25/2 InnovatieSquad Meeting te Breukelen

Aanbevolen berichten

Het gaat niet alleen om de gezelligheid! het gaat om de inhoud van de discusies en er moeten een paar beslissingen genomen worden. Vergaderen is niet mijn favoriete bezigheid, dus er moet wél echte interactie aan te pas komen. En als je dan toch vergaderd mag dat best in een ontspannen sfeer.

 

De agenda wordt vastgesteld aan de hand van deze discussie en de voorzitters (tevens initiatiefnemers van deze meeting) zijn webwolff en markava.

 

Als je niet wil komen moet je dat vooral niet doen. Up to you.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ten overvloede : mijn post van 20 januari :

Dames en heren,

 

Het doel van de bijeenkomst van 25/2 :

1. Kennis maken met alle mensen van HL die komen

2. Duidelijkkrijgen over wat het Hogere Niveau moet inhouden van HL

3. Verzamelen van ideeen en informatie aangaande nummer 2

4. Zoveel mogelijk al concreet worden hoe we 2 gaan invullen en wie.

 

Het programma komt er dan zo uit te zien :

1. 16.00 uur : Ontvangst (lang)

2. Spreker : of jonge ambtenaar of : iemand van HL die vertelt hoe HL tot zover gekomen is. (Reality check)

3. Verzamelen van alle ideeen hoe nu verder en beter met HL & discussie hierover. Vooral belangrijk : wat is onze ambitie ?

4. Stemming : wat gaan we doen

5. Duidelijk krijgen : wie gaan dit doen en wanneer ?

6. Borrel en eten : lang ! ;)

 

Wij horen en lezen graag van jullie,

 

Merkava & Webwolff

 

Perry, ik wil juist erg graag uitvinders hier bij hebben. En ja : we hebben deze bijeenkomst goed gestructureerd. En ja : we willen juist zoveel mogelijk inbreng van iedereen.

Jouw initiatief om aan te bieden dat we gebruik kunnen maken van jouw afgeschermde ruimte vind ik nou een perfect voorbeeld waar het met HigherLevel heen kan gaan ! Dus daar moet een klein communicatie-misverstand geen beletsel voor gaan vormen.

Link naar reactie

Zo'n forum is wel een beetje rommelig om agenda's en dat soort dingen bij te houden. Er zijn inmiddels ook een stuk of 10 van aanwezigheidslijstjes. Is er geen mogelijkheid een sticky post o.i.d. aan een topic toe te voegen om het een beetje overzichtelijk te houden? Of is het mogelijk om een topic op slot te doen en de bestaande berichten toch te laten editten?

 

Voor de 'catering' zou een centraal lijstje inderdaad ook wel handig zijn. Ik neem, zoals gezegd, goed gevulde focacia mee.

Link naar reactie

Nou laat ik dan wat van mijn ideeën inbrengen in de hoop dat anderen concreet volgen. Ontstaat er in ieder geval een lijstje met ideeën, hoeven we alleen nog maar te besliisen hoe en wat en houden we meer tijd over voor gezelligheid.

 

Idee 1 is: Online workshops.

Laat higherlevel een mogelijkheid bieden om in een wat meer besloten groep ondernemers plannen uit te werken. Op mijn site een voorbeeld, die zouden we kunnen gebruiken. Ik wil dit concept ook best op de higherlevel site installeren. Denk namelijk niet dat ik hier actief mee zal zijn.

 

Voor wie bedoeld:

Voor ondernemers:

- die een ruw idee hebben en daar graag een plan voor willen maken, zonder het gehele concept aan de wereld bekend te hoeven maken.

Voor Informal Investors:

- Analyseren idee en haalbaarheid om daar al of niet wat mee te gaan doen.

 

Waarom:

- Veel ideeën blijven op bureaus liggen, door in een beschermde omgeving al of niet in samenwerking met anderen uit te werken, komt er er in ieder geval een plan, waarbij de idee hebber alsnog kan kan kiezen wie het mogen uitvoeren.

