• 0

Wat vinden jullie van Droomshirt.nl - Ontwerp je eigen kleding?

Omschrijving van je concept:

Wij hebben zojuist een unieke website gelanceerd waarop je zelf kleding kunt ontwerpen.

 

Op Droomshirt.nl kun je online zelf je kleding ontwerpen en niet alleen sportkleding maar ook shirts, tops, leggings, rokjes, hotpants en jurkjes en in de toekomst wordt dit met meer modellen uitgebreid zoals sweaters en badmode.

 

Simpel en gemakkelijk een eigen foto uploaden, in het product plaatsen en bestellen.

Wij produceren de full colour bedrukte kleding in ons eigen atelier in NL en hebben al ruim 20 jaar ervaring met produceren van kleding.

 

Wij willen graag iedereen de mogelijkheid geven om zelf de allermooiste kleding te ontwerpen. Niet een standaard kant en klaar promoshirtje met een tekst erop of een vierkant plaatje maar gewoon zelf de meest waanzinnige prints ontwerpen!!

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb zelf de website gebouwd en de ontwikkeling en productie van de modellen in ons atelier gedaan.

De promotie voor de website is nu net begonnen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil laten zien dat iedereen zelf designer kan zijn en mooie kledingstukken kan ontwerpen. In dit tijdperk waar iedereen op zijn mobieltje een goede fotocamera ter beschikking heeft en dus zelf de mooiste creaties kan maken.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Dit concept bestaat zo niet en is uniek. Tot nu toe kun je alleen op bestaande kant en klare shirtjes een vierkant laten printen of sublimatie waarbij je lelijke vouwen krijgt omdat de kleding al in elkaar zit voor het bedrukken.

 

Wij laten de klant zelf ontwerpen, dit wordt op een gesneden pand bedrukt en daarna zetten wij het in ons eigen atelier in Hellevoetsluis, dus gewoon in Nederland, in elkaar en versturen het naar de klant.

 

Door onze ruim 20 jaar ervaring kunnen wij mooie producten maken en weten hoe productie in elkaar zit, dit in tegenstelling tot veel startende concepten.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop dat er kritisch naar de website gekeken kan worden zodat wij verbeteringen kunnen aanbrengen en wat jullie van dit concept vinden.

 

Daarnaast zou ik ook graag ideeën op gebied van marketing horen, hoe wij dit unieke product beter op de markt kunnen zetten.

 

 

droom-designer.thumb.jpg.e3d30826feadbffdb1611f69e55a710e.jpg

Online Marketing in Jip & Janneke taal

www.onlinejunkies.nl

 

Droom jij van een eigen kledinglijn? Doe mee met de cursus Start je eigen kledinglijn: www.kledinglijnstarten.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hebt je linkjes redelijk goed verstopt, ik zou die wat duidelijker uitlichten. Bijvoorbeeld het linkje "ontwerpen" in de zin "Start meteen ...".

 

Je profileert je als NL producent, dan valt het me extra op dat het merendeel van je banners en je slogan in het Engels zijn.

 

Die banners zijn ook wel erg groot, alle tekst valt bij mij onder de "fold".

 

Als ik een shirt selecteer, verschijnt in de drop-down box voor de maat meteen de keuze "S" en voor de basis-kleur meteen de keuze "Zwart", terwijl die drop-down boxen ook de keuze "Kies een optie ..." hebben en dat zou ik als startwaarde logischer vinden.

 

Bij het herenshirt vind ik het verwarrend dat het een "kort mouwtje" heeft, maar in het patroon zie ik vervolgens een shirt zonder mouw. Waarom trouwens maar één model shirt voor de heren? Ik zou in elk geval met en zonder mouw verwachten.

 

Waarom beperk je je tot alleen de bedrukking van het voorpand?

 

Ik zou wat het materiaal betreft wel meer willen weten dan alleen dat het een "ademend en zacht materiaal" betreft. Is het bijvoorbeeld 100% katoen?

 

Links zie ik een vinkje, waarmee ik verklaar dat ik de foto mag gebruiken. Dat vinkje is een linkje, maar dan krijg ik alleen dat vinkje vergroot op mijn scherm te zien.

 

Je hebt - terecht - artikel 6 uit je voorwaarden aangepast, maar dan zou ik artikel 7 en 8 ook overeenkomstig aanpassen.

 

Als ik in de check-out je algemene voorwaarden wil bekijken, opent je volledige website in een nieuw scherm. Lastig, want in dit nieuwe scherm zijn alle reeds ingevulde velden weer leeg. Een pop-up met de voorwaarden lijkt mij op die plek handiger.

 

Hier en daar zie ik een tekstfout, bijvoorbeeld bij het Raglan shirt "nemen wij contact met op hierover", daar ontbreekt waarschijnlijk een "je". Je gebruikt trouwens "je" en "u" door elkaar heen, maak dat consistent.

Link naar reactie
  • 0

Kijk nog eens kritisch naar je algemene voorwaarden, deze lijken niet specifiek op jouw dienst of onderneming aan te sluiten.

Zie bijvoorbeeld art. 2

Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de gegevens over de toezichthoudende autoriteit:

Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:

- de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;

- de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;

- een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.

Niet van toepassing? Weg er mee!

