorum?

Perry

Imola73

Kleverlaan

 

Komen er nog méér mods en/of admins?

 

Virtueel zullen Dennis en Ties aanwezig zijn (webcast is beschikbaar)

 

Heb ik iemand gemist?

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.