- Tijdbesparing (voor de ondernemer zelf, idee hebber en velen anderen)

- Sneller haalbaarheid concreter.

 

Hoe:

Ideehebber vraagt workshop bij de administrator aan, krijgt een zogenaamde sleutel en kan anderen met die sleutel uitnodigen.

 

 

Idee 2: Samenvattende e-mails kunnen ontvangen.

Zorg dat een ieder die lid is van higherlevel.nl dagelijks een samenvatting van de geplaatste mails in zijn e-mail box krijgt.

 

Waarom:?

- Omdat ik vind dat er momenteel maar zo'n 40 verschillende mensen op higherlvel communiceren. Veel te weinig! Volgens mij worden de meeste nog betaald ook! Houden elkaar lekker bezig dus! Vind dat niet succesvol, zeker niet voor hetgeen wat er volgens mij achter zit!

Wekelijks aantal bezoekers moet naar 200 kunnen. We hebben 5000 leden, dat moet dus makkelijk kunnen door de threads dichter bij de leden te brengen.

 

Hoe?

- Maak een tweede optie in het profiel "Wilt u dagelijkse samenvattingen ontvangen?"

- Zend een nieuwsbrief en zeg dat die optie voor een ieder is aangezet, met vermelding hoe je hem uit kunt zetten. Zorg expliciet voor een aparte functie, anders kun je ook geen nieuwsbriief meer verzenden als degene het uit wil zetten.

 

Idee 3: Expertise Coins

Een ieder die zich op higherlevel inschrijft krijgt 5 zogenaamde expertise coins. Met een expertise coin kun je kennis inkopen van een expert. Voor 2 Expertise coins kan ik bijvoorbeeld een advocaat mijn leverings voorwaarden na laten kijken. Een advocaat kan de coins misschien wel inleveren bij EZ inleveren voor geld. Verder uit te werken.

Je kunt Expertise Coins verdienen door anderen te helpen.

 

Idee 4: Uitbreiding profiel met expertise veld.

Breid het persoonlijk profiel uit met een veld waarin je aangeeft waarmee je anderen (gratis) wilt helpen. Ik wil bijvoorbeeld gerust gratis online workshops aanbieden. Anderen zijn misschien weer bereid om een eerst opzet voor een logo te maken etc...Je moet daar op kunnen zoeken. Uiteraard mag een lid daar geen misbruik van kunnen maken, moet dus een beetje bijgehouden worden wie wat heeft gebruikt, vandaar de expertise coins.

 

Idee 5: Emergency knop.

Sommige ondernemers verkeren in een nood situatie. Ze hebben een vreselijk goed idee, maar krijgen het door een bepaalde ontbrekenden expertise niet af. Ze zouden een knop in moeten kunnen drukken die dan weliswaar 1000 euro kost, maar dan wel alle noodhulp wordt ingezet die maar verkrijgbaar is. Uiteraard dient ook dit weer goed gemodeerd te worden. Heeft een aantal min punten die goed uitgewerkt moeten worden.

 

 

Idee 6: Brainstorm agenda.

Een agenda waar je een brainstorm meeting op kunt plannen en een ieder op in kan schrijven. Een soort online workshop, maar dat facer to face. Zaaltjes misschien beschikbaar bij....

 

 

Wat betreft higherlevel t-shirts, denk niet dat ik ooit zoiets ga aantrekken! Laat staan kopen! Waar zijn die voor? Wat voor doelen gaan ze dienen?

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie

In de voordiscussie dan maar een bescheiden bijdrage:

 

1. Kennisvoucher systeem welke nu door EX is geintroduceerd via Senter (7500 Euro welke je kunt uitgeven aan kennis vanuit universiteiten etc) aanpassen aan HL. Kennis kun je inkopen bij HL members (wellicht expert members?) voor 750 Euro. Ez betaat en stelt 1000 vouchers beschikbaar. Starter bepaalt of en bij wie.