Zo ook artikel 12...kan ik bij jou een duurovereenkomst afsluiten? Verkoop je ook elektriciteit? Nee? Dan weglaten.

Neem niet alles klakkeloos over van, ik noem maar wat, Zabstore, maar ga na wat jij nodig hebt (en wat niet)...less is more!

 

Wat ik overigens wel mis is een forumkeuzebeding en toepasselijk verklaring van het Nederlands recht.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Dank jullie wel voor de feedback, hier kan ik mee aan de slag!

 

Voor de algemene voorwaarden had ik inderdaad deze van mijn andere webshop overgenomen 8) en waar nodig aangepast maar nog niet voldoende. Deze waren verplicht van webshop keurmerk, dus vandaar sommige artikelen die niet van toepassing zijn want daar mag je niets in wijzigen.

 

Ik heb de voorwaarden aangepast. Het openen in een pop-up scherm lukt helaas nog niet, daar werk ik nog aan.

 

De links heb ik een andere kleur gegeven zodat ze beter opvallen. Dit was een punt van twijfel tussen stijlvol of duidelijker.

 

Om het wat professioneler te laten lijken hebben we de banners en slogan in het engels gemaakt, dat klinkt net wat hipper en is binnen de 'fashion' scene ook wat meer aanvaardt.

 

Doordat we onze kleding ook op modellen ten voeten uit willen laten zien, kom je al snel in een grote banner want anders wordt het erg klein, maar wel iets om over na te denken.

 

Als je bij woo-commerce kiest voor "kies een optie" zie je de toevoegen winkelwagen button pas als de keuze is gemaakt, hierdoor lijkt het alsof er geen mogelijkheid tot bestellen is. Dit is er wel als er een optie staat ingevuld. Ik ben het met je eens dat kies een optie logischer is en ga op zoek naar een oplossing voor dit probleem.

 

We zijn de 'views' aan het aanpassen zodat ook bij de view van het voorpand het model met mouwtje te zien is.

 

Het mouwloze herenshirt staat nog in de planning, die komt er ook nog bij.

 

Voorlopig bedrukken we alleen het voorpand om het nog even simpel te houden. Bij modellen met mouwen is het bijvoorbeeld lastig om een print te laten doorlopen ivm naadtoeslagen. Momenteel is het ook in de mode om alleen je voorpand te bedrukken en de rest als basiskleur te houden, dus dat kwam ook mooi uit. Het is wel de bedoeling om de kleding geheel te kunnen bedrukken naar ontwerp.

 

Over het materiaal gaan we meer bij het product schrijven, er staat nu wel een beschrijving bij de FAQ.

 

De link naar het vinkje is aangepast, helemaal niet gezien.

 

Het missende woordje 'je' bij de producten is toegevoegd en ik ga alles nog eens nalopen op u/jij want willen onze klant liever met je/jij aanspreken.

 

Fijn dat er ook eens iemand anders naar kan kijken, die ziet dingen die je zelf niet meer ziet omdat je er al zo lang mee bezig bent.

Online Marketing in Jip & Janneke taal

www.onlinejunkies.nl

 

Droom jij van een eigen kledinglijn? Doe mee met de cursus Start je eigen kledinglijn: www.kledinglijnstarten.nl

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel jeronimmosk.

 

Nog iemand die een kritische blik wil werpen? 8)

Online Marketing in Jip & Janneke taal

www.onlinejunkies.nl

 

Droom jij van een eigen kledinglijn? Doe mee met de cursus Start je eigen kledinglijn: www.kledinglijnstarten.nl

Link naar reactie
  • 0

Nu is m'n Engelse grammatica ook niet vlekkeloos, dus correct me if I'm wrong, maar in je banner zie ik staan:

"Create what you always dreamed of"

 

Moet dat niet zijn:

"Create what you have always dreamed of" ?

 

Ik twijfel, maar misschien de moeite waard om nog eens naar te kijken.

Wat is er trouwens mis met onze eigen taal? ;)

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Ik ga het even navragen :)

 

Er is niets mis met onze eigen taal, maar om constant het woord ontwerpen te gebruiken wordt een beetje saai vandaar dat we het zo wat hebben willen opvrolijken met leuke kreten.

Online Marketing in Jip & Janneke taal

www.onlinejunkies.nl

 

Droom jij van een eigen kledinglijn? Doe mee met de cursus Start je eigen kledinglijn: www.kledinglijnstarten.nl

Link naar reactie
  • 0
Er is niets mis met onze eigen taal, maar om constant het woord ontwerpen te gebruiken wordt een beetje saai vandaar dat we het zo wat hebben willen opvrolijken met leuke kreten.

Zomaar enkele suggesties in het Nederlands zonder het woord ontwerpen:

Maak zelf wat je mooi vindt

Jouw shirt in jouw stijl

Supershirts snel zelf samengesteld

Krachtige creaties. kinderlijk eenvoudig

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het er over het algemeen strak uitzien! Maar misschien iets té strak, want als ik op de homepage terecht kom heb ik niet direct door dat ik een webshop bezoek. Mijn eerste indruk (en ik denk dat ik niet de enige ben) was dat je software verkocht om t-shirts te ontwerpen. Ik zou naast de tekst op de homepage enkele producten / aanbiedingen plaatsen, met prijzen erbij. Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.