• 0

hulp bij zoektocht naar een nevenactiviteit

Goedendag,

 

Ons huidige bedrijf, groente productie, draait naar behoren. Laatste jaren veel verbeterd naar een kale en strakke organisatie met klanten in de retailsector. Gezien de marktomstandigheden zijn we hier voorlopig uitontwikkeld qua groei. Vanwege het ( voorlopig ) bereikte doel, is er tijd voor een nevenactiviteit. We beschikken over loodsen, koelhuis, en tijd, enkel een goed idee ontbreekt. We lopen al langere tijd te brainstormen maar komen niet tot een goed idee. Ik hoop dat iemand ons verder kan helpen.

groeten Mario

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

We lopen al langere tijd te brainstormen maar komen niet tot een goed idee.

 

In welke richting(en) heb je al gebrainstormd?

 

- tussenhandel voor producten die verwant zijn aan je huidige producten (inkoop, opslag, verkoop)

- rechtstreekse levering aan grotere eindklanten (horeca, grootkeukens)

- aanvullende diensten voor je retail-klanten (winkelinrichting, reclame-materiaal, marketing)

Link naar reactie
  • 0

Welke soort groenten produceer/kweek je?

 

Misschien kan je een bepaalde groente zelf verder verwerken tot een meer afgewerkt product?

 

Doe je ook zelf de verpakking en/of transport? Misschien kan dat er ook nog bij.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Goedendag,

 

Ons huidige bedrijf, groente productie, draait naar behoren. Laatste jaren veel verbeterd naar een kale en strakke organisatie met klanten in de retailsector. Gezien de marktomstandigheden zijn we hier voorlopig uitontwikkeld qua groei. Vanwege het ( voorlopig ) bereikte doel, is er tijd voor een nevenactiviteit. We beschikken over loodsen, koelhuis, en tijd, enkel een goed idee ontbreekt. We lopen al langere tijd te brainstormen maar komen niet tot een goed idee. Ik hoop dat iemand ons verder kan helpen.

groeten Mario

 

Heb je ook serres, e.d. ? Want je zegt dat je een bedrijf in "groente productie" hebt. Eventueel kan je je know-how aanwenden voor gelijkaardige producten. Ik dacht bv. aan de productie van zonnebloemolie.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een enthousiaste amateurkok en kook graag Aziatisch en dan nog het liefst met veel verschillende groentesoorten.

 

Het probleem dat ik altijd heb (hier in Duitsland) is dat ik niet alles kan krijgen en, als ik het kan krijgen, moet ik van elke soort teveel ineens kopen en meer dan de helft weggooien. Ik ben daarom altijd weer blij als ik in Nederland ben en bij de grote "Olifant" mijn pakjes wok-groente voor de meest uiteenlopen gerechten kan kopen. Bespaart me niet alleen veel geld maar ook nog eens tijd omdat het gewassen en gesneden in een passende hoeveelheid wordt aangeboden. Het liefst had ik nog dat ik zelf kon bepalen hoeveel van elke soort ik zou kunnen nemen. Zelf scheppen uit grote bakken met gesneden groenten dus.

 

Als exportartikel naar Duitsland lijkt me dit uitermate geschikt. Verpakkingen met soepgroente worden hier al met veel succes verkocht. Waarom dan niet ook een assortiment aan "wok-pakketten"? Hier (nog) een gat in de markt volgens mij.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Mijn advies zou in eerste instantie zijn om te zoeken naar synergiën.

Het (voor een gedeelte) doen wat je klanten ook doen kan schadelijk zijn. Je verkoopt nu groente aan je klanten, die daar iets mee doen.

 

Je zou met het bovenstaande in acht genomen kunnen denken aan:

Gewassen / gesneden groenten

Gewassen / gesneden / verpakte groenten

Aanbieden van groente mixen (rauwkost sla, nasimix, wokmix enz.)

Aangemaakte salades ( gesneden groenten met dressing / vulling. waarbij de vulling kan bestaan uit een pasta of aardappel enz.)

 

Je zou ook naar andere markten kunnen kijken.

Voorbeeld.

Biedt bovenstaande uitbreidingen aan aan catering bedrijven, restaurants enz.

 

Nog verder?

Begin ernaast een cateringbedrijf, waarbij het accent op gezond ligt.

Broodje salade, mengsel salade/pasta, soepen (tomaten, groente, paddenstoel enz.)

Dit kan je dan bijvoorbeeld aanbieden aan bedrijven als lunch.

 

ik wens je veel suc7

 

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

Tip:

 

Schrijf een battle uit op battleofconcepts.nl, of haal een andere brainstorm club erbij.

Er zijn genoeg partijen die met een clubje studenten op het bedrijf komen brainstormen.

Zelf veel gedaan tijdens mijn studententijd.

En geloof me, vaak zeer verassende ideeen!

 

PM maar even als het je wat lijkt, ik kan wel wat mensen optrommelen.

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.