 

2. Vanuit Technopartner structureel een bijdrage aan HL. Daaruit kunnen moderators en marketing betaalt worden. Formele erkenning vanuit overheid dus.

 

3. gedeelte met planontwikkleings module vind ik een goed idee.

 

Bernd

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
Willemj,Je hebt gelijk, goed idee. Maar ik ben ook niet zo bedreven in dit soort dingen. Dus als je mij kan vertellen hoe ik dat moet doen : graag !

 

Hoor net dat je binnen een draadje geen post bovenaan kan laten staan. Dit kan alleen voor hele draadjes binnen een folder. Ken het wel van andere forum software dus vandaar het idee.

 

Ik zal vanavond wel even een pagina knutselen waar mensen hun catering activiteiten kunnen aanmelden. Zal de url hier posten.

Link naar reactie

Willemj,Je hebt gelijk, goed idee. Maar ik ben ook niet zo bedreven in dit soort dingen. Dus als je mij kan vertellen hoe ik dat moet doen : graag !

 

Hoor net dat je binnen een draadje geen post bovenaan kan laten staan. Dit kan alleen voor hele draadjes binnen een folder. Ken het wel van andere forum software dus vandaar het idee.

 

Ik zal vanavond wel even een pagina knutselen waar mensen hun catering activiteiten kunnen aanmelden. Zal de url hier posten.

 

De eerste post van een sticky staat altijd bovenaan :P

Link naar reactie

In de voordiscussie dan maar een bescheiden bijdrage:

 

1. Kennisvoucher systeem welke nu door EX is geintroduceerd via Senter (7500 Euro welke je kunt uitgeven aan kennis vanuit universiteiten etc) aanpassen aan HL. Kennis kun je inkopen bij HL members (wellicht expert members?) voor 750 Euro. Ez betaat en stelt 1000 vouchers beschikbaar. Starter bepaalt of en bij wie.

 

2. Vanuit Technopartner structureel een bijdrage aan HL. Daaruit kunnen moderators en marketing betaalt worden. Formele erkenning vanuit overheid dus.

 

3. gedeelte met planontwikkleings module vind ik een goed idee.

 

Bernd

 

uitmuntend idee. betaald aan HL bijdragen maakt het nóg leuker!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

nog een ideetje/discussiepunt.

 

Reik een jaarlijkse HL prijs uit voor de MVP: Most Valuable Player op HL. Ik heb een analyse gedaan van het aantal posts en de karma.

 

Het blijkt dat Mira onze MVP is, een karma van 16 op 89 berichten, een effectiviteit van 5,6.

 

Gewoon als grapje, maar het geeft wel aan of en hoe ieders bijdrage wordt gewaardeerd. Mira, van harte!

mvp.xls

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

karma is niet echt beïnvloedbaar. het is aan anderen om te bepalen of ze iets aan de posts hebben en daar een positief of negatief oordeel over te geven.

 

er zijn voorbeelden waarin iemand, die verkeerd post-te, binnen een uur op -10 stond.

 

volgens mij is het een behoorlijk objectief middel.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

volgens mij is het een behoorlijk objectief middel.

 

Het staat eigenlijk los van dit topic, maar in het kort: karma is totaal niet objectief. Als iemand een beetje een gewaagde post heeft, kritisch is of (al dan niet terecht) iemand op z'n plaats wijst, dan merkt die persoon het direct in z'n karma. Dat geldt voor moderators maar ook voor een aantal leden. Er zijn gevallen geweest dat karma gestaag daalde doordat één persoon iemand anders niet mocht, en consequent om het uur het karma een minnetje gaf. Dus echt objectief is het (nog) niet.

Link naar reactie

Eigenlijk zijn er dus twee soorten karma verzamelaars.

actief karma

Doet alleen zijn mond open als deze vind een goed advies te kunnen geven. (helemaal niks mis mee, scheelt veel bla bla )

 

Dynamisch karma

Deze doet zijn mond vaker open, en dat kost soms wat van zijn karma.

 

Dan heb je twee soorten winnaars. ;D

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.